DIDAKTIKA ATLETIKY I.stupeň ZŠ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koordinační schopnosti v atletice
Advertisements

Celoroční suchá příprava hráčů
Didaktika školní tělesné výchovy
ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
Senzitivní období Mgr. Václav Kain.
Obratnostní schopnosti
Kondiční příprava: Vytrvalostní schopnost Obratnostní schopnost
Rychlostní schopnosti (speed, Schnelligkeit)
“IAAF KIDS’ ATHLETICS” DOPLŇKOVÉ DISCIPLÍNY KINDERIÁDY
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
C licence FAČR Biomedicínské aspekty pohybových aktivit.
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
Korekce odchylek správného držení těla
Trénink atletických skoků
POHYBOVÉ SCHOPNOSTI.
LETNÍ PŘÍPRAVA KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI 2012
Silové schopnosti v přípravě dětí
Kondiční příprava: Silová schopnost Rychlostní schopnost
VYTRVALOSTNÍ SCHOPNOSTI. VYTRVALOST SCHOPNOST PROVÁDĚT POHYBOVOU ČINNOST PO DLOUHOU DOBU SCHOPNOST ODOLÁVAT ÚNAVĚ PŘEKONÁVAT VZDÁLENOST URČITOU INTENZITOU.
Kondiční příprava hráče baseballu
Technická, taktická a psychologická příprava
Každému posilování předchází rozcvičení.
Kondiční příprava mládeže
Složky sportovního tréninku
POHYBLIVOST MICHAL LEHNERT.
ATLETIKA přednáška. Požadavky na ukončení studia atletiky 1.Ústní zkouška 2.Praktické splnění vícebojů a metodických výstupů 3.Splnění všech praktických.
(soubory vnitřních předpokladů organismu k dané pohybové činnosti)
RYCHLOSTNÍ SCHOPNOSTI. Struktura přednášky –Charakteristika rychlostních schopností –Taxonomie rychlostních schopností –Biologické předpoklady –Ontogeneze.
ROZVOJ POHYBOVÝCH SCHOPNOSTÍ
Mgr. Vendula Babou č ková. ORGANIZA Č NÍ FORMA „ vn ě jší uspo ř ádání organiza č ních a didaktických podmínek vyu č ování, v nich ž se realizuje výchovn.
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
Motorické schopnosti Motorické schopnosti jsou obecné kapacity jednotlivce, projevující se ve výsledcích pohybové činnosti, jinak jsou skryté, latentní.
Osnova přednášky: 1.Charakteristika tréninkové jednotky (TJ), typy TJ. 2.Struktura TJ – úvodní, hlavní a závěrečná část. Obsah a význam jednotlivých částí.
Kondiční příprava a plánování ve volejbale
Didaktické formy tréninkového procesu - TP
ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP
ATLETIKA přednáška.
Západočeská univerzita v Plzni
Motorické schopnosti (Physical Abilities, Motorische Eigenschaften) Integrace vnitřních vlastností organismu, která podmiňuje splnění určité skupiny pohybových.
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
Reforma školství v ČR.
Rozvoj pohybových schopností ve školní TV Pohybové schopnosti jsou souhrnem integrovaných a relativně samostatných dispozic subjektu, potřebných ke splnění.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_06_Rozvoj pohyblivosti TÉMA.
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE TĚLESNÁ VÝCHOVA Cvičení na stanovištích Gymnázium Česká Lípa Vyučující: PhDr. Radek Častulík Expert: Mgr. Šárka Maleňáková.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_03_Rozvoj rychlosti TÉMA.
ATLETIKA v programu kombinovaného studia TVS Bc. PaedDr. Jitka Vindušková, CSc. Katedra atletiky FTVS UK Praha Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_07_Vědomostní soutěž TÉMA.
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů.. SPORTOVNÍ TRÉNINK OB21-VVP-HUM-TV-JAN-M-SUPL-002.
Rychlostní a silové schopnosti Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města.
U6, U7 (2x týdně trénink cca min) PO - pohybová cvičení, technické dovednosti – HČJ PA - hry malých forem (1/1,2/2,1/2,2/1) U8,U9 (3x týdně trénink.
Instruktor lyžování II.třídy (150) jen pro vnitřní potřebu
Organizační formy práce v tělesné výchově
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA.
jen pro vnitřní potřebu
Organizační formy práce v TV Vyučovací jednotka TV Lukáš Buřt
Organizační formy ve školní TV vyučovací jednotka
Specifické didaktické formy ve vyučovací jednotce
OSNOVA PŘEDNÁŠKY: Charakteristika R, R jako důležitý faktor sportovních výkonů. Biologické základy R. Členění rychlostních schopností – druhy R. Tréninkové.
ATLETIKA přednáška.
Reforma školství v ČR.
Didaktika tělesné výchovy
Pohybové schopnosti a dovednosti
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
R Y C H L O S T Michal Lehnert.
Fyziologie tělesné zátěže
LETNÍ PŘÍPRAVA KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI
ATLETIKA přednáška.
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
Transkript prezentace:

DIDAKTIKA ATLETIKY I.stupeň ZŠ Typy a struktura atletických hodin Rozvoj pohybových schopností

Atletika na I.stupni ZŠ Rozvoj základních pohybů (běh, skok, hod, překonávání překážek) přirozenou formou – rozvoj základních pohybových schopností(PS) Nácvik atletických pohybových dovedností (PD)– komplexně, zjednodušená forma, zlehčené podmínky Výuka realizovaná na základě nápodoby (zrakový analyzátor) Realizace v tělocvičně, stadion, terén RVP – atletika 10-15 hod v sezónních blocích (podzim, jaro)

Typy atletických hodin Několik dělení: A) dle místa realizace (stadion, tělocvična, terén) B) dle náplně (rozvoj PS, nácvik PD, kombinovaná, diagnostická)

Struktura atletických hodin Úvodní část Průpravná část Hlavní část Závěrečná část

Atletická hodina v tělocvičně Úvodní část (rušná č.-hra na lehké rozehřátí) 5 min Průpravná část (rozcvičení hlavních svalových skupin statickou formou; speciální rozcvičení dynamickou formou) 10 min Hlavní část (I. část – nácvik, opakování PD; II. část rozvoj PS formou her a soutěží) 25 min Závěrečná část (uvolňovací cvičení) 5 min

Atletická hodina na stadionu Úvodní část (rozběhání 400-800m) 5 min Průpravná část (rozcvičení hlavních svalových skupin statickou formou; speciální rozcvičení dynamickou formou, speciální běžecká cvičení) 10 min Hlavní část (I. část – nácvik, opakování PD; II. část rozvoj PS formou her a soutěží) 20 min Závěrečná část (vyklusání 400 m, uvolňovací cvičení) 10 min

Atletická hodina v terénu Úvodní část (rozběhání 3-5 min) 5 min Průpravná část (rozcvičení hlavních svalových skupin statickou formou; speciální rozcvičení dynamickou formou, speciální běžecká cvičení) 10 min Hlavní část (rozvoj PS formou her a soutěží zaměřených na vytrvalost,obratnost) 25 min Závěrečná část (uvolňovací cvičení) 5 min

Rozvoj PS Základní PS (R,V,S,O) Rychlostní sch. - rychlost reakce, akcelerační rychlost, rychlost jednoduchých pohybů, lokomoční a frekvenční sch. Vytrvalost sch. - obecná vytrvalost Silové sch.- odrazová síla,odhodová síla Obratnostní sch.- koordinace, pohyblivost

Rozvoj rychlosti - zásady Zvýšené úsilí „naplno“ Zpočátku jednoduchá cvičení, později složitější Využití soutěživosti Důležité důkladné rozcvičení Důležitá doba odpočinku (př. rychlostní cvičení trvá 15 s, doba odpočinku 2-3 min) Teplé prostředí, dobrý terén

Rozvoj silových sch.- zásady Důkladné rozcvičení Nezatěžujeme kloubní aparát a páteř nadměrným zatěžování (tvrdé dopady,nošení břemen, hod těžkým náčiním apod.) Cvičíme s „vlastním tělem“ V průběhu zařazujeme cvičení na uvolnění a protažení svalů

Rozvoj vytrvalosti - zásady Běhy v různém prostředí (stadion, terén) Učitel by měl fungovat jako vodič a určovat tempo 1.-2. tř. 5 min; 3-4.tř. 8 min Lze zařadit i formou soutěže (nekonečná štafeta) Ve vyučovací jednotce zařazujeme na konec hlavní části nebo do závěrečné části Metoda rozvoje: nepřerušovaná

Rozvoj koordinace a pohyblivosti- zásady Atletické činnosti provádíme v různém prostředí, s různým náčiním, v různých variantách (hody na cíl, skoky s obraty atd.) Všechna cvičení provádíme oboustranně Používáme sluchové i zrakové signály Pohyblivost – volíme statická i dynamická cvičení

Literatura DOSTÁL, E. a kol. Didaktika školní atletiky. Praha: SPN, 1983. CHOUTKOVÁ, B., FEJTEK , M. Malá škola atletiky. Praha : Olympia, 1989. VALTER,L a NOSEK,M. Vybrané kapitoly z atletiky. Ústí n.L: UJEP, 2007. FEJTEK, M., Atletika v 1. - 4.ročníku základní školy. , Praha: SPN, 1991 . http://www.atletikaprodeti.cz/