TEXTOVÝ EDITOR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Formátování diplomové práce
Advertisements

VY_32_INOVACE_54_MS_Word_ III. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Dlouhý. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
Styly, záhlaví a zápatí, oddíly
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
X EXEL.
Karta Domů, skupina Odstavec
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
Textový procesor Open Office, Writer VLOŽENÍ TABULKY, ZÁKLADNÍ FORMÁTOVÁNÍ Předmět: Informatika Ročník: 6.ročník Klíčová slova: Textový procesor, textový.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Vzhled prezentace - šablony
Formátování dokumentu O. Kánský 2011 Vyberte svůj textový editor Writer OpenOffice.org Word XP Microsoft Office Word Microsoft Office.
Word 2007 se na rozdíl od předcházejících verzí ovládá pomocí pásu karet, který najdete v horní části obrazovky. Pás je rozdělen na jednotlivé karty,
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
IT začátečníci - Word Modul 3.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/2.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Styly písma - vytvoření vlastního stylu, zápatí a záhlaví stránek
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
14. Textový editor ( VKLÁDÁNÍ dalších objektů do textu…)
Excel – editace ( formát ) buněk
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Hromadná korespondence, makro
VY_32_INOVACE_55_MS_Word_IV. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Anotace Žák dokáže v aplikací MS Word vytvořit tabulku Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže v aplikaci MS Word vytvořit, upravit a formátovat.
Hromadná korespondence
Textový editor.
TEXTOVÝ EDITOR (vkládání dalších objektů do textu a jejich vlastnosti, textové tabulky, šablony,) Lol.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
1.První spuštění a popis hlavní obrazovky Tla č ítko Office – nejpou ž ívan ě jší volby, seznam posledních dokumentu Panel rychlý p ř ístup – p ř idání.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Textový editor Vkládání obrázků ze souboru a použití schránky  Pomocí menu vložení a klepnutím na obrázek se nám otevře adresář, ze kterého vybereme.
Zápatí a záhlaví, okraje stránky, číslování stránek
Tlačítka akcí. Do prezentací můžeme vkládat tzv. tlačítka akcí.
Jak vložit tabulku Excel do Wordu
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Tabulkový procesor 3.
Vytvoření hypertextového odkazu
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Textový procesor (MS Word) Ing. Jan Roubíček. Tabulky v textu VY_32_INOVACE_10_2_15_AP.
Označení vzdělávacího materiálu (kód): VY_32_INOVACE_TE_1 Název školy: Základní škola Velké Opatovice, okres Blansko Název programu: Operační program Vzdělávání.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/7.
Mgr. Karel FischerÚprava prezentace1 Změna použité šablony Ke změně šablony mohu použít jednu ze tří možností: a)Formát \ návrh snímku b)V panelu nástrojů.
Hypertextový odkaz Program nabízí možnost jako všechny aplikace OFFICE svázat libovolný text s jinými soubory či snímky. 1)Označíme libovolný text 2) a)
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE I.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
Textový editor Maturitní téma č.12 (prostředí textového editoru, nastavení zobrazení dokumentu, zásady pořizování textu v počítači)
VYTVÁŘENÍ e-LEARNINGOVÝCH MATERIÁLŮ Přednáší Mgr. Jaromír Kozel
Databáze MS ACCESS 2010.
EXCEL – tisk a tvorba grafů Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
T EXTOVÝ EDITOR ( VKLÁDÁNÍ DALŠÍCH OBJEKTŮ DO TEXTU A JEJICH VLASTNOSTI, TEXTOVÉ TABULKY, ŠABLONY, JEJICH VYUŽITÍ A TVORBA )
TEXTOVÝ EDITOR Karin Tylšerová. Textový editor je software, kterým je možné editovat prostý text. Neobsahuje žádné informace o formátování, jako je použití.
Microsoft FRONT PAGE Šablona 32 VY_32_INOVACE_19_10_Front Page.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_10B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
 Program pro tvorbu tabulek.  Síť buněk, do kterých můžeme vkládat libovolné údaje  Podstatou jsou vzorce, pomocí kterých provádíme v buňce operace.
Tabulkový procesor Práce s listy, adresace buňky, definice řady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Růžena Hynková. Dostupné z.
Grafická úprava sestavy Access (15). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_10_16_word.
PRACUJEME S TEXTY TEXTOVÉ EDITORY
Textový Editor.
WORDPAD Textový dokument.
Digitální učební materiál
Vkládání grafických objektů
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

TEXTOVÝ EDITOR

Účel textový editor slouží ke zpracování textu mezi nejpoužívanější textové editory u nás patří WORD, WORD PERFECT, AMI PRO a český Text602 textové editory umožňují manipulovat s textem na úrovni opravování, mazání, přepisování, kopírování, hledání a nahrazování textu, ukládání a otvírání souborů textový editor dokáže manipulovat kromě textu i s tabulkami, obrázky dalšími funkcemi je např: automatické vytváření obsahu, či kontrola pravopisu

