Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – vodstvo na pevninách autor VM:Ondřej.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Advertisements

Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
VY_52_INOVACE_Z.6.06-pohyby Země-prezentace
Význam malých vodních ploch pro krajinu
VY_52_INOVACE_PRV.3.19_Česká republika_pracovní list
Hydrosféra – vodstvo na pevnině
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
HYDROSFÉRA.
POVRCHOVÁ a PODPOVRCHOVÁ VODA
VY_52_INOVACE_Z.6.24-atmosféra, počasí-prezentace
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Název VM
Česká republika-1 poloha, rozloha…
VY_52_INOVACE_PRV.3.30_Živočichové_pracovní list
VY_52_INOVACE_PRV.3.34_Kostra_pracovní list
PŘÍRODNÍ SLOŽKY A OBLASTI ZEMĚ II.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – atmosféra, větry autor VM:Ondřej.
Pohyb vody na Zemi.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – hydrosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
HYDROSFÉRA.
VY_52_INOVACE_PRV.3.28_ Užitkové rostliny_pracovní list
název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd
Asie – vodstvo, přírodní krajiny
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – Sluneční soustava autor VM:Ondřej.
VY_52_INOVACE_PRV.3.24_Sluneční soustava_pracovní list
Hydrosféra – vody pevnin
VY_52_INOVACE_PRV.3.29_Živá příroda _ dřeviny_pracovní list
HYDROSFÉRA Hydrosféra = vodní obal Země
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – atmosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
POHYB VODY NA ZEMI.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
POVRCHOVÁ VODA Řeky, ledovce, jezera.
Hydrosféra Anotace Prezentace zpracovává informace o vodstvu na Zemi, jejím významu, seznamuje se základními pojmy z oblasti hydrosféry, oběhem vody na.
Identifikátor materiálu: EU
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – ledovce autor VM:Ondřej Vojáček.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s typy vodních nádrží, ať už přirozených,
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – hydrosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
VY_52_INOVACE_PRV.3.25 _Koloběh vody v přírodě_ pracovní list
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – pedosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
VODSTVO ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_52_INOVACE_PRV.3.35 _Lidské tělo_pracovní list
Název: Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Kde všude najdeme na pevnině vodu?
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – sféry Země autor VM:Ondřej Vojáček.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – Slunce a vesmír autor VM:Ondřej.
VY_52_INOVACE_PRV.3.26_Složení půdy_pracovní list
HYDROSFÉRA VODNÍ OBAL ZEMĚ OCEÁNY A MOŘE LEDOVCE PODPOVRCHOVÁ VODA
Srážky • Creek, vádí Odtok či vsakování Pramen Potok říčka řeka
POVRCHOVÁ VODA Řeky, ledovce, jezera.
VY_32_ INOVACE_ 11_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou VODSTVO ČR Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Sladká voda přehradní nádrž jezero řeka.
VODSTVO ČESKÉ REPUBLIKY.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_16_22_VODSTVO EVROPY. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo Autor: Mgr. Martin Palát Jazyk: Čeština.
EVROPA PŘÍRODNÍ POMĚRY - VODSTVO
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
VY_32_INOVACE_278_Jezera, bažiny, umělé nádrže
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Vodstvo ČR Číslo: EU DUM 6_09 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
Vzdělávací materiál: Povrchová voda Operační systém:
VY_32_INOVACE_ZE6-08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_VL4.08       Autor: Tereza Zástřešková   Datum vytvoření: květen 2012   Ročník: 4.   Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět   Vzdělávací.
Hydrosféra – vody pevnin
Hydrosféra – vodní obal země.
Transkript prezentace:

název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – vodstvo na pevninách autor VM:Ondřej Vojáček období vytvoření VM:duben 2012 anotace:Výukový materiál je určen pro žáky 6.ročníku vzdělávacího oboru Člověk a příroda, vyučovacího předmětu Zeměpis, tematického okruhu – sféry Země. Formou prezentace zpracovává téma hydrosféra. VY_52_INOVACE_Z.6.19-hydrosféra, vodstvo na pevninách-prezentace

 Některé pojmy: pravý a levý břeh, soutok, horní tok, dolní tok, říční delta Koryto řeky, protipovodňové hráze, regulace vodního toku, povodně. Vodní nádrž, jezero, rybník.

.. pramen Horní tok Dolní tok Pravý břeh Levý břeh Moře Delta

 Povodí, rozvodnice, úmoří  Povodí- území, ze kterého voda teče do jediné řeky  Rozvodnice- hranice mezi povodími  Úmoří – část pevniny, ze kterého teče voda do jediného moře

 Koryto řeky  Korytem je unášen materiál, který se na dolním toku usazuje Koryto se může zanést a řeka si může hledat jiné řečiště

 V minulosti řeka často měnila řečiště. V současné době člověk nechce, aby se řečiště měnilo (ochrana majetku- domy, pole, sklady, továrny,…).  Řeka je udržovaná v původním řečišti navyšováním a zpevňováním hrází, vybagrováním zaneseného koryta.

 Množství vody můžeme regulovat s pomocí přehrad, které zachytí přebytek vody a chrání před povodněmi.  Množství vody v řekách by tedy mělo být po celý rok přibližně stejné  Přesto dochází k povodním.

Za jakým účelem lidé staví vodní nádrže?  Ochrana před povodněmi, zásobárna vody, zdroj energie, chov ryb, rekreační …

 Nejvodnatější řeka světa- Amazonka  Nejdelší řeka světa- Amazonka  Největší jezero- Kaspické moře  Nejhlubší jezero- Bajkal