VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.11 Anotace:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strunatci Chordata.
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.08 Anotace: Prezentace seznamuje s významnými houbami, podle obrázků je zařazuje do správné skupiny. Vzdělávací oblast: Houby bez.
KMEN: STRUNATCI Chordata
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.04 Anotace: Prezentace popisuje základní stavbu rostlinné buňky a její činnost. Vzdělávací oblast: Buňka rostlinná, stavba, způsob.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
STRUNATCI pláštěnci, bezlebeční
Název:VY_32_INOVACE_PR7_04 – Strunatci - rozdělení
Název:VY_32_INOVACE_PR7_03 Strunatci – vyšší živočichové
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.03 Anotace: Vzdělávací oblast: Buňka živočišná – stavba, činnost Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup:
FYLOGENEZE CÉVNÍ SOUSTAVY
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7,01 Anotace: Správně definuje probírané pojmy, seznamuje s počátky vzniku života. Vzdělávací oblast: Vznik života na Zemi Autor:
STRUNATCI pláštěnci a bezlebeční
Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis
VY_32_INOVACE_34_ Prvouka 3.ročník Živočichové 1.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.08 Anotace: Vysvětluje základní rozdíly, seřazuje jednotlivé zástupce. Vzdělávací oblast: Členovci – popis těla, zástupci Autor:
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Vývojová morfologie živočichů
ÚVOD SYSTÉM BEZČELISTNATCI-KRUHOÚSTÍ ČELISTNATCI
VY_32_INOVACE_02_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_OBRATLOVCI Mgr. Denisa Krausová
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace
Obecná charakteristika + rozdělení.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s proslovem a jeho kompozicí
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.16 Anotace: Vzdělávací oblast: Ptáci – brodiví
VY_32_INOVACE_Př-ž 6. ,7.02 Anotace:
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.10 Anotace: Prezentace zařazuje hmyz do oblastí, odpoví na otázky, řeší úlohy. Charakterizuje hmyz s proměnou nedokonalou. Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.05 Anotace: Prezentace vysvětlí základní rozdíly mezi jednobuněčnými a mnohobuněčnými organismy, procvičuje a opakuje učivo. Vzdělávací.
Tvar a pohyb těla obratlovců
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.06 Anotace: Vzdělávací oblast: Mnohobuněční živočichové – bezobratlí - žahavci Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný.
Elektronická učebnice - II
Kruhoústí.
Tvar a pohyb těla KOSTRA.
BEZLEBEČNÍ (CEPHALOCHORDATA)
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.13 Anotace: Vzdělávací oblast: Ryby
Strunatci Strunu hřbetní nebo páteř mají vždy na straně těla Strunu hřbetní nebo páteř mají vždy na straně těla Jsou dvoustranně souměrní Jsou dvoustranně.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.12 Anotace:
Strunatci.
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.11 Anotace: Prezentace seznamuje s výtrusnými rostlinami, životním cyklem, zástupci. Vzdělávací oblast: Třídění rostlin, výtrusné.
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace
STRUNATCI VY_32_INOVACE_F AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
podkmen OBRATLOVCI (Craniata) nadtřída BEZČELISTNATÍ (Agnatha) třída SLIZNATKY (Myxini) třída MIHULE (Cephalaspidomorpha) nadtřída ČELISTNATCI (Gnathostomata)
Strunatci Úvod, Pláštěnci, Bezlebeční vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Stavba kostry hrudního koše strunatců Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Biologie – biologie živočichů Datum.
Název školy:Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace Autor: Datum tvorby: Mgr. Daniela Čapounová Název:VY_32_INOVACE_01B_04_Základní.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Obratlovci Pětilístek: páteř
Obratlovci úvod; Kruhoústí
Ontogeneze živočichů II
Vývojová morfologie živočichů
Obratlovci (Vertebrata)
Kmen: Strunatci Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
zpracovaný v rámci projektu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Strunatci, pláštěnci, bezlebeční, obratlovci
Název školy: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace Autor: Datum tvorby: Mgr. Daniela Čapounová Název: VY_32_INOVACE_01B_01_Strunatci-charakteristika.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Ontogeneze živočichů I
zpracovaný v rámci projektu
Kmen: Strunatci.
Strunatci Žraloci.
Hemichordata a Chordata Polostrunatci a Strunatci
Kmen Ploštěnci.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Přírodopis – 7.ročník Kruhoústí VY_32_INOVACE_ Název školy
Vyšší živočichové.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.11 Anotace: Vzdělávací oblast: Strunatci – pláštěnci, bezlebeční Autor: Ing. Jiří Jungmann Přírodopis Očekávaný výstup: Seznámí se s vývojem strunatců, zařadí strunatce do podkmenů, pozná zástupce pláštěnců a bezlebečných. Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen : sedmý ročník základní školy

STRUNATCI Charakteristika: většinou dvoustranná souměrnost • tělo tvořeno třemi zárodečnými listy (ektoderm, mezoderm, entoderm) • vzniká druhotná tělní dutina (coelom) • v přední části hltanu se prolamují párové žaberní štěrbiny, které plní dýchací funkci (u vyšších obratlovců během embryonálního vývoje zanikají)

základ vnitřní kostry tvoří struna hřbetní (chorda dorsalis) – chrupavčitá opora těla, u evolučně vyšších živočichů se vyskytuje pouze v embryonálních stádiích (→ zatlačena páteří) trubicovitá nervová soustava – vzniká ve stadiu gastruly vchlipováním hřbetní strany ektodermu

Kmen strunatců tvoří 1. podkmen: PLÁŠTĚNCI – třídy: sumky, salpy, vršenky 2. podkmen: BEZLEBEČNÍ 3. podkmen: OBRATLOVCI • nadtřída: BEZČELISTNATCI – třídy: mihule • nadtřída: ČELISTNATCI – třídy: paryby, ryby, obojživelníci, plazi, ptáci, savci

Pláštěnci - zástupce

Bezlebeční - zástupce