EKOSYSTÉM RYBNÍKA Ekologický přírodopis pro 6

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘASY V LESÍCH.
Advertisements

Rostliny našich rybníků 4.ročník
Organismy jednobuněčné a mnohobuněčné
Přírodní rezervace na území Ostravy
Rostliny rybníka a jeho okolí
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: Vztahy mezi organismy
Základní části buňky a jejich hlavní význam
Pří_059_Rozmanitost přírody _Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Metodický list ZŠ a MŠ TGM Bílovec Pořadové číslo:
PLANKTON.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
LIŠEJNÍKY - MECHY - KAPRADINY PLAVUNĚ A PŘESLIČKY
Rostliny rybníka a jeho okolí 2
Rostliny rybníka a jeho okolí
KRYTOSEMENNÉ DVOUDĚLOŽNÉ.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
PŘÍRODOPIS 6. ROČNÍK PRVOCI
M1: LESNICKÁ BOTANIKA SINICE
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
JEDNOBUNĚČNÉ ROSTLINY SINICE
Plankton Přírodopis VY_32_INOVACE_169, 9. sada, Př3 ANOTACE
Ekosystémy.
VODNÍ EKOSYSTÉMY V ČR přirozené: umělé: se stojatou vodou:
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:VY_32_INOVACE_D Testove.otazky.II.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
R O S T L I N Y R Y B N Í K A A J E H O O K O L Í
Jednobuněčné organismy 2
RYBNÍK JAKO CELEK.
EKOSYSTÉM RYBNÍK, POTOK, ŘEKA - poznávačka
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Živočichové rybníka a jeho okolí
VY_32_INOVACE_PR Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s vlhkomilnými rostlinami Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání přírodního.
SINICE fotosyntetizující bakterie
Ekosystém lesa a rybníka
NEJJEDNODUŠŠÍ ROSTLINY
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ – kvíz Ekosystém rybníka Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 5/17 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Rákos má podzemní až 4 m dlouhé oddenky, z nichž vyrůstají silná vzpřímená stébla s až 50 cm dlouhými listy. Rákos obecný je velmi statná vytrvalá.
Jméno:. * Pstruh říční * Zelené řasy * Rak říční * Kapr obecný * Štika obecná * Skokan hnědý * Blatouch bahenní * Leknín bělostný * Kachna divoká rybník.
VY_32_INOVACE_Sib_III_08 Třídění rostlin Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název projektuZlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Řasy Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o sytému a stavbě řas. Materiál je plně funkční.
Leknínovité (Nymphaeaceae)
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Ekosystém rybník Rostliny
Krytosemenné lesní dřeviny.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
Základní společenstva – vody, mokřady a prameniště
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
BOTANIKA = VĚDA O ROSTLINÁCH
Mokřady II. Život v mokřadech Autoři: Doc. RNDr. Jan Pokorný, CSc.
VY_52_INOVACE_53_Řasy – učební text
ŘASY – STÉLKATÉ ROSTLINY (po výkladu si zapiš do sešitu)
Leknínovité (Nymphaeaceae)
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
Říše: Rostliny Podříše: Nižší rostliny
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_12_Ekosystém_řeka
VY_52_INOVACE_13_ Rostliny v okolí řeky
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
TÉMA: Listnaté stromy (bez ovocných)
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY-52-INOVACE-67_Vodní ekosystém - učební text
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Poznávačka živočichové a rostliny vod
Transkript prezentace:

EKOSYSTÉM RYBNÍKA Ekologický přírodopis pro 6 EKOSYSTÉM RYBNÍKA Ekologický přírodopis pro 6. ročník Miroslava Melicharová

ROSTLINY

BŘEHOVÁ ZELEŇ tvoří ji rostliny na břehu rybníka (stromy, keře a byliny) svými kořeny zpevňují břeh tvoří domov, hnízdiště a útočiště živočichů je zdrojem potravy

VRBA BÍLÁ

VRBA JÍVA

DUB LETNÍ

JASAN ZTEPILÝ

OLŠE LEPKAVÁ

DEVĚTSIL LÉKAŘSKÝ

OROBINEC

KOSATEC ŽLUTÝ

RÁKOS

BLATOUCH BAHENNÍ

ROSTLINY ŽIJÍCÍ VE VODĚ mají v hlubších vodách oddenky a jejich květní stopky či listové řapíky jsou dlouhé až 2m, jsou chráněné (leknín, stulík) ve vodě mají lodyhy dlouhé až 5m (rdest plovoucí, rdest kadeřavý) . vznášejí se uprostřed rybníků (okřehek menší)

LEKNÍN BĚLOSTNÝ

OKŘEHEK MENŠÍ

Přímo ve vodě žije několik desítek rostlin, ale také mnoho set druhů řas a ještě jednodušších organismů (sinice).

Krásnoočko štíhlé, pláštěnka ŘASY JEDNOBUNĚČNÉ Krásnoočko štíhlé, pláštěnka MNOHOBUNĚČNÉ Šroubatka

Co víš o sinicích? Co je vodní květ?

SINICE Sinice jsou jednobuněčné organismy. Jsou schopné fotosyntézy. Žijí ve vodě, ale i v půdě a na povrch dřevin. VODNÍ KVĚT Ve vodách s vysokým obsahem živin se v létě sinice přemnoží a vytvoří na hladině „vodní květ“. Uvolněné toxické látky vyvolávají alergie a kožní vyrážky. Koupání v „ KVETOUCÍCH“ vodách je ZAKÁZANÉ!

Čím je pro vodní ekosystémy důležitý? Co je plankton? Čím je pro vodní ekosystémy důležitý?

PLANKTON Malé organismy vznášející se ve vodě. (řasy, sinice, prvoci, drobní korýši) Je zdrojem potravy.

Najdi co nejvíce informací DOMÁCÍ ÚKOL Najdi co nejvíce informací o VODNÍCH BAKTERIÍCH.

Škola: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská škola Kašperské Hory, příspěvková organizace Předmět: Přírodopis Ročník: 6. Anotace: Rostliny rybníka a jeho okolí. V prezentaci se žáci seznámí s pojmem „břehová zeleň“ a jejím významem pro ekosystém. Nové informace o rostlinách žijících na břehu a ve vodě si žáci zapisují do sešitů. Prezentace je zakončena otázkami a domácím úkolem na další vyučovací hodinu. Klíčová slova: Břehová zeleň, rostliny žijící ve vodě, plankton Autor: Miroslava Melicharová Datum vytvoření: 10. 4. 2013 Kód: VY_52_INOVACE_PR619 Poznámky: Učebnice: Ekologický přírodopis pro 6. ročník ZŠ, str. 22 – 25, Kvasničková, Jeník, Pecina, Froněk, Cais, Nakladatelství Fortuna Praha 2005 Autor fotografií: Miroslava Melicharová