Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
Nepodléhejme iluzím Internet je výjimečné médium pro komunikaci, zábavu a prezentaci Přestože existuje obrovské množství aplikací pro zábavu jako je video a networking většinu nepovažují uživatelé za důležité Hlavní funkce je pro ně totiž stále VELMI JEDNODUCHÁ !
Výzkum Gartner 2008 Hlavní důvod k využívání internetu je e- mail a získávání informací Napříč geografickými a demografickými segmenty se tento přístup téměř neliší Na třetím místě je on-line bankovnictví Nové aplikace jsou využívány mladými mezi 13 a 18 lety
Hlavní důvody používání internetu
Všichni versus 13 až 18
„Trickle Down“ Internet Phenomenum
Obrácený pohled Internet je nejen příležitost, ale i hrozba Mnohé firmy a hlavně instituce veřejné správy mohou hodně ztratit Tenká linie mezi veřejnou a soukromou prezentací mizí – Facebook, LinkedIn Podniky a organizace potřebují silnější ochranu ale i větší imunitu vůči útokům Negativní události jsou rychlejší, šíří se a na webu způsobí velké škody
Nevíme, jak na to Většina firem a institucí neumí využít možností internetu natož čelit hrozbám Používáte internet reputation management? Jaká je vaše současná reputace na internetu a víte, jak ji měřit? Jaké kroky jsou součástí vašeho krizového scénáře při šíření negativní informace na internetu? Kdo je zodpovědný za řízení reputace na internetu?
Existují i výjimky Potřeba zapojit jednotlivce Silná konkurence s pevnější vazbou na stranu Menší přístup k tradičním komunikačním kanálům a médiím kampaň Baracka Obamy
Jak na to Dřívější kampaně využívaly jen portálová řešení Nové nástroje web sítě - osobní – více než milion dobrovolníků - finanční – zaměřená na fundraising - myšlenková – odpovědi na otázky, reakce
Různé Web 2.0 komponenty
Řízený přístup ne pouhé linky 16 oficiálních sociálních sítí každý link musel sloužit cílům kampaně cílený sběr kontaktních údajů a názorů možných voličů nasazení, snaha zapojit každého nestačí mít k dispozici technologie
Síť příznivců
Nový přístup
Nové technologie oslovení nových trhů a zákazníků lepší prezentaci výrobků a služeb přímou komunikaci s jednotlivcem – zákazníkem, občanem, voličem efektivní sběr informací a názorů proces je třeba řídit – ne jen chaoticky umísťovat informace na internet
Proč se to povedlo Obamovi Kevin Malover, first CIO kampaně : „Openness is the key to making these types of innovative relationships work“
Děkuji za pozornost