Technologická historie videa a magnetického záznamu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt ŠKOLNÍ VIDEO-STUDIO
Advertisements

Od pásku k bezpáskovému workflow Zlín Ing. Pavel Čermák Česká televize TS Brno.
(Pře|Za)pisovatelné DVD Vypracoval Tomáš Zaňka mystik.cz taz.mystik.cz/Skola/NM Datum listopad 2003.
Tomáš Lipovský Jan Suchánek
Vývoj reprodukce zvuku a obrazu před 2.světovou válkou
Záznamová média.
Informační a komunikační technologie
(X/Y)něconěcoHT1. Televizní studio Ostrava První televizní studio na Moravě a ve Slezku Počátek historie od r (výstavba vysílače) Ostravské a pražské.
Systémy tisku CTP a CTF semestrální práce
Televizní vysílání bude kvalitnější a zábavnější. Díky Českým radiokomunikacím. Česká hlava - Věda v ulicích a aktualizace říjen 2005.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Tato prezentace byla vytvořena
CD-ROM Compact Disc - Read Only Memory
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C11 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Ukládání dat. 1) Komprese dat speciální postup p ř i ukládání nebo transportu dat. Úkolem komprese dat je zmenšit datový tok nebo zmenšit pot ř ebu zdroj.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 19 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Zvuková.
Digitální videokamery
Elektrotechnika Přenosová technika
Informatika - Tiskárny akademický rok 2013/2014
Pásková jednotka Páskové jednotky pracují na magnetickém principu podobně jako diskety nebo pevné disky. Rozdíl je pouze v tom, že se záznam provádí na.
Jak učit práci s videem.. Body učiva k práci s videem: 1. Co jsou videosoubory. 2. Typy videosouborů. 3. Kvalita videosouborů. 4. Jak přehrávat videosoubory.
Chronologický přehled vývoje médií Marek Matějka.
Paměťová média.
Informační a komunikační technologie 8. ročník Multimédia – Instalace přehrávače Bohumil Bareš.
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
Digitální fotoaparáty, kamery a skenery
Informatika akademický rok 2012/2013 Pevný disk, další média.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
MULTIMÉDIA Dvořáková, 4.C.
 oblast informačních a komunikačních technologií  sloučení audiovizuálních technických prostředků s počítači či dalšími zařízeními  multimediální systém.
MULTIMÉDIA VE VÝUCE VYPALOVÁNÍ CD a DVD. Co je CD ? Optický disk CD-R a CD RW Kotouč 12 cm šířka pro zápis je 3,3 cm Klasické hudební CD až 80 minut 700.
Ondřej Kostka 3IT.  Je technologie pro zachycování, zaznamenávání, přehrávání, přenos a obnovu pohyblivých obrázků používající elektronické signály nebo.
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
Paměťová média.
Digitalizace televizního vysílání & Internet Ing.Pavel Hanuš Manager programu digitalizace ČT.
Vývoj technických prostředků záznamu a zpracování videa
Ochrana dat Ochrana dat je jednou z nejdůležitějších činností uživatele výpočetní techniky. Data, uložená v počítači, jsou různě důležitá. Od souborů,
Informatika akademický rok 2013/2014 Optická média.
Aktuální trendy na trhu televizních přístrojů
Optická média.
Blue-Ray vs. HD-DVD Zbrusu nová technologie Zbrusu nová technologie Nové velkokapacitní multimedia Nové velkokapacitní multimedia Rychlejší čtení a zápis.
Novinky ve vědě a technice Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta.
Karel Vrba, ME4A, Šablona by Marek Malík. Obsah prezentace: 1. Analogový záznam 2. Digitální záznam 3. Mechanický záznam 4. Magnetický záznam 5.
* Zařízení pro záznam pohyblivého obrazu a zvuku. * Jedná se v principu o fotoaparát, který dokáže zaznamenávat a ukládat snímky rychle za sebou (50/s)
Multimédia.
Multimédia Žlutířová Eva.
INFORMATIKA Historie pc.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
PROGRAMY PRO ZPRACOVÁNÍ ZVUKU MARTIN BÁRTA. Obsah tématu  Rozdělení funkcí v nahrávacím řetězci  Nahrávání a editace  Postprodukce  Mastering  Software.
VIDEO. Co je video… Video je sekvence po sobě jdoucích obrázků Lidské oko (z důvodu setrvačnosti) nevnímá jednotlivé obrázky, ale plynulý pohyb Počet.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 TÉMATICKÁ OBLAST: Informační a komunikační.
1 Televizní obraz Digitální záznam Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁZNAMOVÁ MÉDIA. Podle principu čtení se datové nosiče dělí na : Magnetická média, tzn. disketa, pevný disk, magnetická páska (audiokazeta, videokazeta,
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_09_ZAZNAMOVA_MEDIUM_CD_DVD.
Kamera Videokamera videokamera je elektronické zařízení, sloužící k zachycení pohyblivého obrazu a synchronního zvuku. První digitální videokameru sestrojil.
Materiál slouží k osvojení si znalostí o přenosu a záznamu zvuku. Seznámí žáky s historií nahrávání zvuku.
Inf Formáty zvukových souborů a videosouborů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NEPOČÍTAČE – DALŠÍ DIGITÁLNÍ PŘÍSTROJE. OBSAH 1) Počítače Počítače 2) Pojem „digitální“ Pojem „digitální“ 3) Využití dig. technologií ve spotřební elektronice.
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Compact Disc CD Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Blu-ray.  celý název formátu zní "Blu-ray disk, odtud zkratka BD  Název disku pochází z anglického Blue ray, tj. modrý paprsek, označení související.
Televize v konzumaci médií suverénně vede
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Bezpečnost dat.
Záznamová media Vaníčková Zdeňka 1.L.
Chronologický přehled vývoje médií
TVORBA VIDEA Pinnacle Studio Michal Přidálek 3ma
Transkript prezentace:

