1. Doplňte název dřeviny a druh listu: A B. D C E F.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Primární krycí pletiva
Advertisements

Jak se rostliny přizpůsobily
List Andrea Adamusová 2010.
Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
Stromy.
Listnaté stromy a keře 4. ročník
LIST nadzemní orgán vyrůstající ze stonku
EKOSYSTÉM LES – stromy jehličnaté a listnaté
STONEK 2005, Čapková Marie,Gy Na Vítězné pláni, Pha 4.
ORGÁNY ROSTLIN-LIST.
Další listnaté dřeviny
Orgány vyšších semenných rostlin
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Rostlinná pletiva.
LIST.
LIST 2005, Čapková Marie,Gy Na Vítězné pláni, Pha 4.
HISTOLOGIE = nauka o rostlinných pletivech HISTOLOGIE = nauka o rostlinných pletivech PLETIVO = soubor buněk stejného tvaru, stavby a funkce.
Rostlinné orgány - list
ROSTLINNÁ PLETIVA.
Listy, květy a plody rostlin
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
O buňce a mikroskopování, vnější a vnitřní stavba rostlin
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
Přírodopis  Prezentace zaměřená pro přípravu na závěrečný poznávací test z přírodopisu druhého pololetí 6. ročníku základní školy!
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Ukázky borky.
Masožravé rostliny Lubomír Knopp, 1L , 2013/2014.
Společenstvo les – test
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:
List Mgr. Helena Roubalová
Sada fotografií na poznávání č.11 Stromy a keře
Mechanické vlastnosti kapalin
Stavba rostlinného těla List
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
LISTNATÉ STROMY A KEŘE V OKOLÍ ŠKOLY
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
List VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.05/Li
Uspořádání rostlinného těla
List (fylom).
Opakování stonek, list Pro 7. třídy.
LIST.
Průduchy v pokožce listů
List = fylom A) Funkce: - fotosyntetická (asimilace CO2, tvorba glukozy) - transpirační (odpar vody) - výměna plynů mzi rostlinou a okolím - zásobní.
ZEk 1.část Úvod a dendrologie
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
List Filip Novák 5.A.
List Biologie 1. ročník.
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
Trénink krytosemenných dřevin
STONEK.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda, Přírodopis.
Na výb ě r máte ze t ř í mo ž ností. Pokud se pro jednu z nich rozhodnete, naje ď te na ni šipkou myši a klikn ě te. Bude-li Vaše odpov ěď chybná, z ů.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Přírodovědná praktika, rostlinná.
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
Diana Šťastná Gymnázium Židlochovice Oktáva, cvičení z biologie
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
Název prezentace (DUMu): List
Vegetativní orgány LIst
List a květ.
Anatomie rostlinných orgánů
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I)
LISTNATÉ DŘEVINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Vegetativní rostlinné orgány
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Stonek.
Transkript prezentace:

1. Doplňte název dřeviny a druh listu: A B

D C E F

ŘEŠENÍ A: jírovec maďal, dlanitě složený B: jasan ztepilý, lichozpeřený C: lípa srdčitá, jednoduchý D: javor klen, jednoduchý E: dřezovec trojtrnný, sudozpeřený F: olše lepkavá, jednoduchý

2. Poznáte dřeviny podle pupenů? A C B

ŘEŠENÍ A: buk lesní B: jasan ztepilý C: jírovec maďal

3. Jak se nazývají listovité útvary na bázi řapíku?

ŘEŠENÍ palisty

4. Když si Pepa koupil rosnatku, hned pospíchal do zverimexu pro živé cvrčky, aby mu „Adéla“ nehladověla. Jednal správně? Jak rosnatka chytá hmyz?

ŘEŠENÍ Jednal zcela špatně, s největší pravděpodobností rosnatce po vydatném nakrmení cvrčky uhnijí listy. Pěstovaným exemplářům lze zlepšit bilanci dusíku a fosforu octomilkou, komárem, ale ani to není nutné. Hmyz je lákán odlesky kapky tekutiny tentakulí, který připomíná nektar. Po dosednutí se přilepí, tekutina ucpává jeho dýchací otvory a vysílený hmyz se většinou nedokáže odpoutat. List se i mírně zavinuje.

5. Pepa si v květinářství chtěl koupit láčkovku. Prodavačku mu vnucovala exemplář s deseti listy, ale jen jednou láčkou na mladém listu. Vytvoří se na zbylých starších listech ještě láčky?

ŘEŠENÍ S největší pravděpodobností již ne. Pokud dojde k zaschnutí nebo mechanickému poškození špičky listu, láčka se nevyvine.

6. Jak vzniknou otvory v listu monstery?

ŘEŠENÍ Na některých místech buňky přestanou růst, zatímco okolní rostou dále. Tím se pletiva potrhají, jedná se vlastně o programovanou smrt.

7. Proč opadají listy buku a zimostrázu nikoliv?

ŘEŠENÍ Pro buk by v zimě listová plocha představovala ohromnou ztrátu vody výparem, kterou by nebyl schopen při ztíženém přísunu vody nahradit. Zimostráz je naproti tomu výborně adaptován na teplo a sucho: listy jsou malé a kožovité se zesílenou kutikulou a ponořenými průduchy. Přesto některým pěstitelům vlivem nedostatku vody v zimě uschne, především v hrnkových nádobách.

8. Srovnejte stavbu listu stínomilné rostliny (kapradiny) se světlobytnou rostlinou (divizna). Čim se liší?

ŘEŠENÍ Divizna má list tlustší s více vrstvami palisádového parenchymu, na povrchu je kryt kutikulou a mnohoramenými krycími trichomy. Naproti tomu kapraď samec má listy tenké, které velmi snadno vadnou díky absenci kutikuly. Průduchy jsou navíc mírně vyzdviženy nad úroveň pokožky.