Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Nabídka 1
CZ.1.07/1.5.00/34.0266 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_BuL_PEK_4OA_13 Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0266 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_BuL_PEK_4OA_13 Autor Ing. Ludmila Bulová Tematický celek Pravidla stylizace dopisů a dokumentů (pravidla normalizované úpravy písemností, dle ČSN 50 6411nácvik úpravy dopisů podle ČSN 01 6910 na dopisní předtisk) Ročník Třetí, čtvrtý (opakování k MZ) Datum tvorby 13. 4. 2013 Anotace Písemná a elektronická komunikace Metodický pokyn Prezentace slouží k výuce ve třetím ročníku a opakování učiva ve čtvrtém ročníku v předmětu písemná a elektronická komunikace. K prezentaci je nutný PC a dataprojektor. XxX – značka autora, yy – číslo sady (bude přiděleno) zz – číslo materiálu v rámci sady (1–20) tttt – volitelné textové označení podle obsahu 2
Každá nabídka by měla obsahovat: popis nabízeného zboží (služby) cenu zboží (služby) dodací, platební a přepravní podmínky výzvu k objednávce.
Nabídka může být: 1.vyžádaná 2. nevyžádaná
je odpovědí na poptávku! Vyžádaná nabídka je odpovědí na poptávku! Budoucí prodejce v ní musí odpovědět na všechny dotazy uvedené v poptávce, zaslat prospekty, katalogy apod.
První odstavec úvodní věta Příklady – vyžádaná nabídka: (po oslovení) děkujeme za Váš zájem o naše výrobky (služby, zboží). Nabízíme Vám … děkujeme za Vaši poptávku (e-mail) a posíláme Vám podrobnou nabídku. jsme rádi, že máte zájem o naše … těší nás Vaše poptávka po zboží, které jsme inzerovali v … Vaše poptávka nás potěšila, nemůžeme Vám však v krátké lhůtě zaslat závaznou nabídku.
Druhý odstavec přesný popis zboží (služby) které nabízíme. Případně i zvýraznění textu.
Závěr – výzva k objednávce a zdvořilostní závěrečná věta. Třetí odstavec Závěr – výzva k objednávce a zdvořilostní závěrečná věta. Příklady: Ujišťujeme Vás, že Vaši objednávku vyřídíme co nejdříve. Věříme, že Vám naše nabídka bude vyhovovat a očekáváme v co nejkratší době Vaši objednávku. Zasíláme vzorky nabízeného materiálu (výrobku, zboží), abyste sami mohli posoudit jeho kvalitu a těšíme se na Vaši objednávku.
Nevyžádaná nabídka Prodávající rozesílá nabídky bez předchozí poptávky širokému okruhu možných zájemců. Pokud je rozesílána formou obchodního dopisu, musí být přesvědčivá a bezvadná všech stránkách i po formální stránce.
První odstavec úvodní věta Příklady – nevyžádaná nabídka (po oslovení) patříte mezi naše významné obchodní partnery, a proto si Vám nabízíme… z Vašeho inzerátu v…. jsme zjistili, že hledáte dodavatele… na základě doporučení se na Vás obracíme s nabídkou… od ledna letošního roku jsme zavedli novou službu (výrobek). Domníváme se že byste ji mohli využít, a proto Vám nabízíme…
Druhý odstavec přesný popis zboží (služby) které nabízíme. Případně i zvýraznění textu.
Závěr – výzva k objednávce a zdvořilostní závěrečná věta. Třetí odstavec Závěr – výzva k objednávce a zdvořilostní závěrečná věta. Příklady: Doufáme, že i nadále budeme úspěšně spolupracovat a očekáváme Vaši objednávku. Ujišťujeme Vás, že Vaši objednávku vyřídíme v co nejkratší době. Očekáváme Vaši objednávku a těšíme se na naši spolupráci.
Nevyžádanou nabídkou jsou i nejrůznější propagační letáky, odpovědi na poptávkové inzeráty nebo písemnosti při průzkumu trhu.
Použité zdroje Rozhledy časopis pro písemnou a elektonickou komunikaci, Ročník 79, říjen 2003, číslo 2. Vydavatel. Národní ústav odborného vzdělávání v Praze. AUTOR. SOŠP Trutnov, s. r. o. (2006) Dostupné na: http://projekty.sosptu.cz/obk/nabidka.html ČSN 01 6910 – Úprava písemností zpracovaných textovými editory Normu vydal Český normalizační institut v dubnu 2007. XxX – značka autora, yy – číslo sady (bude přiděleno) zz – číslo materiálu v rámci sady (1–20) tttt – volitelné textové označení podle obsahu 14