ActionScript Moderní počítačové aplikace. Charakteristika Je odvozen od JavaScriptu Integruje do Flashe interaktivní ovládání Umožňuje vytvořit přehledné.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Makra v Excelu.
Advertisements

Zoner Foto Studio Bohumil Bareš.
Způsob zápisu JavaScriptu do dokumentu  JavaScript se do webové stránky dá zapsat třemi způsoby:  Pomocí značek do proudu dokumentu  Pomocí značek s.
Vytvoření menu K čemu slouží Jak se s ním pracuje
Pomůcka pro tvorbu prezentací závěrečné a diplomové práce
Dynamické dokumenty na straně klienta Informatika pro ekonomy II.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Název projektu: Výuka programování na střední škole.
ZÁKLADY PRÁCE S PC PRÁCE S MYŠÍ. Ovládání tlačítek na myši.
Vývoj aplikací s využitím JavaFX
Vstupy a výstupy v JavaScriptu Vstup: použitím metody prompt objektu window čtením hodnot z položek formuláře Výstup : použitím metody alert objektu window.
Dynamické dokumenty na straně klienta Informatika pro ekonomy I přednáška 5, 6.
Dynamické dokumenty na straně klienta Informatika pro ekonomy I přednáška 5, 6.
Internetové stránky a Internetový prohlížeč
VY_32_INOVACE_4.3.IVT1.14/Oc Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jaroslav Ochodek CZ.1.07/1.5.00/ Tvorba webových.
Informační a komunikační technologie
C# pro začátečníky Mgr. Jaromír Osčádal
POČÍTAČOVÁ MYŠ Společně s klávesnicí slouží jako spojovací prostředek mezi PC a uživatelem. Toto polohovací zařízení převádí informace o svém pohybu po.
Základní pojmy v informatice –II.
Informatika I 3. přednáška
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
OS Windows. Tento operační systém byl vytvořen pro snazší ovládání počítače běžnými uživateli. Například stačí jednou definovat připojená zařízení (tiskárny…)
Prezentace v Powerpointu
Ing. Josef Veselý Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis.
PHP – zasílání dat z formuláře
Anotace Žák dokáže v aplikací MS Word vytvořit tabulku Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže v aplikaci MS Word vytvořit, upravit a formátovat.
Datové typy a práce s nimi
Animace Moderní počítačové aplikace. Animace Lidské oko je přitahováno pohybujícími se objekty Animace nejen přitahuje pozornost, ale slouží i jako prostředek.
Začlenění multimédií do HTML dokumentu Moderní počítačové aplikace.
OKTechMasters Vytvoř si vlastní hru Created by Terri Street for OKTechMasters, 2000.
JavaScript Podmínky, cykly a pole.
3. Příkazy  Příkazy dělíme na jednoduché a strukturované.  Jednoduché příkazy - žádnou jejich dílčí částí neni příkaz - přiřazovací, vstupu a výstupu,
PictureBox u vkládání obrázků u vlastnost Picture pomocí příkazu LoadPicture u přiřazení obrázku mezi dvěma prvky PictureBox Auto.Picture = AutoCerv.Picture.
KIV/PPA1 cvičení 8 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Objekty v Javě Třída Konstruktor Metody Metody a proměnné třídy x instance Program sestávající.
OSNOVA: a) Úvod do OOPb) Třídy bez metod c) Třídy s metodamid) Konstruktory a destruktory e) Metody constf) Knihovní třídy g) Třídy ve tříděh) Přetížení.
CSS Cascading Style Sheets Kaskádové styly
DHTML Jan Felger. Kapitola 0: Základní tagy Základy HTML © Jan Felger 2005 Úvod Tato prezentace zobrazuje pouze zcela základní minimum znalostí, které.
Ovládání interaktivity Home.... Job Search.. Post Resume.. LoginHomeJob SearchPost ResumeLogin JOBS FOR PROGRAMMERS Jobs of 19 Save this search.
Návrh a tvorba WWW Přednáška 5 Úvod do jazyka PHP.
Power Point– popis prostředí
Hlášky Hlášky v JavaScriptu jsou trojího typu: Hlášky v JavaScriptu jsou trojího typu: Alert Alert Prompt Prompt Confirm Confirm Alert – zobrazí upozorňovací.
Úvod do JavaScriptu JavaScript je p JavaScript je programovací jazyk, který se používá na webových stránkách. JavaScript je typu KLIENT - KLIENT To znamená,
HTML 5 a CSS 3.
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE III. Mgr. René Szotkowski TENTO MATERIÁL VZNIKL ZA FINANČNÍ PODPORY EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY.
UŽIVATELSKÉ ROZHRANÍ MS POWERPOINT
2 UDÁLOSTI ONMOUSEOVER, ONMOUSEOUT Odkaz Událost je část kódu vyvolana za určité (uživatelem vyvolané) situace (kliknutí myší, přejetím kurzorem myši,
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Řízení běhu programu 5 Verze
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT36.14 Téma: PowerPoint Číslo.
FLASH. O čem to bude? Co je to Flash Co umí Flash – příklady Prostředí Macromedia FlashMX Nástroje a kreslení, vrstvy (Layers) Práce se symboly – Button,
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
HYPERTEXTOVÉ ODKAZY V PowerPointu 2010.
Jak vytvořit prezentaci Vytvořila firma: A-B Spektrum, počítačové a vzdělávací kurzy.
Základy práce na PC Ing. Jan Roubíček. Práce s okny VY_32_INOVACE_10_1_02_AP.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Windows 7 – hlavní panel, základní nastavení Hlavní panel – Jump List VY_32_INOVACE_05.
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část II.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 kopírování a vkládání
JavaScript úvod. Jazyky webového vývojáře Dynamická stránka  aktivně mění svůj obsah v reakci na činnost uživatele  zpracování na straně serveru (PHP,
PRACOVNÍ PLOCHA Vasyl Lutsak.
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 13– ZVUK V PREZENTACI. Název školy:
KLÁVESNICE A MYŠ NA PC VY_32_INOVACE_06
KIV/ZD cvičení 9 Tomáš Potužák.
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 18– SPUŠTĚNÍ PREZENTACE. Název školy:
Ovládání interaktivity
Internetové publikování Dynamické HTML
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_11_16_PowerPoint.
TNPW1 JavaScript Ing. Jiří Štěpánek.
Opakování základních příkazů a syntaxí v programovacím jazyce Pascal
Klávesnice Denisa Procházková 1.A.
C# přehled vlastností.
Použití pravého a levého tlačítka myši
Transkript prezentace:

