Zpracováno: 9. 1. 2014 Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus v sochařství Auguste RODIN
Advertisements

VY_52_INOVACE_DEK_52 B A U H A U S
AUTOVRAK - ZDROJ SUROVIN Mgr. Milena Marešová Praha 2006.
Strojírenství Strojírenská technologie Technické materiály (ST 9)
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Magnetické vlastnosti látek
MÁ TO SMYSL.TŘIDTE ODPAD!
32_09_22: Výtvarné materiály: Jak? Na co?
Elektrodynamika I Mgr. Andrea Cahelová Hlučín 2013.
Základní umělecká škola Sologubova 9/A, Ostrava – Zábřeh, příspěvková organizace Studijní zaměření: Výtvarný obor Návrh textu ŠVP.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
FYZIKA VÝZNAM FYZIKY METODY FYZIKY.
Předmět studia chemie, historie
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Fraktální geometrie Podivné a krásné vzory - nepředstavitelné!
Metody oddělování složek směsí
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
VY_52_INOVACE_DEK_60 Konceptuální umění Akční umění
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 26 Číslo.
VÝROBA SKLA, PAPÍRU, PLASTU
Odpady.
Struktura a vlastnosti kapalin
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Užité umění po 2. světové válce
Strojírenství Strojírenská technologie Technické materiály (ST 9)
Elektrická energie.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_52_INOVACE_DEK_46 PRVNÍ UMĚLECKÉ SLOHY 20. STOLETÍ
DOMÁCÍ EKOLOGIE – ODPADY A KONZUMNÍ SPOLEČNOST
Secesní architektura v ostatních zemích Evropy a Ameriky
Elektroskop. Jednotka elektrického náboje
Materiál používaný při dekorování keramiky
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
VY_52_INOVACE_DEK_54 SURREALISMUS
Elektrické vodiče a izolanty
Látka a těleso.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Elektrotechnologie 1.
Zpracováno: Autor: Dobruše Fajkusová
VY_32_INOVACE_ZB04_2364TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu CZ.1.07/ / Číslo projektu: Rozvoj.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
3. Kompozice ve výtvarném umění
LÁTKY A TĚLESA.
Tato prezentace byla vytvořena
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_VÝSTAVBA.
Stavební materiály Zbožíznalství 1. ročník Stavební materiály - musí mít vhodné mechanické a technologické vlastnosti - musí poskytovat člověku zdravé.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Eva Písková Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_29_Vývoj hospodářství ČR Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
MUMIE.  Kultura v dějinách  Egypt – Mumie  Šablona : III/2  Pořadové číslo:1.19  Autor: Mgr. Soňa Blažková  Škola: ZŠ Choltice  Klíčová slova :
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje výklad problematiky plastů ve stavebnictví. všechny.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_24-16 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorRobert.
Malí ř ská esence 20. století Č íslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_18 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad technologie montovaných skeletových staveb.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_32-08 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
SOUVISLOST ELEKTŘINY A MAGNETIZMU
Struktura povrchu VY_32_INOVACE_45_899
Chemie 9. třída Vytvořil : Mgr. Tomáš Kordula
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_10
Organická chemie Chemie 9. r..
PŘÍRODA JAKO VÝTVARNÁ DÍLNA
AUTOR: Mgr.DANUŠE LEBDUŠKOVÁ
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Moderní umělecké směry Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_12
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
VY_32_INOVACE_C8-001 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Transkript prezentace:

Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová

 název odvozující se od „chudých materiálů“, jako země, uhlí, chrastí, novinový papír, sklo, eternit je částečně matoucí, protože se používají i drahé materiály, jako zlato, mramor či hedvábí  podstatnější je zrušení hiearchie materiálů, odklon od konzumního myšlení, masmédií, příklon k přírodní energii a duchovní prosycenosti hmoty  kritizuje moderní civilizaci, odmítá normu estetiky  vytváří metafory spojením nových a kontrastních materiálů ve výtvarném díle (řadí vedle sebe „vysoké umění“ a odpadové materiály)  obsahuje množství symboliky

 vyrobeno z muránského skla a hedvábí šantung  prostorová instalace redukovaných, v jednoduchých materiálech vypracovaných objektů

 relativně lehká látka (stočením uvedena v určité napětí) drží před pádem či násilnou rotací vůči zdi mohutnou ocelovou tyč  navozuje v trojrozměrném objektu znázornění základních fyzikálních pojmů, jako je síla nebo energie

 dřevo  demonstruje obrácený proces průmyslové výroby, od kultury k přírodě  odstraňuje na trámu jednu vrstvu po druhé až na vnitřní jádro – strom s jeho kmenem a větvemi je jádrem geometrické formy trámu

 kovová trubka, drátěné pletivo, olej a akryl na plátně, vosk, kov, mušle, borovicové šišky  vzájemně kombinuje přírodní materiály a umělé materiály  motiv iglú

 prostorová instalace 4 kopí a 12 lamp  užívá širokou paletu materiálů, které volně kombinuje  jeho skulptury jakoby rozbíjely prostor a je v nich přítomna určitá akčnost

 sádrové odlitky, vycpaná vrána, stůl, židle, cello  odráží odkaz nejstarších kultur (antika, byzanc), jejichž objekty začleňuje do svých instalací

 beton se slídou a hadry  kombinuje odkazy na zastaralé formy (klasická socha) s řemeslnými způsoby výroby (socha je z betonu)  řadí vedle sebe „vysoké“ umění s odpadem

 sádra, chlupy, diaprojekce  experimentuje s vlastním tělem – otisky těla  často konfrontuje tělo s prostorem, např. projekcemi fotograficky zvětšených otisků prstů na stěnách

 RUHRBERG, SCHNECKENBURGER,FRICKEOVÁ, HONNEF. Umění 20. století /II. díl. Praha: Nakladatelství Slovart, ISBN  FOSTER, KRAUSSOVÁ, BOIS, BUCHLOH. Umění po roce Praha: Nakladatelství Slovart, ISBN