Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMuVY_32_INOVACE_TP I Stupeň a typ vzděláníStřední odborné vzdělávání Vzdělávací oborInformační služby, Ekonomika a podnikání Tematický okruhKomunikační mix Druh učebního materiáluVýukové materiály Cílová skupinaŽáci středních škol Anotace Kombinovaný výukový materiál pro žáka pracující s pojmy v oblasti propagace a reklamy. Přehled teorie a praxe, propojení na pracovní list pro žáka. Klíčová slova Propagace, reklama, komunikační aktivity, marketing, mix Datum
Reklama představuje část marketingového komunikačního programu – ………………………. Propagace představuje …………… pojem pro jednotlivé části komunikačního ……….. Jedná se o nástroje komunikace, jejichž cílem je na základě předávaných ……………… ovlivňovat poznávací, motivační a rozhodovací procesy těch, na které chceme ……….. KOMUNIKAČNÍ MIX NADŘAZENÝ MIXU Doplňte jednotlivé výrazy: INFORMACÍ PŮSOBIT
Rozdělení a význam marketingových komunikací – formy propagace Celkový komunikační mix definuje 5 hlavních nástrojů komunikace mezi něž patří: Komunikační mix – specifické aktivity (viz níže), které firma používá pro dosažení svých marketingových cílů. VYJMENUJTE A POPIŠTE ZÁKLADNÍ AKTIVITY KOMUNIAČNÍHO MIXU.
Reklama Reklama (advertising) – jakákoliv placená forma masové neosobní komunikace. Osobní prodej Osobní prodej (personal sale) – forma osobní prezentace prováděná vyškolenými prodejci za účelem prodeje a následného budování vztahů se zákazníky. Podpora prodeje Podpora prodeje (sales promotion) – krátkodobé stimuly, jejichž cílem je povzbuzení nákupu určitého výrobku (služby, myšlenky). Odpověď:
Public relations Public relations – budování dobrých vztahů s různými cílovými skupinami získáváním příznivé publicity, budováním dobrého jména firmy (celkové image firmy). Přímý marketing Přímý marketing (direkt marketing) – předávání sdělení a získávání přímých odpovědí od určitých zákazníků a průzkumu jejich názorů založené na oboustranné komunikaci (vytváření databází osobních dat). Přímá vazba mezi prodejcem a zákazníkem.
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE Cílená marketingová komunikace je souhrn aktivit, kterými se snažíme ovlivnit informovanost, názory a postoje našich cílových zákazníků tak, aby koupili právě u nás. ? Mezi další formy propagace můžeme zařadit: sponzoring, veletrhy a výstavy, obaly, nová média.
Bibliografie Typologie komunikačních agentur. In: [online]. [cit ] KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007, 294 s. ISBN ANDERLE, Peter, Horst FRÖHLER a Reinhard HACKER. Průvodce budoucího obchodníka: řeč a komunikace. 2. vyd. SNTL, c1997, 116 s. ISBN „Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Klára Masařová.“