Technologická historie videa a magnetického záznamu.

Pojem video obrazový a zvukový prvek přenášený televizním systémem obrazový prvek jako rozdíl od zvukového prvku v televizním systému obrazový prvek v jakémkoli médiu včetně filmu jakákoli performance, produkce nebo demonstrace zaznamenaná na videopásku videopáska nebo videokazeta samotná určená k přehrávání zvuku a obrazu

Historie magnetické pásky a videokazety

Historie magnetické pásky a videokazety (1) 1929 – Blattnerphone, první záznam zvuku pomocí magnetických vln na pásku 1934 – BASF, sériová výroba pásek na bázi diacetátu celulózy 1947 – V USA první přehrávače mag. pásek určených pro širokou veřejnost 1951 – První záznam obrazu na pásku, ČB 1956 – Quadruplex, první snadno použitelný přístroj pro záznam barevného obrazu a zvuku na pásku

Historie magnetické pásky a videokazety (2) 1962 – Philips a Sony představují „Compact Casette“ 1975 – Sony představuje videokazetu Betamax 1976 – JVC spouští formát VHS 1987 – DAT formát od Sony, digitální záznam zvuku na pásku 1993 – Digital Betacam, digitální záznam zvuku i obrazu 1996 – DVD 2001 – DVD-RW

Proč magnetický záznam?

Proč magnetický záznam? (1) Proč uběhla tak dlouhá doba mezi datem objevení mag. záznamu a jeho celkovým rozšířením? Jaké bylo využití magnetického záznamu v prvních letech? Spojitost s rozvojem rozhlasu. Zpočátku nebyla nutnost vysílání archivovat.

Proč magnetický záznam? (2) Výhody mag. záznamu v rozhlase: Snadnější manipulace Kvalitnější a trvanlivější záznam Možnost přehrávat pásku vícekrát dokola Snadný střih bez slyšitelné ztráty na kvalitě Později nižší cena

Proč magnetický záznam? (3) Rozvoj technologie magnetického záznamu obrazu jde společně s rozvojem televizního vysílání v období konce 1960s a v průběhu 1970s.

