Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt č. 4 Mediální a osvětové nástroje kultivace lidských zdrojů
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
PUBLIC RELATIONS PRO ÚČELY KNIHOVNY. SVĚT JE DÁÁÁÁÁVNO PŘED NÁMI - Mezopotámie, Asýrie, Persie a Egypt tiskový mluvčí britského ministerstva financí.
 SROP 3.3 = příprava na čerpání fin.zdrojů EU v programovém období – absorpční a administrativní kapacita Budování rozvojového partnerství za.
EVENT MARKETING.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
Praha, 1. června 2012 Ministerstvo zemědělství Regionální potravina tisková konference.
9.Komunikace.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
1 Konference ZASTUPOVÁNÍ ZÁJMŮ V EU Senát Parlamentu České republiky Praha, 11. listopadu 2008 Ing. Roman Línek Člen Výboru regionů EU vicehejtman Pardubického.
Marketingové prostředí
P13 MARKETING MĚST A OBCÍ Demokratická společnost by měla dát lidem příležitost spolupodílet se na rozhodnutích týkajících se jejích obce, města, regionu.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
1.1. PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
KOMUNITNÍ PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB. KOMUNITNÍ PLÁNOVÁNÍ metoda Komunitní plánování je metoda metoda – jak zpracovávat rozvojové materiály pro různé.
(2) Doporučení odboru prevence kriminality Ministerstva vnitra k realizaci vybraných projektů prevence kriminality na místní úrovni.
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Úvodní konference projektu „Průvodce světem Multimédií“ 21. září 2010 LAPTUS s.r.o., rozvojová agentura.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Praktické aspekty příprav českého předsednictví v Radě Evropské unie Eurocentrum Praha 4. prosince 2008.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
Jana Kočová Jana Vítková.  Přilákání turistů do města  Karta zlevní pobyt turistům  Rozšíří možnosti pobytu  Zvedne návštěvnost památek.
Řízení a kontrola ve veřejné správě
8. Marketing.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Event Marketing. Komunikační mix podle účinku EfektKrátkodobýDlouhodobý ImageEvent marketing Reklama na značku Public relations Korporátní reklama Reklama.
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Oblíbený předmět Public Relations Koudelová Lenka, 1.A.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB NA DOBŘÍŠSKU A ZAPOJOVÁNÍ VEŘEJNOSTI
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Strategie regionu, obce
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Lidé, procesy, partnerství
Marketingová komunikace
Propagace základní pojmy
Nástroje komunikačního mixu
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Lidé, procesy, partnerství
Transkript prezentace:

Nástroje komunikačního mixu

Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým skupinám, budování image lokality, kreativní komunikace, její optimalizace, zlepšování vztahů mezi občanem a managementem, posilování identifikace občanů s obcí a vytváření prostředí pro jejich participaci na rozvoji (posilování principu partnerství).

Externí komunikační politika se zaměřuje na subjekty z vnějšího prostředí obce, potenciální investory, turisty, návštěvníky, případné budoucí obyvatele a kooperující subjekty. Články v tisku, interview, výroční zprávy Tiskové zprávy, vyhlášky, odborné konference, charitativní, kulturní, sportovní a jiné akce, vydání letáků a jiných tiskovin, účast na výstavách a veletrzích, webové stránky

Interní komunikační politika se zaměřuje na budování vztahů mezi lokálními aktéry a managementem, zlepšování kvality poskytovaných informací, koordinaci aktivit v kraji/obci, zapojování místních aktérů do plánování a realizace rozvoje, Interní zápisy, nástěnky,interní noviny, osobní komunikace,dny otevřených dveří, průzkumy veřejného mínění,přijímání návštěv Jednotný vizuální styl

Proces aktivizace Kdo Komu Co Jak Kdy a kde S jakým efektem Za kolik

Komunikace ve městě Týká se služeb pro občany- jak dostávají informace? Návod pro občany na život ve městě Vysvětlování politických rozhodnutí Přispívá k definování území a občanů, na které se soustředí Projevy komunity vůči vnějšímu světu Komunikující je někdy kukačka

Ústředním fenoménem komunikace jsou informace s určitými vlastnostmi, které je nutné v komunikační politice kraje či obce zohlednit. Základními nástroji marketingové komunikace v prostředí teritoriálního marketingu jsou: >propagace a reklama, >vztahy s veřejností (public relations), >marketing událostí ("events marketing„).

nástroje Reklama Podpora prodeje Public relations Osobní prodej Přímý marketing Marketing událostí

Reklama Zaměřena na externí návštěvníky, investory, potenciální nové obyvatele Zviditelnění území Propagační materiály Forma všeobecná nebo speciální Stručný, přehledný,obrázky, fotografie

Pohlednice, prospekty, brožury, publikace, mapy, letáky, plakáty, kalendáře, nabídkové katalogy Důležité je vhodně umístit Internet mesto.czwww.obce.czwww.komunikujici- mesto.cz Stránky jednotlivých měst a obcí

Podpora prodeje Nemediální reklamní kampaň Cílem je stimulace prodeje výrobků a služeb prostřednictvím dodatečných podnětů Cenové slevy, vlastní investice do přípravy pozemků

Public relations Vztahy s veřejností (public relations) mají dvě hlavní dimenze komunikace - externí a interní. Posláním public relations je: zvyšovat kvalitu a úroveň vztahů s veřejností a privátní a neziskovou sférou, pozitivně ovlivňovat vztah těchto lokálních aktérů k obci (regionu), vytvářet co nejlepší podmínky pro jejich spolupráci na lokálním rozvoji, budování pozitivního image dané lokality

Public relations Proces vytváření vztahů a vzájemné komunikace mezi městem a veřejností Vytváří se změny ve vědomí, názorech, postojích a chování lidí Pravidelné zprávy ve sdělovacích prostředcích Tiskové besedy, konference Vlastní tiskoviny Spolupráce s institucemi Reprezentace obce Sponzorství………………….

Tiskový mluvčí Účast na všech akcích města Zasedání rad a zastupitelstev Poradách Důležitých zasedání Vlastnosti:asertivní chování, dobré komunikační schopnosti, znalost médií….

Kodex profesionálních pracovníků PR Nepromarnit žádnou příležitost Pečovat o novináře stejně jako o zákazníky Znát do detailu svou organizaci a její způsob vyjadřování Zachovat neutralitu v postojích ke sdělovacím prostředkům Pomáhat novinářům, učinit vše pro to, aby zpráva byla novináři poskytnuta…………

Marketing událostí Zdůrazňování prožitků a pocitů Neziskově orientované akce Komerčně orientované akce Charitativní akce Vhodné umístění Právní podklady Volba scénáře Pozvánka Občerstvení Volba dodavatelů Zhodnocení celé akce