SDP Správa dopravních přestupků

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ivan Langer stínový ministr vnitřních věcí červen 2006
Advertisements

Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Pojmy Dlouhodobé řízení ISVS (tj. souhrnně všech, u kterých OVS vykonává funkci správce) OVS zpracovává IK a PD, předmětem posuzování AS je IK, PD za určitých.
Enterprise řešení pro elektronický podpis VerisignIT
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
Informační systém Patricie specializované řešení pro Advokátní kanceláře.
Podívejme se nejen na mobilní bezpečnost v širším kontextu Michal Rada Iniciativa Informatiky pro Občany.
Czech POINT Pohodlná komunikace.
Statutární město Karlovy Vary
Generální ředitelství cel Projekt ECR brána případová studie
Centrální elektronická podatelna a úřední deska Městský rok informatiky.
Ústřední evidence podnikatelů Registr živnostenského podnikání Projekt IS RŽP vč. počátků v hl. m. Praze Březen 2006.
Datové schránky CzechPOINT. Základní informace Plzeňský kraj – v čele hejtmanka Krajský úřad – cca. 370 zaměstnanců – v čele ředitel úřadu Organizace.
Jeden cíl, společná cesta Ministerstvo vnitra České republiky Postup projektu CZECH POINT.
Řízení přístupových práv uživatelů
Dopady zavedení registru práv a povinností na orgány veřejné moci.
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Projekt ELIŠKA Centrální registr řidičů
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
ICZ a.s. Hvězdova 1689/2a Praha 4
Absolventská práce 2002 Aplikace XML rozhraní v prostředí krajského úřadu Autor : Marek Cop Vedoucí : Ing. Petr Pavlinec 2002.
Platební systém eBanky 2 Co je to Platební systém eBanky? Po platbě dobírkou nejrozšířenější platební systém na českém internetu Doposud jej aktivovalo.
17. března 2003 Univerzální přípojka – brána do IVS Miroslav Nováček Libor Neumann.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
Vaše jistota na trhu IT INTEROPERABILITA V PRAXI Josef Sedláček, ICZ a.s. 08/03/2007, Praha.
Informační systém pro řízení lidských zdrojů ve veřejné správě
CIS Cizinecký informační systém
Podnikání na Internetu letní semestr 2004 Jana Holá VIII.
Kamil Toman, ICZ a.s. březen 2007 Aby se u vás jezdilo bezpečněji.
Legislativní řešení registru územní identifikace, adres a nemovitostí Vladimír Weis ISSS 2006 Hradec Králové –
Špička v každém směru IT 3 Od elektronické podatelny k řešení problému elektronického podání Ing. Martin Vimr obchodní ředitel.
Realizační tým ICZ duben 2005
Systém kontrolní činnosti SEI
Systém kontrolní činnosti SEI
ISSS IS HN/SS Softwarová architektura informačního systému hmotné nouze a sociálních služeb Jindřich Štěpánek
ISSS 2003 Koncept využitelných stávajících datových zdrojů pro Portál veřejné správy ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
Správní a dopravně správní evidence - IISSDE
Správní a dopravně správní evidence - IISSDE RNDr. Jiří Malátek Zástupce ředitele OIVS MV
GORDIC spol. s r. o. pobočka Ostrava. Obsah prezentace Varianty řešení -TC Kraje -TC Kraje – hosting dodavatele Maintenance, kompletní aplikační podpora.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Regionální a municipální informační systém RAMIS Ing. Petra Mikulecká,
Pilotní projekt Ústřední evidence podnikatelů – RŽP ISSS 2004 Hradec Králové Ing. Jan Pokorný odbor projektů životních situací.
Technické řešení PostSignum QCA
Jednotlivé projekty MSp
Centrální elektronická podatelna a úřední deska ISSS 2006.
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 Portál veřejné správy portal.gov.cz Ing. Dana Bérová
Správní a dopravně správní evidence - IISSDE RNDr. Jiří Malátek Novinky.
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation 9. ICT Forum, Praha Elektronická daňová správa Klientský přístup k daňovým subjektům.
Spisová služba e-spis LITE máme řešení pro každého Pavel Machánek, ICZ a.s , Ostrava 1.
Evidence přestupků Mgr. Radka Paulová ředitelka Rejstřík trestů Soudní Praha 4 Ing. Jan Ladin ředitel Odbor informatiky Ministerstvo spravedlnosti.
Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Projekt je.
MěÚ Tišnov nám. Míru 346, Tišnov Sál Městského kulturního střediska, Tišnov Technologické centrum ORP Tišnov Jiří Dospíšil, vedoucí OSVV Ing. Dušan.
Co je to Czech POINT garantovaná služba pro komunikaci se státem prostřednictvím jednoho univerzálního místa možnost získání a ověření dat z veřejných.
1 Architektura IS podporující manažerské řízení 9. MEZINÁRODNÍ KONFERENCE O INFORMATICKÉ PODPOŘE PERSONÁLNÍCH PROCESŮ V OZBROJENÝCH SILÁCH A STÁTNÍ SPRÁVĚ.
Základy práce s portálem CzechPOINT. 2 Úřad na cestě k lidem Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál Asistované místo výkonu veřejné správy.
Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/
Biomedicíncký výzkum s podporou evropských zdrojů v nemocnicích 2012 Perspektivy elektronizace ve zdravotnictví v ČR 12. dubna 2012.
Certifikace informačních systémů veřejné správy (ISVS) ve smyslu zákona č. 365/2000 Sb. - atest-
PREZENTUJÍCÍ Registry ve veřejné správě Mgr. David Marek
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
Aplikace zákonů č. 101/2000 Sb. č. 227/2000 Sb.
Informačních systémů veřejné správy
PVS - Elektronická podání a Úřední desky
BEZPEČNOST NA KONTAKTNÍCH MÍSTECH Czech POINT
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Obnova HW (serverová část) v rámci systému NS-VIS projekt spolufinancovaný z ročního programu Fond pro vnější hranice (FVH)
Zabezpečení www stránek
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD
Transkript prezentace:

