Stavba rostlinného těla

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

Semenné rostliny, rostlinné orgány
Rozmnožování rostlin Opylení, oplození
BOTANIKA ROZMNOŽOVÁNÍ ROSTLIN
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.16 Anotace: Prezentace podle obrázků seznamuje se stavbou květu a květenství, vysvětluje mechanismus opylení, oplození. Vzdělávací.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Pozorování přírody stavba květu.
KVĚT Vznik přeměnou části stonku a listů K pohlavnímu rozmnožování
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Morfologie rostlin – květ
M1: LESNICKÁ BOTANIKA SEMENNÉ ROSTLINY - charakteristika
Soustavy pletiv Pletiva – skupiny buněk stejného tvaru, funkce.
Rostlinné orgány - list
Rozmnožování rostlin Mgr. Helena Roubalová
Generativní orgány rostlin
Rostlinné orgány - květ
Stavba květu, květenství
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Rostlinné orgány - kořen
PROČ ROSTLINA KVETE Při opylení je pylové zrno přeneseno u nahosemenných rostlin na nahé vajíčko nebo u krytosemenných rostlin na bliznu pestíku. Květy.
KVĚT rostlinný orgán, sloužící k ……………………………………….
Stavba rostlinného těla Květ a květenství
Stavba rostlinného těla List
Květ a květenství autor: David Hainall.
Reprodukční orgány u semenných rostlin listového původu
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se stavbou květů a s funkcí jednotlivých.
Uspořádání rostlinného těla
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
ROSTLINY KRYTOSEMENNÉ Angiospermae
Stavba rostlinného těla Stonek
ROSTLINNÉ ORGÁNY 1.VEGETATIVNÍ KO Ř EN STONEK LIST 2.GENERATIVNÍ KV Ě T SEMENO PLOD PRÝT VY_32_INOVACE_Bi1r0115 Mgr. Jan Marek.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Rostlinné orgány KVĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Krytosemenné rostliny
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY (Magnoliophyta)
KVĚTENSTVÍ.
SEMENNÉ ROSTLINY STAVBA TĚLA KOŘEN.
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka
Rostliny.
Květ Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._21.KVĚT TÉMA: KVĚT ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_23_Přírodopis 7.ročník_Květ Téma: Květ CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: leden 2012.
Opylení a oplození Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Stavba kvetoucí rostliny Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
Stavba rostlinného těla KOŘEN.
Pohlavní orgány Květ a květenství
BOTANIKA Procvičování pojmů
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
List a květ.
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
zpracovaný v rámci projektu
Stavba rostlinného těla
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
VY_32_INOVACE_11_Květy Šablona Identifikátor školy:
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
BOTANIKA.
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Rostliny - význam a jejich dělení.
Generativní rostlinné orgány
Transkript prezentace:

Stavba rostlinného těla

KOŘEN Které funkce má kořen?

funkce kořene: upevňuje rostlinu v půdě čerpá minerální látky rozpuštěné ve vodě ukládání zásobních látek

charakteristika nejčastěji podzemní část rostlin roste vždy směrem ke středu Země hlavní kořen x postranní kořeny  kořenová soustava

kořenové vlásky kořenová čepička – chrání vrchol kořene

STONEK

nadzemní část rostlin byliny (stonek nedřevnatí) x dřeviny vede minerální látky do listů vede látky vytvořené fotosyntézou do kořenů

LIST umožňuje dýchání, odpařování vody a fotosyntézu

Úkol Co znamená slovo fotosyntéza? Jaké jsou podmínky fotosyntézy? Které látky vznikají při fotosyntéze? Z kolika látek vznikají produkty fotosyntézy? Pojmenujte je Jak zní vzorec pro glukosu? V které části dne probíhá fotosyntéza rostlin? Co potřebuje rostlina k dýchání? Proč není dobře spát v uzavřené místnosti, kde je velké množství pokojových rostlin? Čím rostlina dýchá? Kdy rostlina dýchá?

cévní svazky (žilky) čepel řapík

průduch

KVĚT rozmnožovací orgán rostlin

korunní lístky pestík kališní lístky blizna čnělka nitka semeník s vajíčky tyčinka prašník pylová zrna pestík kališní lístky

tyčinky – samčí pohlavní orgány tyčinky – samčí pohlavní orgány. V pylových zrnech jsou samčí pohlavní buňky pestík – samičí pohlavní orgán. Vajíčka obsahují samičí pohlavní buňky

opylení – pylové zrno se dostane na bliznu oplození – pylové zrno začne klíčit v tzv. pylovou láčku, která proroste až do semeníku. Část obsahu pylové láčky splyne s obsahem vajíčka. Z oplozených vajíček vznikají semena, ze semeníku vznikne plod.

PLOD