Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Tematická oblast: Mikroekonomie Autor: Ing. Iveta Kubistová Téma: Křížovka 2 – opakování učiva Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_EK_08_krizovka 2 Datum tvorby: Klíčová slova: tajenka, luštění Anotace: procvičeni učiva 2.roč. EKO
EKONOMIE křížovka
Metodika: Učitel žákům vysvětlí pravidla luštění křížovky Žáci se hlásí a učitel postupně doplňuje křížovku Na závěr proběhne diskuse na téma vyřešené z tajenky
1. Jedna firma vytváří výjimečný produkt, a určuje cenu na trhu 2. Peněžní vyjádření hodnoty statků a služeb. 3. První ekonomický systém, systém je většinou minulostí. 4. Popisuje chování jednotlivých ekonomických subjektů a trhů. 5. Oligopol – Malý (Oli…) 6. Trh, na kterém můžeme koupit veškeré zboží. 7. Výrobky jako stůl, skříň, auto jsou: 8. Jeden ze tří základních ekonomických subjektů. 9. Ekonomie je věda: 10. Jeden ze základních přístupů v ekonomii. 11. Trh z hlediska teritoriálního. 12. Funkce trhu (podněcující) 13. Materiální, informační, lidské, finanční jsou:
MO NO PO L 1. Jedna firma vytváří výjimečný produkt, a určuje cenu na trhu 2. Peněžní vyjádření hodnoty statků a služeb. 3. První ekonomický systém, systém je většinou minulostí. 4. Popisuje chování jednotlivých ekonomických subjektů a trhů. 5. Oligopol – Malý (Oli…) 6. Trh, na kterém můžeme koupit veškeré zboží. 7. Výrobky jako stůl, skříň, auto jsou: 8. Jeden ze tří základních ekonomických subjektů. 9. Ekonomie je věda: 10. Jeden ze základních přístupů v ekonomii. 11. Trh z hlediska teritoriálního. 12. Funkce trhu (podněcující) 13. Materiální, informační, lidské, finanční jsou:
MO NO PO L CEN A 1. Jedna firma vytváří výjimečný produkt, a určuje cenu na trhu 2. Peněžní vyjádření hodnoty statků a služeb. 3. První ekonomický systém, systém je většinou minulostí. 4. Popisuje chování jednotlivých ekonomických subjektů a trhů. 5. Oligopol – Malý (Oli…) 6. Trh, na kterém můžeme koupit veškeré zboží. 7. Výrobky jako stůl, skříň, auto jsou: 8. Jeden ze tří základních ekonomických subjektů. 9. Ekonomie je věda: 10. Jeden ze základních přístupů v ekonomii. 11. Trh z hlediska teritoriálního. 12. Funkce trhu (podněcující) 13. Materiální, informační, lidské, finanční jsou:
MO NO PO L CEN A ZV Y K O V Á 1. Jedna firma vytváří výjimečný produkt, a určuje cenu na trhu 2. Peněžní vyjádření hodnoty statků a služeb. 3. První ekonomický systém, systém je většinou minulostí. 4. Popisuje chování jednotlivých ekonomických subjektů a trhů. 5. Oligopol – Malý (Oli…) 6. Trh, na kterém můžeme koupit veškeré zboží. 7. Výrobky jako stůl, skříň, auto jsou: 8. Jeden ze tří základních ekonomických subjektů. 9. Ekonomie je věda: 10. Jeden ze základních přístupů v ekonomii. 11. Trh z hlediska teritoriálního. 12. Funkce trhu (podněcující) 13. Materiální, informační, lidské, finanční jsou:
MO NO PO L CEN A ZV Y K O V Á MI K R O E K O N O MI E 1. Jedna firma vytváří výjimečný produkt, a určuje cenu na trhu 2. Peněžní vyjádření hodnoty statků a služeb. 3. První ekonomický systém, systém je většinou minulostí. 4. Popisuje chování jednotlivých ekonomických subjektů a trhů. 5. Oligopol – Malý (Oli…) 6. Trh, na kterém můžeme koupit veškeré zboží. 7. Výrobky jako stůl, skříň, auto jsou: 8. Jeden ze tří základních ekonomických subjektů. 9. Ekonomie je věda: 10. Jeden ze základních přístupů v ekonomii. 11. Trh z hlediska teritoriálního. 12. Funkce trhu (podněcující) 13. Materiální, informační, lidské, finanční jsou:
MO NO PO L CEN A ZV Y K O V Á MI K R O E K O N O MI E OLIGOPO S 1. Jedna firma vytváří výjimečný produkt, a určuje cenu na trhu 2. Peněžní vyjádření hodnoty statků a služeb. 3. První ekonomický systém, systém je většinou minulostí. 4. Popisuje chování jednotlivých ekonomických subjektů a trhů. 5. Oligopol – Malý (Oli…) 6. Trh, na kterém můžeme koupit veškeré zboží. 7. Výrobky jako stůl, skříň, auto jsou: 8. Jeden ze tří základních ekonomických subjektů. 9. Ekonomie je věda: 10. Jeden ze základních přístupů v ekonomii. 11. Trh z hlediska teritoriálního. 12. Funkce trhu (podněcující) 13. Materiální, informační, lidské, finanční jsou:
MO NO PO L CEN A ZV Y K O V Á MI K R O E K O N O MI E OLIGOPO S A GR E G Á T N Í 1. Jedna firma vytváří výjimečný produkt, a určuje cenu na trhu 2. Peněžní vyjádření hodnoty statků a služeb. 3. První ekonomický systém, systém je většinou minulostí. 4. Popisuje chování jednotlivých ekonomických subjektů a trhů. 5. Oligopol – Malý (Oli…) 6. Trh, na kterém můžeme koupit veškeré zboží. 7. Výrobky jako stůl, skříň, auto jsou: 8. Jeden ze tří základních ekonomických subjektů. 9. Ekonomie je věda: 10. Jeden ze základních přístupů v ekonomii. 11. Trh z hlediska teritoriálního. 12. Funkce trhu (podněcující) 13. Materiální, informační, lidské, finanční jsou:
MO NO PO L CEN A ZV Y K O V Á MI K R O E K O N O MI E OLIGOPO S A GR E G Á T N Í S T A T K Y 1. Jedna firma vytváří výjimečný produkt, a určuje cenu na trhu 2. Peněžní vyjádření hodnoty statků a služeb. 3. První ekonomický systém, systém je většinou minulostí. 4. Popisuje chování jednotlivých ekonomických subjektů a trhů. 5. Oligopol – Malý (Oli…) 6. Trh, na kterém můžeme koupit veškeré zboží. 7. Výrobky jako stůl, skříň, auto jsou: 8. Jeden ze tří základních ekonomických subjektů. 9. Ekonomie je věda: 10. Jeden ze základních přístupů v ekonomii. 11. Trh z hlediska teritoriálního. 12. Funkce trhu (podněcující) 13. Materiální, informační, lidské, finanční jsou:
MO NO PO L CEN A ZV Y K O V Á MI K R O E K O N O MI E OLIGOPO S A GR E G Á T N Í S T A T K Y D O MÁ C NO S T 1. Jedna firma vytváří výjimečný produkt, a určuje cenu na trhu 2. Peněžní vyjádření hodnoty statků a služeb. 3. První ekonomický systém, systém je většinou minulostí. 4. Popisuje chování jednotlivých ekonomických subjektů a trhů. 5. Oligopol – Malý (Oli…) 6. Trh, na kterém můžeme koupit veškeré zboží. 7. Výrobky jako stůl, skříň, auto jsou: 8. Jeden ze tří základních ekonomických subjektů. 9. Ekonomie je věda: 10. Jeden ze základních přístupů v ekonomii. 11. Trh z hlediska teritoriálního. 12. Funkce trhu (podněcující) 13. Materiální, informační, lidské, finanční jsou:
MO NO PO L CEN A ZV Y K O V Á MI K R O E K O N O MI E OLIGOPO S A GR E G Á T N Í S T A T K Y D O MÁ C NO S T I N T E R D I S C I P L I N Á R N Í 1. Jedna firma vytváří výjimečný produkt, a určuje cenu na trhu 2. Peněžní vyjádření hodnoty statků a služeb. 3. První ekonomický systém, systém je většinou minulostí. 4. Popisuje chování jednotlivých ekonomických subjektů a trhů. 5. Oligopol – Malý (Oli…) 6. Trh, na kterém můžeme koupit veškeré zboží. 7. Výrobky jako stůl, skříň, auto jsou: 8. Jeden ze tří základních ekonomických subjektů. 9. Ekonomie je věda: 10. Jeden ze základních přístupů v ekonomii. 11. Trh z hlediska teritoriálního. 12. Funkce trhu (podněcující) 13. Materiální, informační, lidské, finanční jsou:
MO NO PO L CEN A ZV Y K O V Á MI K R O E K O N O MI E OLIGOPO S A GR E G Á T N Í S T A T K Y D O MÁ C NO S T I N T E R D I S C I P L I N Á R N Í NO R MA T I V N Í 1. Jedna firma vytváří výjimečný produkt, a určuje cenu na trhu 2. Peněžní vyjádření hodnoty statků a služeb. 3. První ekonomický systém, systém je většinou minulostí. 4. Popisuje chování jednotlivých ekonomických subjektů a trhů. 5. Oligopol – Malý (Oli…) 6. Trh, na kterém můžeme koupit veškeré zboží. 7. Výrobky jako stůl, skříň, auto jsou: 8. Jeden ze tří základních ekonomických subjektů. 9. Ekonomie je věda: 10. Jeden ze základních přístupů v ekonomii. 11. Trh z hlediska teritoriálního. 12. Funkce trhu (podněcující) 13. Materiální, informační, lidské, finanční jsou:
MO NO PO L CEN A ZV Y K O V Á MI K R O E K O N O MI E OLIGOPO S A GR E G Á T N Í S T A T K Y D O MÁ C NO S T I N T E R D I S C I P L I N Á R N Í NO R MA T I V N Í ME Z I N Á R O D N Í 1. Jedna firma vytváří výjimečný produkt, a určuje cenu na trhu 2. Peněžní vyjádření hodnoty statků a služeb. 3. První ekonomický systém, systém je většinou minulostí. 4. Popisuje chování jednotlivých ekonomických subjektů a trhů. 5. Oligopol – Malý (Oli…) 6. Trh, na kterém můžeme koupit veškeré zboží. 7. Výrobky jako stůl, skříň, auto jsou: 8. Jeden ze tří základních ekonomických subjektů. 9. Ekonomie je věda: 10. Jeden ze základních přístupů v ekonomii. 11. Trh z hlediska teritoriálního. 12. Funkce trhu (podněcující) 13. Materiální, informační, lidské, finanční jsou:
MO NO PO L CEN A ZV Y K O V Á MI K R O E K O N O MI E OLIGOPO S A GR E G Á T N Í S T A T K Y D O MÁ C NO S T I N T E R D I S C I P L I N Á R N Í NO R MA T I V N Í ME Z I N Á R O D N Í ST I MU L A Č N Í 1. Jedna firma vytváří výjimečný produkt, a určuje cenu na trhu 2. Peněžní vyjádření hodnoty statků a služeb. 3. První ekonomický systém, systém je většinou minulostí. 4. Popisuje chování jednotlivých ekonomických subjektů a trhů. 5. Oligopol – Malý (Oli…) 6. Trh, na kterém můžeme koupit veškeré zboží. 7. Výrobky jako stůl, skříň, auto jsou: 8. Jeden ze tří základních ekonomických subjektů. 9. Ekonomie je věda: 10. Jeden ze základních přístupů v ekonomii. 11. Trh z hlediska teritoriálního. 12. Funkce trhu (podněcující) 13. Materiální, informační, lidské, finanční jsou:
MO NO PO L CEN A ZV Y K O V Á MI K R O E K O N O MI E OLIGOPO S A GR E G Á T N Í S T A T K Y D O MÁ C NO S T I N T E R D I S C I P L I N Á R N Í NO R MA T I V N Í ME Z I N Á R O D N Í ST I MU L A Č N Í ZD R O J E 1. Jedna firma vytváří výjimečný produkt, a určuje cenu na trhu 2. Peněžní vyjádření hodnoty statků a služeb. 3. První ekonomický systém, systém je většinou minulostí. 4. Popisuje chování jednotlivých ekonomických subjektů a trhů. 5. Oligopol – Malý (Oli…) 6. Trh, na kterém můžeme koupit veškeré zboží. 7. Výrobky jako stůl, skříň, auto jsou: 8. Jeden ze tří základních ekonomických subjektů. 9. Ekonomie je věda: 10. Jeden ze základních přístupů v ekonomii. 11. Trh z hlediska teritoriálního. 12. Funkce trhu (podněcující) 13. Materiální, informační, lidské, finanční jsou:
MAKROEKONOMIE Makroekonomie je obor ekonomické teorie, který se zabývá zkoumáním ekonomického systému jako celku. Sleduje vztahy mezi agregátními veličinami jako například hrubý domácí produkt, agregátní nabídka, agregátní poptávka, inflace, nezaměstnanost, úroková míra a měnový kurz.
Zdroje: Sojka, Pudlák. Ekonomie pro střední školy. 5.upr. vydání. Praha: Fortuna, ISBN Není-li uveden zdroj, je použitý materiál z vlastních zdrojů autorky.