SDP Správa dopravních přestupků ICZ a.s. Hvězdova 1689/2a 140 00 Praha 4 www.i.cz

Projekt „Bezpečná města“ Cíle projektu: zajistit účinnou a maximálně automatizovanou kontrolu dodržování dopravních předpisů monitorováním rychlosti vozidel jízdy na červenou výrazná příčina nehod v obcích vede často ke ztrátám lidských životů nebo dlouhodobým zdravotním následkům dosáhnout zvýšení kázně řidičů za pomocí informačních technologií bez nutnosti personálního navyšování stavu Policie ČR

SRN – Borken-Westfalen 27 měřičů, po 3 letech: Poznatky ze zahraničí SRN – Borken-Westfalen 27 měřičů, po 3 letech: pokles počtu nehod z 330 na 133 počtu zranění z 221 na 94 počtu usmrcených z 24 na 5

Plzeň, srpen 2004 (1 měsíc)

Czech Radar a.s. založení 1. července 2004 realizace dopravně bezpečnostních projektů s využitím moderních technologií na území ČR zvýšení bezpečnosti silničního provozu, zejména ve městech a obcích. Partneři: KPM Group s.r.o., Robot Visual Systems (SRN), ICZ a.s. síťová infrastruktura,… služby aplikace SDP -Správa dopravních přestupků

Komu je systém SDP určen Správním orgánům městských a magistrátních úřadů, řešících dopravní přestupky v rámci dopravně správních agend Kompetence řešit dopravní přestupky přísluší úřadům všech obcí „s rozšířenou působností“ Posílení role Městské policie (po vstoupení novely zákona 361/2000 Sb. v platnost)

Možnosti systému SDP Evidence dopravních přestupků a správa řízení Zjištění provozovatele vozidla a generování předvolání k vysvětlení Podpora korespondenčního řešení přestupku se řidičem vozidla (bez nutnosti osob. projednání) Generování příkazu uložení pokuty, kontrola nabytí právní moci Podpora vedení spisů v souladu se správním a spisovým řádem (vazba na spisovou službu) Generování protokolu o úředním měření Zajištění vazby na účtování a vymáhání úhrady pohledávky (pokuty) Možnost generování dalších souvisejících dokumentů (minimalizace rutinní práce)

Výchozí podmínky legislativy Systém SDP je realizován v souladu s platnou legislativou. Vychází zejména z těchto legislativních dokumentů: Zákon 200/1990 Sb. o přestupcích, zejména z odst. § 22 Přestupky proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu Zákon 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích, mj.: § 124 Působnost ministerstev, krajských úřadů, obecních úřadů obcí s rozšířenou působností a policie Správní řád (v současné i novelizované podobě) Současný: zákon 71/1967 Sb. Nový (od 1.1.2006) 500/2004 Sb. Vyhláška 231/1996 Sb. MV ČR § 1 Paušální částka nákladů řízení o přestupcích Zákon 314/2002 Stanovení obcí s rozšířenou působností Zákon 56/2001 Sb. o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, mj. § 4 Registr silničních vozidel § 5 Centrální registr silničních vozidel Vyhláška 243/2001 Sb. MDS o registraci vozidel