Vkládání obrázků Ze souboru: pokud máme na svém počítači v souborech připravené obrázky, můžeme je do dokumentu vložit tímto způsobem: zvolíme nabídku Vložit → Obrázek →Ze souboru…, v dialogovém okně upřesníme název disku a složky a nakonec vybereme soubor, ve kterém je obrázek uložen Z internetu: na obrázek klikneme pravým tlačítkem myši, z lokální nabídky vybereme příkaz Uložit obrázek jako… a v dialogovém okně zvolíme disk, složku a buď ponecháme původní, nebo napíšeme nové jméno souboru, do kterého má být obrázek uložen (při přejmenování souboru však nesmíme změnit jeho příponu!). obrázek z internetu můžeme do dokumentu vložit také pomocí schránky (na obrázek klikneme pravým tlačítkem myši a zvolíme příkaz Kopírovat)

Textová pole textové pole je rámeček, který lze umístit na libovolné místo dokumentu může obsahovat libovolný text vloží se příkazem Vložit/Textové pole (je nutno být ve stránkovém zobrazení) formát textového pole se mění např. z místní nabídky Formát textového pole můžeme měnit: Výplň, čáru, barvy … Velikost Umístění na stránce pozici na stránce určujeme vzhledem ke sloupci, okraji, stránce, odstavci (volba Přesouvat objekt s textem znamená, že se textové pole bude posouvat v závislosti na tom, jak se bude posouvat odstavec, ke kterému je pole ukotveno)

Textové tabulky textové editory se neomezují pouze na samotnou tvorbu tabulek, ale i na jejich rozsáhlou grafickou úpravu v  tabulkách lze volit typy čar, barvy pozadí, velikosti buněk, zarovnání pro každou buňku zvlášť apod. 1) V hlavní nabídce Wordu klepněte na položku Tabulka. 2) V otevřené podnabídce zvolte položku Vložit. 3) Zobrazí se další podnabídka, v ní klepněte na první položku shora-Tabulka.

4) Word zobrazí okno s nabídkou parametrů pro vytvoření nové tabulky 4) Word zobrazí okno s nabídkou parametrů pro vytvoření nové tabulky. Nejdůležitějšími prvky jsou zde Počet sloupců a Počet řádků. Doplňte do dialogů požadovaný počet sloupců a řádků budoucí tabulky. 5)Nyní je již možné klepnout na OK a tabulka bude vytvořena.

Formátování tabulky použijeme příkazy z nabídek Formát → Písmo…, Formát → Odstavec…, Formát → Ohraničení a stínování (k těmto nabídkám se též dostaneme, klikneme-li pravým tlačítkem myši na vybrané části tabulky, které chceme upravovat.) v tabulce můžeme obsah buňky zarovnat také svisle – buď pomocí nabídky Tabulka → Vlastnosti tabulky → Buňka, nebo klikneme-li pravým tlačítkem myši na vybrané části tabulky a zvolíme položku Zarovnání buněk pro formátování tabulky můžeme také použít příkaz Tabulka → Automatický formát tabulky…, případně kombinovat automatické a ruční formátování.

Hypertextový odkaz hypertextový odkaz umožňuje propojit vzájemně dokumenty na internetu uživatel se pouhým kliknutím přenese na zvolenou stránku, kterou může být dokument na internetu (stránka, obrázek…) e-mailová adresu jiné místo v tomto dokumentu Vytvoření odkazu: Vložit-> Hypertextový odkaz (Ctrl+K) Na odkaz Ctrl+klik nebo Ctrl+dvojklik -> přesměrování. Odkaz lze také vytvořit přetažením:

Šablony běžná práce s textovým editorem spočívá v častém vytváření dokumentů, které se navzájem velmi podobají ( potvrzení o návštěvě školy, povolení prodeje atd.) aby uživatel nemusel vždy vytvářet celý dokument znovu od začátku, může využít šablonu a text pouze doplnit nebo lehce upravit Šablona může obsahovat: předdefinované texty, obrázky, grafiku styly odstavců nastavený formát stránky, záhlaví, zápatí makra (posloupnosti příkazů)

Hromadná korespondence funkce hromadné korespondence dovoluje velmi rychle vytvořit sérii dokumentů, které se odlišují jen v maličkostech ( např. adresa příjemců, oslovení..) celá činnost spočívá v návrhu hlavního dokumentu, do kterého připravíme univerzální text a určíme místa, na které se mají vložit údaje z databáze Postup: • vytvoříme standardní dokument • vytvoříme datový soubor, nebo určíme odkud budeme data čerpat • vložíme potřebná slučovací pole • dokument sloučíme s naší „databází“ Vytvoříme text, zvolíme nabídku Nástroje -> Hromadná korespondence

Dominika Vavrušová 4.B