E-learning ve výuce mikrobiologie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Advertisements

Environmentální výchova pro základní školu
Katabolický = energetický metabolismus 3.1. Fermentace 3.2. Respirace
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
BIOLOGIE 1 Rostliny Biologické vědy Metody práce v biologii
Nikola Malá, 3.A Gymnázium U Balvanu březen 2013
MORFOLOGIE BAKTERIÍ.
Virologie.
Elektronická podpora předmětu „Lékařská mikrobiologie“ pro anglicky hovořící studenty Ondřej Zahradníček Mikrobiologický ústav lékařské fakulty Masarykovy.
Matematická analýza 1 Základy matematiky
Genetika virů a prokaryotní buňky
STRUKTURA BUŇKY.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Učebnice Ekologie a ochrana životního prostředí
Středn í zdravotnick á š kola, N á rodn í svobody P í sek, př í spěvkov á organizace Registračn í č í slo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Č.
Metabolismus sacharidů
Jednobuněčné prokaryotní organismy
Studijní IS a e-learning Patrícia Eibenová
RISKUJ Projekt „EU peníze středním školám“ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT CZ.1.07/1.5.00/ Předmět Biologie Ročník a obor 1.ročník.
Buňka.
Základy přírodních věd
Viry 1892 – Dimitrij Ivanovský – virus tabákové mozaiky
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vlastní hodnocení školy
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KUB_03.
Metabolismus sacharidů II.
Výběr adekvátních vyučovacích metod při fixaci a kontrole znalostí v rámci ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
Název dokumentu: Podbuněčné organismy Autor: Mgr. Michaela Míková
nebuněční parazité buněk
Environmentální výchova v zemědělských a zahradnických školách CZ.1.07/1.1.00/ Učebnice Ekologie a ochrana životního prostředí.
Den otevřených dveří PřF MU
Pro charakteristiku plazmidu platí: je kruhová DNA
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_524.
Cyklus kyseliny citrónové, citrátový cyklus.
Cíle studia didaktiky pedagogiky
Bi1BP_ZNP2 Živá a neživá příroda II Biologické vědy
Závěrečné shrnutí Mikrobiologie a imunologie – BSKM021p + c + BZMI021p + c Téma 15 Ondřej Zahradníček.
Didaktika distančního vzdělávání Základní pojmy a vztahy.
GORDIC spol. s r. o. pobočka Ostrava. Obsah prezentace Varianty řešení -TC Kraje -TC Kraje – hosting dodavatele Maintenance, kompletní aplikační podpora.
Plošná inovace předmětů s využitím e- learningových nástrojů Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU)
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KUB_04.
Základy matematiky Matematická analýza 2 kurz distančního vzdělávání na MFF UK Prof. RNDr. Miroslav Hušek, DrSc. Doc. RNDr. Pavel Pyrih, CSc. KMA.
MITOCHONDRIÁLNÍ TRANSPORTNÍ SYSTÉMY
BUNĚČNÁ STAVBA ŽIVÝCH ORGANISMŮ
2014 Výukový materiál MB Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Semiautonomní organely a cytoskelet
Vítejte na Přírodovědecké fakultě
Inovace studia molekulární a buněčné biologie
Za akademický rok 2011/2012 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školyMatiční gymnázium Ostrava,Dr.
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo : CZ.1.07/1.1.26/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školyMatiční gymnázium Ostrava,Dr.
PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST - VIRY
Institut Celoživotního Vzdělávání
Herpetické viry-úvod RNDr K.Roubalová CSc..
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
Možnosti audio-vizuálních aplikací v IS MU Mgr. Jitka Daňková
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
E-labmed: Praktický přístup k hodnocení vnitřního prostředí
Mgr. Petra Straková Podzim 2014
Molekulární základy genetiky
20_Glykolýza a následný metabolizmus
2.1 Viry, bakterie Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku nebo neštovice?
Prokaryotická buňka.
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Transkript prezentace:

E-learning ve výuce mikrobiologie

E-learning ve výuce mikrobiologie Co je důležité, je očím neviditelné (Exupery)

E-learning ve výuce mikrobiologie Řešitelský kolektiv: RNDr.Ludmila Tvrzová, PhD. Doc. RNDr. Miroslav Němec, CSc. Prof. RNDr. Zdeněk Hubálek, DrCs. MUDr. Ondřej Zahradníček Mgr. Andrej Strásky Mgr. Andrea Teshim