Schéma architektury systému

Architektura systému WWW klient na pracovišti zákazníka Jedno nebo více běžných výkonnějších PC s WWW prohlížečem (např. MSIE) Běžně zabezpečená konektivita do Internetu (alespoň 128 kbit/s) Alespoň jedna disponibilní tiskárna (laserová) Centrální servery WWW server Aplikační a databázový server Jsou umístěny v zabezpečeném hostingovém centru Pracují v nepřetržitém režimu s vysokou dostupností (zdvojení serverů)

Charakteristika produktu Předmětem dodávky jsou služby aplikace SDP, nikoliv produkt Stávající praxe v řešení dopravních přestupků je odlišná v jednotlivých městech omezeně použitelná pro případ zpracování elektronických protokolů o dopravních přestupcích je ovlivňována změnami v legislativě Služby jsou proto konfigurovány a přizpůsobeny konkrétním požadavkům daného zákazníka (=úřadu města)

Způsob poskytování služeb Služby jsou poskytovány formou outsourcingu ICZ je na základě smlouvy Provozovatelem aplikace (inf. systému) Zpracovatelem dat Je použita moderní třívrstvá architektura systému Klient – WWW server – aplikační a databázový server Komunikace je realizována zabezpečenými komunikačními kanály nad Internetem

Zabezpečení systému Na pracovištích zákazníků Při komunikaci s centrem Pouze uživatelské rozhraní nejsou ukládána žádná aplikační data Identifikace a autentizace uživatelů Přihlašovacím jménem a heslem nebo (podle požadavku zákazníka) S využitím elektronických certifikátů a PKI (Public Key Infrastructure) Uložení privátní klíčů volitelně: V úložišti prohlížeče chráněny heslem Na čipové kartě Při komunikaci s centrem Výhradně šifrovanými komunikačními kanály (komunikační protokol HTTPS)

Ochrana osobních údajů Při práci s daty v systému SDP je uplatněno bezpodmínečné plnění všech bezpečnostních požadavků, vyplývajících ze zákona 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů Uplatní se při ukládání dat v datové základně (s využitím prostředků databázového systému) Při přístupu k datům na straně dodavatele služby a na straně zákazníka Při přenosech dat mezi centrem a klienty Při zálohování a archivaci dat Zákazníkům (měst.úřadům) je umožněn pouze přístup ke svým vlastním datům

Dodávka služeb Administraci centrálních serverů a služeb zajišťuje ICZ a.s. Garantovaná dostupnost a úroveň kvality služeb (SLA) Služby help-desk a hot-line Zajištění společných centrálních služeb Přebírání elektronických protokolů o přestupcích zabezpečeným kanálem z centra TRAFFIDESK Správa centrálních rozhraní (zprostředkování dotazů do centrálního registru motorových vozidel) Konfigurace služeb podle potřeb daného zákazníka Na základě analýzy a dílčího specializovaného projektu !

Dodávka služeb Požadavky na straně zákazníka Pouze pracovníci, zabývající se řešením dopravních přestupků Pracovník spolupracující s ICZ při údržbě číselníků specifických pro daného zákazníka – správce aplikace provádí např. správu údajů o podmínkách měření, správu uživatelů a čísel jednacích U zákazníka pro SDP není potřeba systémový administrátor, databázový specialista apod. !!!

Předpoklady implementace produktu Předpokladem nasazení produktu u nového zákazníka je: Analýza specifik zákazníka Analýza stávajícího způsobu zpracování přestupků Právní názor daného odběratele na způsob řešení přestupků dokladovaných fotografií Analýza rozhraní na další systémy Specializovaný projekt sortimentu a konfigurace dodávaných služeb Pilotní provoz Cena implementačních prací dodavatele je součástí ceny následně poskytovaných služeb