ActionScript Moderní počítačové aplikace

Charakteristika Je odvozen od JavaScriptu Integruje do Flashe interaktivní ovládání Umožňuje vytvořit přehledné menu, webovou stránku, hru, animovaný formulář Zapisuje se jako posloupnost příkazů do okna Actions

Charakteristika Skript je možné zaměřit na: Snímek – pozná se podle malého písmene „a“ Objekt (tlačítko, MovieClip) – provede se jako reakce na událost

Tlačítko – události Press – zmáčknutí levého tl. myši Release – puštění levého tl. myši Release Outside – puštění tl. mimo instanci Key Press – zmáčknutí klávesy Roll Over – přejetí kurzorem dovnitř Roll Out – přejetí ven Drag Over – tažení dovnitř Drag Out – tažení ven

MovieClip – události Load – po načtení nebo vygenerování MC Unload – po odstranění MC z časové osy Enter Frame – akce jsou vykonány v každém snímku MC Mouse Move – pohnutí kurzorem myši (kdekoliv v animaci) Mouse Down – stisk levého tl. myši (kdekoliv v animaci) Mouse Up – uvolnění levého tl. myši (kdekoliv v animaci) Key Down – stisk klávesy Key Up – uvolnění klávesy

Základní příkazy GoTo (běž na) – Tento příkaz slouží k přechodu na jiný snímek (nebo scénu) a pokračovat v přehrávání, případně zastavit (GotoAndStop). gotoAndPlay("Scene 1", 12); Play & Stop – Slouží ke spuštění nebo zastavení animace. play(); stop(); GetURL – Otevře HTML stránku (nebo soubor). Lze nastavit ve kterém frame se má otevřít a jestli se mají odesílat hodnoty proměnných (GET, POST). getURL("flash.jakpsatweb.cz", "_blank", "POST");

Základní operátory Aritmetické: +, −, *, /, % Přiřazení: = Srovnávací:, =, ==, != Logické: &&, ||, !

Proměnné Datové typy: string, number, boolean Vytvoření: var prvni; Naplnění: prvni=12; pozdrav=“Ahoj“; Použití: gotoAndPlay(prvni); this.text(pozdrav);

Strukturované příkazy Větvení: if (podmínka) {příkazy} else {příkazy} Cykly: while (podmínka) {příkazy} do {příkazy} while (podmínka) for (poč.; mod.; kon.) {příkazy}

Atributy instancí Každý objekt v knihovně má definované atributy: Výška a šířka (width, height) Rotace (rotate) Sklon (skew) Jas (brightness) Barevný odstín (tint) Průhlednost (alpha) K definici lze použít: setProperty("prvni", _rotation, "30") nebo prvni._rotation = 30;

Objekty ActionScript pracuje se všemi prvky jako s objekty – mají své metody, vlastnosti a umí reagovat na události: button.onPress = function () { play() } Pro přístup k jednotlivým objektům se používá tečková notace Hlavním objektem je _root