Proč magnetický záznam? (4) Výhody záznamu obrazu na magnetickou pásku oproti klasickému filmu: Výrazně nižší pořizovací cena – nižší kvalita obrazu byla pro televizní vysílání dostačující Snadná a rychlá manipulace – záznam se nemusel vyvolávat v laboratoři Možnost přehrávání původního záznamu „Elektronické stříhání“ přímo v aparatuře, páska tedy nebyla stříhána fyzicky

Proč magnetický záznam? (5) V průběhu 1980s byl postupně zaveden systém U-Matic od Sony, který byl natolik uživatelsky přívětivý, že nebylo nutné, aby kameru obsluhoval speciální technik. Kamery se tak dostaly do rukou reportérů přímo v terénu. První válka v Perském zálivu – „Válka v přímém přenosu“.

Dva hlavní videoformáty

Betamax (1) Spuštěn roku 1975 firmou Sony Šířka pásky 0,5 inch (12,7mm) Možná délka záznamu: 60 min Videorekordéry umožňovaly funkci „time shifting“.

Betamax (2) 1981 Federální soud Spojených Států potvrdil legálnost používání funkce „time shifitng“. 1988 – smrt Betamaxu, Sony sama přešla na výrobu VHS videokazet Na poli videokazet pro videokamery naopak převaha Video-8 nad VHS-C. Další formáty: Betacam, Beta Hi-fi.

VHS (1) VHS (Video Home System) spuštěn roku 1976 firmou JVC. Šířka pásky 0,5 inch. Možná délka záznamu: 120min, později standard SP až 210min. Méně kvalitní kódování obrazu než Betamax.

VHS (2) Délka záznamu byla ovlivňována rychlostí převíjení pásky. Také nabízely funkci „time shifting“. Novější Hi-fi systémy umožňovaly díky nové technologii nesynchronní záznam zvuku a obrazu. Existovala také spousta modifikací: S-VHS, D-VHS, W-VHS, VHS-C.

Válka formátů: Betamax vs. VHS

Válka formátů: Betamax vs. VHS (1) První Betamax – na svou stranu získal výrobce Toshiba a Sanyo. VHS od počátku nabízela delší záznam – 2 hodiny, což stačilo na klasický celovečerní film Betamax nabízel vyšší kvalitu obrazu, rozdíl však byl při kvalitách tehdejších televizí zanedbatelný. Nejdůležitější krok od JVC: Zaměření se na masového diváka.

Válka formátů: Betamax vs. VHS (2) JVC na svou stranu získalo většinu velkých hollywoodských studií, která dávala své filmy do distribuce právě na jejich formátu. JVC se také podařilo přesvědčit všechny hlavní výrobce videorekordérů (vyjma Toshiba a Sanyo), aby vyráběly přístroje pro VHS. Tato dobrá marketingová strategie vedla ke snižování cen aparatury a tím zpětně k většímu pokrytí trhu.

Válka formátů: Betamax vs. VHS (3) Soupeření skončilo v roce 1988, kdy Sony oznámila smrt Betamaxu. S rozšířením VHS do domácností se dá mluvit o „domácím kinu“ dostupném pro každého. Válka formátů je typickým příkladem, jakou sílu má marketingová strategie při obsazování trhu.

Budoucnost mag. záznamu? Předpokládaný vývoj a dosavadní historické zkušenosti ukazují, že formát v nejbližších letech zanikne. Na poli záznamu zvuku už v podstatě zaniknul s rozšířením CD-RW mechanik a podobný vývoj se dá očekávat i u audiovizuálního záznamu. Prvním krokem bylo uvedení DVD. Dalším pak předpokládané poklesy cen u DVD-rekordérů. VHS tak ztratí svou poslední výhodu: zachytávání obrazu z televize.

Konec