INKSCAPE Vektorová grafika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vektorová grafika Říjen Ing. J. Šanovec.
Advertisements

MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
MALUJEME ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, INFORMAČNÍ
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Informační a komunikační technologie 5. – 7. ročník
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
GIMP 3.L. Odkazy Zdrojů či návodů je na internetu téměř nekonečně, uvádím jen některé, které jsem zahlédl: • cafe.cz/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=53www.gimp.cz.
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání • Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
1. Seznámení 2. Objekty a nástroje
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
Malování ve Windows Počítačová grafika
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
Zoner Callisto.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
VEKTOROVÁ GRAFIKA - INKSCAPE
ZONER CALLISTO Pracovní postup tvorby obrázku
Počítačová grafika (základy práce ve vektorovém kreslicím programu)
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
Vysvětlení panelu nástrojů v „Malování“
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základy práce ve vektorovém editoru Autor:
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Jak postupovat při tvorbě návrhu obálky do časopisu - Pomůcka pro studenty -
MALOVÁNÍ.
VY_III/2_INOVACE_37_Málování-nástroje Malování – nástroje Miroslav Kaňok.
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
Vkládání kreslených útvarů
VEKTOROVÁ GRAFIKA ZONER CALLISTO.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola Chrastava, náměstí 1. máje 228, okres Liberec.
Grafika 5 CorelDraw – plošné objekty VY_32_INOVACE_7B5.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Malování.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA PROGRAMY A NÁSTROJE PRO PRÁCI S VEKTOROVOU GRAFIKOU 3 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR v rámci projektu EU – OP VK, oblast podpory 1.4. Základní škola, Vlašim, Březinská 1702 PROGRAM MALOVÁNÍ Seznámení.
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
MALOVÁNÍ NA POČÍTAČI další.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
ProgeCAD Základy kreslení.
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE I.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
Kreslicí nástroje VY_32_INOVACE_GR_786. KRESLICÍ NÁSTROJE 1. Plechovka - slouží k vyplňování výběru barvou nebo vzorkem. Nastavení: Režim - standardně.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zpracování a využití informací pro 6. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_04_Malování-kopírování.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
CorelDRAW – vizitka (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Milan Adámek VY_32_INOVACE_AS1 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 4– POWERPOINT – PRÁCE S TEXTEM Název školy:
Windows – Malování 1 VY_32_INOVACE_32_650
CorelDRAW – vlastnosti objektů
CorelDRAW – práce s rastrovou grafikou
Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
6. cvičení 25. března 2015.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – výběrové nástroje.
Malování - nástroje grafického editoru
Kreslíme vektorovou grafiku (2)
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Transkript prezentace:

INKSCAPE Vektorová grafika

Vektorová grafika Liší se od bitmapového(rastrového) odlišným pojetím záznamu objektu. U rastrového kreslení – objekt soubor bodů (pixelů) (fotografie...) U vektorového kreslení – každý objekt popsán pomocí vektorů(úseček),program si pamatuje data zákl.útvarů a při úpravě rovnici přepočítá. (pro kreslení klipartů....) Kvalita obrázku je pořád stejná.

Prostředí v INKSCAPE Standardní panel pravítka Pracovní plocha Základní panel editačnícnástrojů Paleta barev

Select tool - výběr Držet Shift + označit různé objekty Nebo Držet Alt a projet cestu, kde budou označené objekty

Změna velikosti Otočení zkosení Převrácení – horizontálně nebo vertikálně

Node tool -Tvarování objektů Přidat, ubrat uzel, spojování uzlů a rozpojování Zmnožení uzlů rozkrývání... Označit Shift a pak klik na volbu Bézierova křivka- Umožňuje interaktivní vytváření a modifikaci jejího tvaru Na křivkách je založena vektorová grafika !

Tweak tool - Nástroj „štípnutí“ Zvolit šířku a sílu 1-100 (kruhový tvar)

Tvar obdélník a čtverec S použitím nástroje tvarování i bez se rohy zaoblí Lišta – výška, šířka, svislý a vodorovný poloměr zaoblených rohů + tlačítko co vrátí ostré rohy

3D box – krychle, kvádr 3 úhly otáčení x, y, z Lze různě natáčet a měnit

Elipsa Buď chceme celou elipsu nebo jen výseč, pak zadáme velikost úhlu na začátku (obr. zelená barva)a na konci(obr.modrá barva)

Hvězda / n-úhelník Navolíme počet rohů, poměr paprsku , zaoblení a náhodné Ikona štětec – obnovení původního tvaru

Spirála K vytváření různých ornamentů Zvolíme si na liště kolik má mít otoček, soustřednost a vnitřní poloměr Ikona štětce vrací vše do původního stavu soustřednost Vnitřní poloměr

Tužka Ctrl + klik – kreslí tečky Shift + Ctrl + klik kreslí tečky 2x větší Alt + Ctrl + klik kreslí tečky náhodně Kreslení opět v křivkách !

Pero Kreslíme béziérové křivky nebo nějaké objekty – spojené

Kaligrafické pero (krasopis) Síla , šířka tahu, ztenčování čáry a úhel pod ktrým se rozevírá ukončení Roztřesení Pokud potřebujete šrafovat, stačí udělat 1.čáru, vybrat výběrem, přepnout na kal.pero a držet Ctrl (nastavit vzdálenost –šedé kolečko) a druhá čára se nakreslí podle první

Vyplnění Vybereme si barevný kanál Práh - Jak velký barevný rozdíl musí být na zastavení s okolím co má vyplnit – výchozí hodnota je 10 % Nafoune se objekt barvou nebo ztenčí Můžeme nastavit, že barva ignoruje mezery v hranici, aby se nerozlila tam kam nechceme

Text Výběr fontu, velikost, zarovnání, tučné, kurzíva, směr psaní EFEKTY – text : označit text a pak vybrat efekt Text na křivku

Text na křivku – označit text i křivku pomocí Shift – volba text – text na křivku Text do tvaru – stejně jen volba – vlít text do rámce

Barevný přechod Označit objekt a zvolit nástroj pro stínování Více barev v přechodu – 2klik na objekt – editor barevných přechodů – přidat zarážku

Kapátko Určuje zda nabírat obojí - barvu i alfu(průhlednost) pod kurzorem Pokud byla vybrána průhlednost, přidělí tomu co máme právě vybrané

Buď použijeme nabídku – úpravy.... nebo hot keys KOPÍROVAT – vybereme objekt a Ctrl + C vložení – Ctrl+ V DUPLIKOVAT – Ctrl + D (rovnou se nám objekt i vloží) KLONOVAT – Alt + D – pokud se změní mateřský objekt změní se i jeho klon

Ořez – označit –Objekt – ořez - nastavit Efekt bubliny Lze ořez obrázku, fotky

Změna pozice Vrstvy - Shift + Ctrl + L

Group Seskupení: označit co chci seskupit buď ikonu nebo Ctrl+ G Odskupit: označit výběr Buď ikonu nebo Shift + Ctrl +G

Paleta výplně a obrysu : Volba Efekty Např. Vykreslit - Gear

Volba křivka Zobrazení - Mřížka Vodící lišty