MOŘE, OCEÁN.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Antarktida.
Advertisements

ŽIVOT V OCEÁNECH A MOŘÍCH
Vypracovala: Veronika Bořutová Výukový materiál pro žáky V. tříd
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
SCHRÁNKY MĚKKÝŠŮ Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Život v polárních mořích
Život ve vodách tropického oceánu
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.16 Název pro školu:
Adriana Janáčová Zš Ilji Hurníka 6.A 2009/2010
Měkkýši.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Podnebné pásy 5. ročník.
Polární kraje Co je to biosféra Co určuje rozmístění biosféry na Zemi
Tundry a polární oblasti
Riskuj Podnebné pásy - Polární pás a oceány
Polární pásy se rozkládají na nejsevernější části severní polokoule - což je Arktida a nejjižnější části jižní polokoule - což je Antartktida.
POLÁRNÍ PÁS.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Moře a oceány Bezobratlí živočichové 2
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
KMEN Měkkýši Kmen měkkýši má 3 třídy Plži – hlemýžď zahradní
Zástupci měkkýšů Metodika:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s životem v mořích a oceánech.,
Živočichové moří a oceánů
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
- paprsčitě souměrné tělo, v moři
BIOKLIMATICKÉ VÝŚKOVÉ STUPNÉ
Šířkové pásy studený pás.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ŽIVOT V OCEÁNECH A MOŘÍCH
SAMOSTUDIUM TEST TULEŇ OBECNÝ RYPOUŠ SLONÍ LACHTAN HŘIVNATÝ MROŽ LEDNÍ
zpracování ve dvojicích
kmen. Žahavci vodní mnohobuněční živočichové
Moře a oceány obratlovci.
Život ve vodě Filip Bordovský.
Život v oceánech.
Šablona III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_NAV_282 Ročník: 2.
Žahavci mořští – žahaví dravci
Mořský savci ..
Život v oceánech a mořích.
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŘÍŠE ŽIVOČICHOVÉ. výživa: ……………………….. …………….. – …………… – ……………. – …………………………….. – ………………………. rozdělení: obratlovci: ……………………., ……………………………., ……………………….….,
Moře Juli K.. Co se dozvíme o moři? ● Co je to a kde se nachází ● Moře na našem území ● Statistika moře ● Příklady moří ● Výjimky ● Mimozemská moře ●
Polární pustiny Radek Hakl. Charakteristika polárních pustin Převládá charakter neživé přírody (věčný sníh a led) –Velmi nízké teploty v průběhu celého.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_ ZEMĚPIS 6. ROČNÍK TEMA: Risk-biosféra ČÍSLO PROJEKTU:
Podnebné pásy - polární pás. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Podnebné.
Žahavci – žahaví dravci
DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ / ČLOVĚK A PŘÍRODA/ 001
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_17_ZEMĚPIS
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název prezentace (DUMu): Společenstva
Život v moři Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
6.ROČNÍK Žahavci VY_32_INOVACE_ Název školy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Polární pustiny a jejich živočichové Polární pustiny zaledněné území či mrazová poušť trvale kryty ledem a sněhem.
ŽIVOT V OCEÁNECH A MOŘÍCH
VY_52_INOVACE_36_ Život v oceánech a mořích
VY_32_INOVACE_37_Měkkýši - 3.část
Šablona III/2 Život v oceánech
OCEÁN. OCEÁN SVĚTOVÝ OCEÁN TVOŘÍ ASI ¾ ZEMSKÉHO POVRCHU PŘED MILIÓNY LET V NĚM VZNIKL ŽIVOT ŽIVOT V OCEÁNU NENÍ STÁLE PROZKOUMÁN, ZEJMÉNA V HLOUBKÁCH.
Moře a jeho významné ryby j.cinek. Žralok bílý či velký bílý žralok, dříve často nazývaný žralok lidožravý, je žralok z čeledi lamnovitý ch vyskytující.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
20. POLÁRNÍ PUSTINY VY_32_INOVACE_11_Z4
Ploutvonožci a sirény Lucie Machovská 3.C.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_36_ŽIVOT V MOŘÍCH A OCEÁNECH.
VY-52-INOVACE-67_Vodní ekosystém - učební text
Transkript prezentace:

