Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf08

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vektorová grafika Říjen Ing. J. Šanovec.
Advertisements

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
Vývoj počítačové grafiky
Future simple tense Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ10 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Past tenses Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
Comparatives and superlatives Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ13 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Hromadná korespondence
Elektronické formuláře v programu MS Word
Vývoj počítačové grafiky
Polovodiče 1 Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/F07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro.
Počítačová grafika.
Past continuous tense Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ06 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Rastrová grafika Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf09 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf17
Bitmapová (rastrová) grafika
bitmapová (rastrová) grafika, vektorová grafika, výhody a nevýhody
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Počítačová grafika.
Bitmapová a Vektorová grafika
Základní pojmy Grafiky
Počítačová grafika.
MS Excel – tvorba křížovky
Pronouns Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ18 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_057 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Šablony dokumentů v programu MS Word Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf04 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část.
Kreslení v programu MS Word
Styly v programu MS word Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf05 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek.
Šablony (vlastní) v programu MS Word Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část.
Vektorová grafika Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Present continuous tense Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ02 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf19 MS Excel - Funkce Průměr Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek.
Present simple tense Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ03 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
VEKTOROVÁ GRAFIKA Zatímco v rastrové grafice je celý obrázek popsán pomocí hodnot jednotlivých barevných bodů (pixelů) uspořádaných do pravoúhlé mřížky,
Rastrová grafika Výpočetní technika.
Výuková prezentace Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf15 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Automatické tvary Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf02 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Adverbs Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ14 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
GRAFIKA úvod.
Operační systémy Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf12 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Vektorová grafika.
Open Office Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf16 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
First Conditional Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ17 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Ing. Bohuslava Vitekerová
Zásady tvorba prezentace Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf13 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek.
Animace v prezentaci Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf14 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Informatika Základní formáty počítačové grafiky Obrázek: Žaneta Lažková 2012.
Countability Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ15 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
Počítačová grafika (základy práce v (vektorovém) kreslicím programu)
Optika Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F20 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro.
Bitmapová (rastrová) grafika
Počítačová grafika, prezentace
Present perfect and past simple tense Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ09 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Martina Braunerová.  obrázek je složen ze základních geometrických tvarů (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky)  je možné libovolné zmenšování či zvětšování.
Grafika Kateřina Šebestová Grafika Druh výtvarného umění Více exponátů stále originály Vznik 6. století v Číně 868 první kniha 13. století tisk na plátno.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_I_S2_19.
Počítačová grafika VY_32_inovace_01_infgrafika_05 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: březen 2014 Předmět:Informační technologie Ročník:8. ročník.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření duben 2013 Ročník 6.
Transkript prezentace:

Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf08 Vektorová grafika Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf08 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro komerční účely

Identifikátor materiálu: EU OPVK ICT2-4/Inf08 Škola Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1217 Název projektu Máme šanci číst, zkoumat a tvořit Anotace Žáci si upevní a prohloubí znalosti při samostatné práci Autor Mgr. Ludmila Faltýnková Název Vektorová grafika Očekávaný výstup Procvičení a prohloubení znalostí s využitím digitální technologie Vzdělávací oblast - obor Volitelné předměty - informatika Klíčová slova Vektorová grafika, Bezierovy křivky Druh učebního materiálu Prezentace Druhy interaktivity Motivace, procvičení a ověření znalostí Cílová skupina Žáci Stupeň a typ vzdělávání Základní škola II. stupeň Typická věková skupina 7.- 9. ročník ZŠ Datum / období vzniku VM Únor 2013

Vektorová grafika

Co je vektorová grafika je jeden ze dvou základních způsobů reprezentace obrazových informací v počítačové grafice vektorový obrázek je složen ze základních geometrických tvarů, jako jsou: body přímky křivky mnohúhelníky

Základ vektorové grafiky Teoretickým základem vektorové grafiky je analytická geometrie Obrázek není složen z jednotlivých bodů, ale z křivek – vektorů Křivky spojují jednotlivé kotevní body a mohou mít výplň (barevná plocha nebo barevný přechod) Tyto čáry se nazývají Bézierovy křivky Pierre Bézier (francouzský matematik) vyvinul metodu, pomocí které byl schopen pomocí čtyř bodů popsat libovolný úsek křivky Křivka je popsána pomocí dvou krajních bodů - kotevní body Dále pak dvou bodů, které určují tvar křivky - kontrolní body Spojnice mezi kontrolním bodem a kotevním bodem je tečnou k výsledné křivce

Bézierovy křivky

Výhody vektorové grafiky libovolné zmenšování nebo zvětšování obrázku beze ztráty kvality možnost pracovat s každým objektem v obrázku odděleně paměťová náročnost obrázku je obvykle mnohem menší než u rastrové grafiky

Příklady obrázků

Nevýhody složitější pořízení obrázku – vykreslení pomocí vektorů Překročí-li složitost grafického objektu určitou mez, stoupá náročnost na operační paměť a procesor

Použití počítačová sazbu tvorba ilustrací Tvorba diagramů Počítačové animace

Vektorové editory Pro práci s vektorovou grafikou se používají vektorové editory Adobe Illistrator Corel Draw Inkscape Zoner Callisto Kreslení v MS word 

Formáty vektorové grafiky .pdf – Portable Document Format .adp – Adobe Illustrator Artwork .cdr – Corel Draw .svg – Scalable Vector Graphics (Inkscape) .zmf – Zoner Callisto

Zdroje obrázků http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bezierova_krivka.png http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Curves_rbezier_ratcoef.gif http://pisarovic.cz/img/blog/inscape---vektorova-grafika0.jpg http://files.jamaja.webnode.cz/200000003-b075bb16fe/img_005.gif http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ca/Rastervrp.png http://tapetky.kx.cz/files/vektor1.jpg http://howtodo.cz/wp-content/uploads/Vectorgraphics.png

Konec prezentace