OBECNÁ CHEMIE PROTOKOL POKUSU VY_32_INOVACE_02 - PROTOKOL POKUSU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor výukového materiálu: Mgr. Kučírková Klára Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: Září 2011 Číslo.
Advertisements

VY_32_INOVACE_01 - ČÍM SE CHEMIE ZABÝVÁ?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavla Vojtková. Dostupné z OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost,financovaného.
ASTROFYZIKA MĚSÍC A JEHO FÁZE VY_32_INOVACE_14 - FÁZE MĚSÍCE.
POHYB TĚLESA VY_32_INOVACE_01 - POHYB TĚLESA.
VY_32_INOVACE_19 - ATMOSFERICKÝ TLAK
VY_32_INOVACE_02 - RYCHLOST
VY_32_INOVACE_18 - TĚLESO V KAPALINĚ
Otáčivé účinky síly Páka a kladka VY_32_INOVACE_10 - PÁKA.
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: Číslo klíčové.
FYZIKÁLNÍ VELIČINY A PŘEVODY JEDNOTEK
Anorganická chemie S O L I VY_32_INOVACE_20 - SOLI.
VY_32_INOVACE_04 - SÍLA, SKLÁDÁNÍ SIL
Autor výukového materiálu:
Slovesný způsob Český jazyk, 5. ročník VY_32_INOVACE_134, 7. sada, ČJ2
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
Laboratorní práce č. 1 Filtrace Mgr. Helena Roubalová
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Slovesa – osoba, číslo, čas
VY_32_INOVACE_14 - CHEMICKÝ PRVEK A PSP
Autor výukového materiálu:Mgr. Kučírková Klára Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu:Září 2011 Číslo klíčové.
Zdravá výživa VY_32_INOVACE_20 - ZDRAVÁ VÝŽIVA.
ALDEHYDY A KETONY Deriváty uhlovodíků
Chemická vazba a výpočty
TĚŽIŠTĚ A ROVNOVÁŽNÁ POLOHA TĚLESA
Autor výukového materiálu: Bc. Markéta Miláčková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu:Listopad 2011 Číslo.
Laboratorní práce A – FILTRACE B – CHROMATOGRAFIE
VY_32_INOVACE_13 - SKUPENSTVÍ LÁTEK
CHEMICKÉ POKUSY V LABORATOŘI
Autor výukového materiálu:
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.02 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 02 Název materiálu:Fruit Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:
Znečišťování ovzduší VY_32_INOVACE_ 03 - Znečišťování ovzduší.
Laboratorní práce č. 3 Vlastnosti aktivního uhlí Mgr. Helena Roubalová
Obecná chemie SMĚSI VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI.
VY_32_INOVACE_07 - OTÁČIVÉ ÚČINKY SÍLY
Posloupnosti a jejich vlastnosti (2.část)
Měření fyzikálních veličin – Hustota
Elektrolýza VY_32_INOVACE_01 - OCH - ELEKTROLÝZA.
ANOTACE Žáci podle obrázků cvičí danou slovní zásobu a jednoduché věty ( v předazbukovém období). V opakovací části přiřazují slova k obrázkům a foneticky.
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: O12 Číslo klíčové.
ÚVOD DO CHEMIE.
VY_32_INOVACE_03_ VÝPOČET HUSTOTY
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: Číslo klíčové.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 1 VY_42_INOVACE_23 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
Technická zpráva z laboratorního měření
Laboratorní práce č. 2 Jehličnany Mgr. Helena Roubalová
SVĚTELNÉ JEVY – ŠÍŘENÍ SVĚTLA
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_71.
Deformační účinky síly
VY_32_INOVACE_04 Asie - povrch - pracovní list
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 2 VY_42_INOVACE_28 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
VY_32_INOVACE_ 01 - Ekologie. Ekologie se užívá v několika významech. V původním významu je ekologie biologická věda, která se zabývá vztahem organismů.
Síla. Měření síly. Gravitační síla.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice 3 VY_42_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Podbořany, Husova 276, okr. Louny AUTOR: Jaroslava Kudláčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_605_NÁBYTEK TEMA: Nábytek ČSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
POŽÁRY VY_32_INOVACE_ 14 Požáry.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 3 VY_42_INOVACE_29 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Podbořany, Husova 276, okr. Louny AUTOR: Jaroslava Kudláčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_604_ŠKOLNÍ_POTŘEBY TEMA: Školní potřeby ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Papežová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
STRUKTURA METODIKY STRUKTURA METODICKÉHO LISTU PRACOVNÍ LIST PROJEKTOVÝ DEN A PREZENTAČNÍ DEN PROGRAM SEMINÁŘE CHEMIE 1 Projekt TROJLÍSTEK, Seminář chemie,
Mgr. Dagmar Muzikářová. ZAŘAZENÍ POKUSU Poznáváme složení látek - částice látek Jednoduché úlohy s dostupnými látkami a pomůckami, bez nutnosti laboratoře.
Žákovský pokus Hydrolýza solí a stanovení pH Ing. Lenka Molčanová.
Chemický experiment. Školní a vědecký experiment Školní experiment: Dříve řešený problém Známý výsledek pro experimentátora Vyvození výsledku na základě.
Název vědeckého projektu
Školní vědecký projekt
Transkript prezentace:

OBECNÁ CHEMIE PROTOKOL POKUSU VY_32_INOVACE_02 - PROTOKOL POKUSU

VY_32_INOVACE_02 - PROTOKOL POKUSU Zkoumání látek a jejich přeměna je hlavním cílem chemie. K tomu se využívá pokus. K tomu, abychom mohli pokus opakovat se využívá jak v laboratořích podniků, ale i ve vědeckých ústavech záznam pokusu, který má určitou strukturu. Tuto strukturu dodržujeme i při školních laboratorních experimentech. Záznam pokusu se nazývá PROTOKOL POKUSU VY_32_INOVACE_02 - PROTOKOL POKUSU

VY_32_INOVACE_02 - PROTOKOL POKUSU PROTOKOL MÁ ODPOVĚDĚT NA NÁSLEDUJÍCÍ OTÁZKY: Čeho chceme pokusem docílit? - zde se vyznačí cíl úkolu. 2) Co vše k pokusu potřebujeme? - skládá se z teoretické a materiální přípravy. Odpovídáme na otázky PROČ? KDY? CO? JAK? Současně promyslíme které látky a pomůcky k pokusu budeme potřebovat. 3) Jak pokus provedeme? - určíme si pracovní postup a současně zapisujeme svá pozorování při provádění pokusu. 4) Jak vyhodnotíme pokus? - v této části (většinou po ukončení pokusu) vyhodnotíme dosažené výsledky a ukončíme závěrem, kde zhodnotíme průběh pokusu a dosažení cíle. PROTOKOL POKUSU MÁ PĚT ČÁSTÍ: ÚLOHA PŘÍPRAVA PRACOVNÍ POSTUP POZOROVÁNÍ A VÝSLEDKY ZÁVĚRY VY_32_INOVACE_02 - PROTOKOL POKUSU

Datum: kdy jsi prováděl cvičení (ne kdy píšeš protokol) Podobné protokoly píší nejen vědečtí pracovníci, ale i kriminalisté když vyšetřují dopravní nehodu nebo zločin. POZOR NA CHYBY! Datum: kdy jsi prováděl cvičení (ne kdy píšeš protokol) Pomůcky: vyjmenuj všechny pomůcky, které jsi k pokusu používal . Chemikálie: vyjmenuj všechny chemické látky, které jsi k pokusu potřeboval . Pracovní postup: napiš stručný popis toho, jak jsi při pokusu postupoval (postup piš tak, aby podle tvého popisu mohl kdokoliv pokus přesně zopakovat) . OBSAH PROTOKOLU - JAK POSTUPOVAT VY_32_INOVACE_02 - PROTOKOL POKUSU

VY_32_INOVACE_02 - PROTOKOL POKUSU Nákres aparatury: pokud se při pokusu používala aparatura, je dobré ji schematicky zakreslit a popsat (kreslíme tužkou, popisujeme zásadně perem) Pozorování: zapiš, jaké jevy jsi pozoroval při pokusu nebo zaznamenej výsledky měření Chemické rovnice: chemické změny probíhající během pokusu je třeba zapsat chemickou rovnicí Závěr: do závěru napiš, co jsi pokusem zjistil VY_32_INOVACE_02 - PROTOKOL POKUSU

PROTOKOL POKUSU - OBSAH 1. ÚLOHA Prvním bodem je vytyčení cíle celého pokusu, neboli zadaného úkolu. VY_32_INOVACE_02 - PROTOKOL POKUSU

PROTOKOL POKUSU - OBSAH 2) PŘÍPRAVA Druhým bodem je příprava na pokus. A) Provádíme potřebné výpočty. B) Příprava se dělí na dvě části: 1) pomůcky 2) potřebné látky + jestli je potřeba, sestavíme aparaturu k pokusu a připravíme ji k pokusu. VY_32_INOVACE_02 - PROTOKOL POKUSU

PROTOKOL POKUSU - OBSAH 3) Pracovní postup Třetím bodem je pracovní postup. Zde průběžně zaznamenáváme co jsme přesně během pokusu vykonávaly. VY_32_INOVACE_02 - PROTOKOL POKUSU

PROTOKOL POKUSU - OBSAH 4) POZOROVÁNÍ A VÝSLEDKY Ve čtvrtém bodě shrneme co se během pokusu dělo a zapracujeme výsledky včetně výpočtů do protokolu pokusu. VY_32_INOVACE_02 - PROTOKOL POKUSU

PROTOKOL POKUSU - OBSAH 5) ZÁVĚR V pátém bodě vyvodíme závěr o splnění daného cíle včetně výsledků výpočtů. UPOZORNĚNÍ – PŘI PRÁCI S CHEMIKÁLIEMY MUSÍME DODRŽOVAT BEZPEČNOST PRÁCE, KTERÁ JE UVEDENA V ŘÁDU ŠKOLNÍ CHEMICKÉ PRACOVNY! VY_32_INOVACE_02 - PROTOKOL POKUSU

VY_32_INOVACE_02 - PROTOKOL POKUSU

VY_32_INOVACE_02 - PROTOKOL POKUSU ZDROJE Snímek č. 1: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=CHEMIE&ex=2#ai:MC900186164| Snímek č. 2: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=CHEMIE&ex=1#ai:MM900283696| Snímek č. 4: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=CHEMIE&ex=1#ai:MP900426563| Snímek č. 5: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=CHEMIE&ex=1#ai:MC900216690| Snímek č. 7: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=chemie&ex=1#ai:MC900359585| Snímek č. 8: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=pokus&ex=1#ai:MP900399789| Snímek č. 9: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=%C5%A1kola&ex=1#ai:MP900427806| VY_32_INOVACE_02 - PROTOKOL POKUSU