MOŘE, OCEÁN

2/3 pokrývá ………. zemského povrchu vliv na život mají: …………………………………………………………………………… od rovníku k pólům se snižuje ………………………………………. do hloubky ubývá ………….. → …………………………………………………………………… dělení na 3 pásy: tropický mírný polární plankton – nekton – bentos – teplota, slanost, hloubka, mořské proudy teplota a slanost světla rostlin (potrava pro živočichy) → živočichů drobné organismy vznášející se ve vodě, fytoplankton, zooplankton aktivně se pohybující živočichové organismy žijící u dna

TROPICKÝ PÁS ……………………. teplota, malé …………. během roku (do 2 ºC), vysoká ………….. velká …………………………………….., menší ……………………………. stálá a vysoká výkyvy slanost druhová pestrost počet jedinců

korálový útes: klipka klaun pomec perutýn klipka bodlok pomec císařský – mladí mají kruhovitou kresbu, starší pruhy bodlok

větevník mozkový korál červený varhanitka zéva obrovská houbovci (mořské houby) sasanky pomec císařský – mladí mají kruhovitou kresbu, starší pruhy kareta

TVORBA ATOLU

………………………………………………. slaná voda Porphyra MÍRNÝ PÁS ………………………………………………. slaná voda menší ………………………., ale velký …………………………………. rostliny: …………………………………………….. studenější a méně druhová pestrost počet jedinců (hejna) fytoplankton, mořské řasy porost locikový Gelidium čepelatka chaluha

rozsivky ………………… – jednobuněčné řasy s křemitými schránkami – hornina křemelina

houbovci, žahavci - medúzy, sasanky živočichové u dna: ……………………………………………………………… sasanka koňská houba mycí talířovka

živočichové u dna: ……………………….. měkkýši – plži živočichové u dna: ……………………….. homolice přílipka ostranka kotouč zej mořský

živočichové u dna: ………….. mlži živočichové u dna: ………….. slávka ústřice srdcovka hřebenatka

živočichové u dna: ……………………………………. členovci - korýši živočichové u dna: ……………………………………. krab humr langusta

živočichové u dna: ………………………… ostnokožci živočichové u dna: ………………………… hvězdice hadice sumýši ježovky

pláštěnci - sumky živočichové u dna: …………………………

živočichové u dna: ryby - rejnoci, platýsi (ploché tělo), ďas mořský

živočichové ve vodním sloupci: ……………………. bezobratlí živočichové ve vodním sloupci: ……………………. sépie chobotnice kreveta

paryby živočichové ve vodním sloupci: kladivoun žralok bílý žralok obrovský

živočichové ve vodním sloupci: ryby v hejnech: tuňák, makrela, sleď, sardinka

savci živočichové ve vodním sloupci: plejtvák obrovský delfín lachtan

albatros, chaluha, buřňák, racek, pelikán, ústřičník ptáci na pobřeží:

ve velkých hloubkách jen živočichové, přizpůsobení velkému tlaku krakatice, vorvaň, zubatka, blobfish

šírotlamka stříbrnáč krevetka severní velekrab japonský

POLÁRNÍ PÁS ………………….. vody bohaté na ………………….. → růst ……………………….. velké množství druhů ………… – malí mořští korýši žijící hlavně v polárním pásu, hlavní potrava velryb studené kyslík planktonu krill

tuleni, mroži, velryby, lední medvěd, terej, papuchalk severní polární moře:

jižní polární moře: tuleni, rypouši, kosatky, tučňáci, ledovky, olihně