Problematika řešení dopravních přestupků zjištěných radarem Legislativní stránka Problém při ztotožnění řidiče s dopravním přestupkem – možnost krytí řidiče provozovatelem Nemožnost použití faksimilie podpisu na dopisech ve správním řízení Praktická nepostižitelnost zahraničních řidičů Výkon správního řízení Problematická vymahatelnost pokut, zejména u vozidel registrovaných jinde Personální nároky na správní řízení nad rámec kapacitních možností úřadu – problém zvýšení stavu Legislat.zábrany pro automatické řešení přestupků Nutnost osobního předvolání k vysvětlení - souhlas s uložením pokuty podepsaným prohlášením (§150 odst. 5 nového správního řádu) nebo čestné prohlášení Automaticky generované dokumenty nutno podepisovat ručně

Systém je založen na následující základní postupné konverzi objektů: Funkční princip SDP Systém je založen na následující základní postupné konverzi objektů: Podnět – elektronický protokol o přestupku (soubor .biff) Přestupek – souhrn informací dokladující místo, datum a čas, skutkovou podstatu a další okolnosti přestupku Řízení – souhrn informací o způsobu a postupu řešení přestupku – řízení může zahrnovat více souvisejících přestupků

Příklad postupu řízení Ověření náležitostí a průkaznosti informací o přestupku Řízení je založeno, přiřazeno Č.j. Je zjištěn provozovatel vozidla Uživatel rozhodne o nastavení typu řízení „R“ Je vygenerován dokument „Výzva k podání vysvětlení“ provozovateli vozidla, ke kterému je současně připojen formulář čestného prohlášení řidiče, že není pochybnosti o tom, že se přestupku dopustil …. pokračování

Příklad postupu řízení (pokračování) Pokud ve stanovené lhůtě obdrží správní orgán (uživatel) podepsané čestné prohlášení od řidiče, potom je možno přestupek vyřešit v příkazním řízení Pokud uživatel tuto možnost zvolí přes WWW rozhraní, potom je vygenerován dokument „Rozhodnutí v příkazním řízení“ (Příkaz uložení pokuty) a příkazní řízení pokračuje běžným způsobem V ostatních případech řízení pokračuje standardním postupem (shodným s řízením typu „P“) předvoláním provozovatele /vlastníka vozidla, zjištěním řidiče a následným standardním přestupkovým řízením s projednáním Kontrola nabytí právní moci, kontrola plnění uložených sankcí Podporována i možnost uložit pokutu okamžitě v příkaz-ním řízení (s přiložením peněž.poukázky a důkaz.foto)

Ukázka systému SDP

Ukázka SDP - Detail přestupku

Ukázka SDP - Fotodokumentace přestupku

Ukázka SDP – Fotodokumentace RZ

Ukázka SDP – Správa řízení

Alternativy architektury systému Pro zákazníka mohou být konfigurovány další služby jako např.: Zajištění automatizovaných vazeb na spisovou službu Zajištění automatizovaných vazeb na informační systém zákazníka pro vymáhání pokut (např. v rámci obecné správy přestupků) Zajištění vazby přímo na ekonomický systém pro generování pohledávek Zajištění vazeb na další centrální systémy (registr motorových vozidel, registr řidičů, Česká pošta -PostServis, pojištění vozidel, apod.)

Přínosy systému SDP Zvýšení bezpečnosti silničního provozu využitím bezobslužných kontrol Zvýšení efektivnosti práce správních orgánů automatizovanou podporou přestupkového řízení Možnost výrazného navýšení počtu vyřešených přestupků bez nutnosti personálního posílení správního orgánu Náklady na provoz systému SDP kryty příjmem z úhrady pokut (dáno obchodní politikou dodavatele)

Závěr Zajišťování bezpečnosti silničního provozu je proces Neexistuje zázračná krabice/produkt, jehož jednorázovým zakoupením se bezpečnost zajistí či zvýší Je nutno tento proces soustavně sledovat a zlepšovat K tomu je vhodné využívat i moderních technologií (informační a komunikační technologie, SOA – Service Oriented Architecture, WWW Internet,…) tj. např. produkt SDP

Kdo je ICZ ? Charakteristika ICZ a.s. Dodavatel informačních systémů a služeb pro veřejnou a státní správu Dlouholeté zkušenosti s řešením zabezpečení přenosu informací Systémový integrátor (Top 10) Spolupráce s renomovanými dodavateli špičkových informačních technologií Optimální dodavatel služby tohoto typu Dokonalá znalost specifiky městských úřadů Zajištěna ochrana osobních dat Poskytování služeb help desk a hot-line našim zákazníkům 24 hodin denně Řešení šitá na míru zákazníkům