Krausová, Ničová, Jirotková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Martin Král a Ondřej Hlásek
Advertisements

POČASÍ = aktuální stav atmosféry Počasím se zabývá věda: meteorologie
VÍTR.
Učitelství pro I.stupeň ZŠ,1.ročník,
LIDÉ V OHROŽENÍ povodně
Základy meteorologie.
Extrémní fenomény počasí
autor: Jakub Jirák, 8. ročník
Živelné pohromy Patrik Šmerda, 5 B.
Člověk a příroda.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Saturn Saturn je v pořadí planet na šestém místě a po Jupiteru druhá největší planeta sluneční soustavy. Planeta byla pozorována již starověkými astronomy.
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
Vytvořil:Jaroslav Šatan
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Přírodní katastrofy.
Kyselé deště SO3+H2O = H2SO4 ZKOUŠKA. Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Světadíly a kontinenty + oceány
ENERGIÍ NABITÁ ATMOSFÉRA
Voda Co o ní víme?.
VY_32_INOVACE_08 - VODA, KOLOBĚH VODY
Tlak vzduchu, tlakové útvary
Vliv pohybu Země a Měsíce na život na Zemi
ATMOSFÉRA atmosféra = plynný (vzdušný) obal Země Složení vzduchu:
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – atmosféra, větry autor VM:Ondřej.
Název Atmosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Tlak a proudění vzduchu
Pohyb vody na Zemi.
POČASÍ.
Světový oceán.
FYZIKA ZEMSKÉ ATMOSFÉRY 3
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Přírodní katastrofy Některé přírodní procesy probíhají tak rychle a intenzivně, že způsobují velké materiální škody a zanechávají po sobě oběti na životech.
Atlantský a Severní ledový oceán
HURIKÁNY VY_32_INOVACE_ 12 Hurikány.
Semestrální práce z předmětu Ekologie na téma:Hurikány
AMERIKA – PŘÍRODNÍ POMĚRY
TROPICKÉ CYKLÓNY petr klika.
Člověk a příroda Šárka Košťálová 8.B.
Planeta Země Tvar a velikost
VY_32_INOVACE_ 11 Tornáda Tornáda.
Tichý a Indický oceán Martin VRZALA.
Claudia Richterová 7.třída
Téma: Vlastnosti blesku
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Tornáda.
Světový oceán Mgr. Petr Králík.
Říční povodně Tsunami Atmosférické katastrofy
Hydrosféra Vodní obal země.
Soutěž RISK HydrosféraAtmosféra Autorem materiálu a všech jeho částí je, není-li uvedeno jinak, Pavel Žižka. Dostupné z Metodického portálu
Oběh vzduchu na Zemi autor: Mgr. Jana Mikešová
EU OPVK – III/2 – A3 – 7/22 – Rak Petr Předmět Zeměpis, 8.ročník ZŠP. Vytvořeno 2011/2012.
Hydrosféra = vodní obal Země, který je tvořen vodou – povrchovou – podpovrchovou – vodou v atmosféře – vodou v živých organismech.
3. PODNEBÍ AMERIKY VY_32_INOVACE_12_Z5 ZŠ a MŠ HEJNICE 2011 Martina Holoušová.
Hydrosféra = vodní obal Země, který je tvořen vodou – povrchovou – jezera, bažiny, rašeliniště, slatiniště – rybníky, přehradní nádrže – podpovrchovou.
6. Systémy počasí počasí – okamžitý stav atmosféry (ve vrstvě od zemského povrchu po tropopauzu), charakterizované souborem meteorologických prvků (např.
Boží hněv Novotná, Sahanová.
Vlastnosti a pohyby mořské vody
Světový oceán 26. ledna 2014 VY_52_INOVACE_230213
TORNÁDO Jméno: Solovský Marek Škola: VOŠ a SPŠE Olomouc
Nejčastější přírodní katastrofy
Tropická cyklóna Tropická cyklóna je atmosférický útvar charakteru cyklóny (tlakové níže), v podobě obrovského víru s charakteristickým okem ve středu.
Základní škola Lednice Břeclavská 510
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
ATMOSFÉRA = vzdušný obal Země.
Témata: Všeobecná cirkulace atmosféry Místní větry
Hydrosféra – vodní obal země.
Atlantský oceán VY_32_INOVACE_01_35
Transkript prezentace:

Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“

Krausová, Ničová, Jirotková Hurikány a tornáda Krausová, Ničová, Jirotková

Hurikány

Hurikány hurikán je tento jev označován v Atlantském zálivu, stejný jev v severozápadním Tichomoří je nazýván tajfun a v Indickém oceán cyklon nebo uragán aby hurikán vznikl, moře musí mít min. teplotu 26,5°C až do hloubky 70m pak se voda začne vypařovat a ke vzniku dopomůže bouřkový mrak zvaný supercela bouře se stane hurikánem při zvýšení rychlosti větru nad 33 metrů za sekundu (přibližně 120 km/h)

Hurikány každý správný hurikán je cyklický (točí se kolem středu, ten se nazývá oko, které má 20-60m) jméno hurikán v Atlantiku dostane podle hurikánového centra na Floridě každých 6 let se připravuje seznam jmen a střídají se dívčí a chlapecká jména

Tornáda

Tornáda silně rotující vír, který se během své existence alespoň jednou dotkne zemského povrchu rychlost tornáda se měří tzv. Fujitovou stupnicí (podle míry způsobených škod), tornádo se může pohybovat od 117 do 511 km/h

Tornáda vyskytují se v bouřích téměř po celém světě, nejčastěji na středozápadě a jihu Ameriky (tzv. Tornádová alej) -Texas, Kansas, Oklahoma a Nebraska, ve Spojených státech je největší výskyt tornád na světě rozlišujeme dva hlavní druhy tornád - vzdušné a vodní (obyčejné tornádo, které se dostane nad vodní hladinu)

Tornáda jméno „tornádo“ pochází ze španělského tronada=bouřka a tornar=točit se do vzduchu vznese až 5 tun! systém, kterým vědci zkoumají tornáda se nazývá „TOTO“, dokáže zaznamenat rychlost větru, tlak, teplotu vzduchu a elektrické výboje, zařízení se nechává na místě dění

Doufáme, že na našem stanovišti získáte mnoho bodů..