Digitální komunikace jako nástroj zvyšování kvality ve veřejné a státní správě RNDr., Martin Ohlídal, MBA, ICT Consulting, Deloitte Advisory
Kvalitu ve státní a veřejné správě lze účinně „pěstovat“ s využitím interních sociálních sítí. Kvalita je komplexní dynamický jev, který vzniká působením široké škály proměnných svázaných s komunikací, spoluprací a sdílením znalostí. Situace v řadě organizací veřejné a státní správy přímo vybízí ke hledání platformy pro sdílení informací a zkušeností přes hranice organizace. Interní sociální síť je ideálním prostředím pro zlepšení sdílení, pružnější komunikaci a vytváření odborných komunit. V této chvíli zbývá prozíravě definovat potřeby, vazby na ostatní komunikační kanály a způsob jakým by měla být síť implementována.
…svázaných s komunikací, spoluprací a sdílením znalostí. Kvalita je komplexní dynamický jev, který vzniká působením široké škály proměnných… Leadership People Policy & Strategy Partnerships & Resources Processes Results Customer Results Society Key Perform - ance Enablers Innovation and Learning Vedení Lidé Politika & Strategie Partnerství & Zdroje Klíčové procesy Výsledky lidí u zákazníků v komunitě výsledky předpoklady učení a inovace Model excelence EFQM …svázaných s komunikací, spoluprací a sdílením znalostí.
Kvalita je komplexní dynamický jev, který vzniká působením široké škály proměnných… KOMUNIKACE …svázaných s komunikací, spoluprací a sdílením znalostí.
Kvalita je komplexní dynamický jev, který vzniká působením široké škály proměnných… SDÍLENÍ ZNALOSTÍ …svázaných s komunikací, spoluprací a sdílením znalostí.
Situace v řadě organizací veřejné a státní správy přímo vybízí ke hledání platformy pro sdílení … Hierarchické uspořádání úřadů a organizací Velikost některých úřadů Geografická izolovanost řady organizací Omezené možnosti setkávání se s kolegy v oboru X Trvale se zvyšující složitost a specializace …informací a zkušeností přes hranice organizace.
Přímá komuni-kace (chat) Interní sociální síť je ideálním prostředím pro zlepšení sdílení, pružnější komunikaci… Odborné komunity Centrální nástěnky Osobní profily Diskusní kroužky Přímá komuni-kace (chat) Sdílení formou wiki Pracovní skupiny Zjednodušené hledání těch „co vědí“ Snadná výměna aktuálních zkušeností Jednoduché sdílení dobrých rad a osvědčených postupů Spolupráce napříč regiony Komunikace mezi různými profesními skupinami …a vytváření odborných komunit.
…a způsob jakým by měla být síť implementována. V této chvíli zbývá prozíravě definovat potřeby, vazby na ostatní komunikační kanály… Úřad Úředník Tým Komunita …a způsob jakým by měla být síť implementována.
Martin Ohlídal Manager | ICT Consulting, Information Management Deloitte Advisory s.r.o. Nile House, Karolinská 654/2, 186 00, Praha 8 – Karlín, Czech Republic Tel/Direct: +420 246 779 Fax: +420 246 042 555 Mobile: + 420 725 409 540 mohlidal@deloitteCE.com Deloitte refers to one or more of Deloitte Touche Tohmatsu Limited, a UK private company limited by guarantee, and its network of member firms, each of which is a legally separate and independent entity. Please see www.deloitte.com/cz/about for a detailed description of the legal structure of Deloitte Touche Tohmatsu Limited and its member firms. © 2013 Deloitte Czech Republic