E-learning ve výuce mikrobiologie Předměty, kde byla (bude) pomůcka využita Bi 4090 Obecná mikrobiologie Bi 5710 Mikrobiologie Bi 2050 Základy obecné mikrobiologie Pro studenty oborů biologie, biologie se zaměřením na vzdělávání, molekulární a buněčná diagnostika, matematická biologie, biochemie, biofyzika, ekotoxikologie, chemie konzervování- restaurování

E-learning ve výuce mikrobiologie Cíl projektu:  Připravit elektronický materiál k podpoře výuky mikrobiologie – podklady k přednáškám a pro samostudium, včetně kontroly znalostí  Připravit materiál zahrnující texty, schémata a obrazový materiál – zpřístupnit studentům tyto materiály v prostředí IS MU jako interaktivní osnovy

E-learning ve výuce mikrobiologie Proč byl projekt připravován ? Mikrobiologie je vědní disciplina, v níž je předmětem studia jak bakteriální buňka, tak i buňka kvasinek a plísní, včetně virů Pro pochopení funkce a aktivity buňky mikroorganizmů je nutná znalost nejen mikrobiologie, ale i molekulární biologie, biochemie a genetiky Jde tedy o komplexní pohled, který se nedá lehce naučit,ale musí se mu rozumět Naprostý nedostatek učebnic mikrobiologie

E-learning ve výuce mikrobiologie Základní osnova je členěna do 14 tématických celků Každý celek obsahuje vždy osnovu přednášky, obrázky a schémata podle náročnosti problematiky je doplněn o animace a hypertext kontrolní souhrnné otázky a testy ve formě odpovědníků

E-learning ve výuce mikrobiologie Rozsah obrazové dokumentace a schémat v rámci přednášky je závislý na obtížnosti a rozsahu problému. Obvykle není totožný s tím, co je na IS a fakticky je přednášeno

E-learning ve výuce mikrobiologie Escherichia coli na sliznici tenkého střeva salmonela vázaná na svalová vlákna

E-learning ve výuce mikrobiologie mitochondriální DNA z kvasinky Saccharomyces cerevisiae Penicillium requeforti

Syntéza purinů a pyrimidinů E-learning ve výuce mikrobiologie Syntéza purinů a pyrimidinů Glykolýza glukóza pentózo fosfátová dráha nebo Entner-Doudorofova dráha glukóza-6-P pentózy 3-fosfoglycerová kys. glycin Purinové nukleotidy Pyrimidinové nukleotidy pyruvát acetyl-koA glutamin asparagová kys. Krebsův cyklus

E-learning ve výuce mikrobiologie Bakteriofágy – adsorpce, penetrace, injekce (fág PRD1 – Tectiviridae, host.buňky Enterobacteriaceae) DNA membrána kapsid lytické enzymy Fágový receptor VM PG CM uvolnění vrcholu, transformace membrány, degradace peptidoglykanu vazba na receptor vstřiknutí DNA VM-vnější membrána , PG-peptidoglykan , CM-cytoplazmatická membrána

E-learning ve výuce mikrobiologie Animace slouží především k vysvětlení problémů, které jsou velmi obtížně slovně vysvětlitelné. Názorné propojení faktů na obrázcích to však umožňuje Vliv antibiotik na syntézu bílkovin Konjugace u bakterií

E-learning ve výuce mikrobiologie Hypertext je určen především pro samostudium. Vedle běžného textu obsahuje propojení s dalšími zdroji informací – doplnění informací a pochopení vzájemných souvislostí Přehled systému domény Archea

E-learning ve výuce mikrobiologie Závěrečné kapitoly jsou věnovány patogenním organizmům Viry prostého oparu priony Mycobacterium leprae

E-learning ve výuce mikrobiologie Závěrečné kapitoly jsou věnovány patogenním organizmům a využití mikroorganizmů Výroba másla Sýrařské kotle s harfami Kvašení piva – bílé kroužky

E-learning ve výuce mikrobiologie Děkuji za pozornost Za technickou pomoc děkujeme Servisnímu středisku pro e-learning na MU, především pak Mgr.Marku Stehlíkovi