Přírodověda – Podnebné pásy ( Polární pás )

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Polární oblasti Anotace
Advertisements

Evropské vlajky 5. ročník
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Přírodověda – Podnebné pásy ( Mírný pás )
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
PODNEBNÉ PÁSY.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
PODNEBNÉ PÁSY – 5. roč. Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Polární pásy se rozkládají na nejsevernější části severní polokoule - což je Arktida a nejjižnější části jižní polokoule - což je Antartktida.
Matematika - 7. ročník Celá čísla - souhrn
Sluneční soustava – 5. ročník
Obvod, obsah – 1 Čtverec, obdélník, pravoúhlý trojúhelník
Šířkové pásy studený pás.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Evropa – vegetace 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Sluneční soustava 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Podnebné pásy IV. – 5. ročník / polární podnebný pás /
Přírodověda – Podnebné pásy ( Subtropický pás )
Podnebné pásy III. – 5. ročník / mírný podnebný pás /
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Neživá příroda Prvouka – 3. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Převody jednotek hmotnosti - 1 Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky
Zaokrouhlování – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Početní výkony s desetinnými čísly - 1
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Subtropický pás 5. ročník
Početní výkony s desetinnými čísly - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Určování druhé mocniny a odmocniny
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Podnebné pásy - polární pás. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Podnebné.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_32_INOVACE_14_Z_POLÁRNÍ PUSTINY
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
OBSAH PODNEBNÉ PÁSY TROPICKÝ PÁS SUBTROPICKÝ PÁS MÍRNÝ PÁS POLÁRNÍ PÁS
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_15_Podnebné pásy
VY_32_ INOVACE_ 14_ PŘÍRODOVĚDA 5
Přírodověda Podnebné pásy ( Mírný pás )
Transkript prezentace:

Přírodověda – Podnebné pásy ( Polární pás ) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Přírodověda – Podnebné pásy ( Polární pás )

Podnebné pásy povrch Země se od Slunce neohřívá rovnoměrně, protože na různá místa během roku dopadají sluneční paprsky pod různým úhlem vlivem odlišných teplot se mění i podnebí na naší planetě na Zemi se vytvořily podnebné pásy

Podnebné pásy dělíme: tropický pás subtropický pás mírný pás polární pás

Polární pásy rozkládají se na nejsevernější části severní polokoule a na nejjižnější části jižní polokoule

Podnebí polárního pásu velmi studené většina krajiny po celý rok pokryta ledem

Oblasti polárního pásu Tundra = místa, kde mírný pás přechází v severní polární pás, rostou zde mechy a lišejníky Polární pustiny okolo severního pólu = Arktida okolo jižního pólu = Antarktida

Rostliny polárního pásu mechy lišejníky

Živočichové polárního pásu mrož tuleň medvěd lední tučňák

Živočichové polárního pásu sob ( tundry ) sovice sněžná liška polární

Zajímavosti polárního pásu tučňáci jsou tukem tak dobře izolováni, že se často pohybem přehřejí – pak musí stát s otevřenými zobáky, aby se zchladili tučňák kroužkový překoná až čtyřnásobek své vlastní výšky, když skáče z moře na pobřeží největší plovoucí ledovce na světě mají rozměry až 100 km absolutně nejnižší teplota na Zemi – 89,2 ºC ( 1983 – Vostok – ruská výzkumná stanice východní Antarktidy )

Zajímavosti polárního pásu DOSAŽENÍ SEVERNÍHO PÓLU prokazatelné dosažení – 1926 – posádka vzducholodi Norge první Čech na severním pólu – 1928 – František Běhounek ( následné ztroskotání, několikatýdenní pobyt na ledové kře a záchranu sovětským ledoborcem Krasin popsal v knize „Trosečníci polárního moře“ ) DOSAŽENÍ JIŽNÍHO PÓLU první člověk, který stanul na jižním pólu byl norský polárník Roald Amundsen, 14.12.1911 ve stejný okamžik se pokoušel dobýt jižní pól Robert Falcon Scott ( dorazil o měsíc později, při zpáteční cestě zahynul )

Téma: Podnebné pásy ( Polární pás ) - 5. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional PowerPoint www.naturfoto.cz Literatura: kol.autorů,Přírodověda pro 5. ročník, SPN Praha, 1998 Autor: Mgr. Eva Hocková ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)