Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
název odvozující se od „chudých materiálů“, jako země, uhlí, chrastí, novinový papír, sklo, eternit je částečně matoucí, protože se používají i drahé materiály, jako zlato, mramor či hedvábí podstatnější je zrušení hiearchie materiálů, odklon od konzumního myšlení, masmédií, příklon k přírodní energii a duchovní prosycenosti hmoty kritizuje moderní civilizaci, odmítá normu estetiky vytváří metafory spojením nových a kontrastních materiálů ve výtvarném díle (řadí vedle sebe „vysoké umění“ a odpadové materiály) obsahuje množství symboliky
vyrobeno z muránského skla a hedvábí šantung prostorová instalace redukovaných, v jednoduchých materiálech vypracovaných objektů
relativně lehká látka (stočením uvedena v určité napětí) drží před pádem či násilnou rotací vůči zdi mohutnou ocelovou tyč navozuje v trojrozměrném objektu znázornění základních fyzikálních pojmů, jako je síla nebo energie
dřevo demonstruje obrácený proces průmyslové výroby, od kultury k přírodě odstraňuje na trámu jednu vrstvu po druhé až na vnitřní jádro – strom s jeho kmenem a větvemi je jádrem geometrické formy trámu
kovová trubka, drátěné pletivo, olej a akryl na plátně, vosk, kov, mušle, borovicové šišky vzájemně kombinuje přírodní materiály a umělé materiály motiv iglú
prostorová instalace 4 kopí a 12 lamp užívá širokou paletu materiálů, které volně kombinuje jeho skulptury jakoby rozbíjely prostor a je v nich přítomna určitá akčnost
sádrové odlitky, vycpaná vrána, stůl, židle, cello odráží odkaz nejstarších kultur (antika, byzanc), jejichž objekty začleňuje do svých instalací
beton se slídou a hadry kombinuje odkazy na zastaralé formy (klasická socha) s řemeslnými způsoby výroby (socha je z betonu) řadí vedle sebe „vysoké“ umění s odpadem
sádra, chlupy, diaprojekce experimentuje s vlastním tělem – otisky těla často konfrontuje tělo s prostorem, např. projekcemi fotograficky zvětšených otisků prstů na stěnách
RUHRBERG, SCHNECKENBURGER,FRICKEOVÁ, HONNEF. Umění 20. století /II. díl. Praha: Nakladatelství Slovart, ISBN FOSTER, KRAUSSOVÁ, BOIS, BUCHLOH. Umění po roce Praha: Nakladatelství Slovart, ISBN