Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

SOUSTAVA KOŽNÍ Stavba a funkce kůže Kůže tvoří ochranný kryt těla
Smysly Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci smyslové soustavy.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: ING. EVA ŠÍDOVÁ Název: VY_32_INOVACE_630_PREVENCE ONEMOCNĚNÍ DÝCHACÍ SOUSTAVY Téma:DOPAD.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Smyslová ústrojí Funkce:
VNĚJŠÍ ČÁSTI LIDSKÉHO TĚLA
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: ING. EVA ŠÍDOVÁ Název:VY_32_INOVACE_623_KOSTRA – TRUP, KONČETINY Téma: TYPY KOSTÍ.
Název Smyslová soustava – rovnovážné ústrojí, chuť a čich
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
Chuťové ústrojí - umožňuje vnímat látky rozpuštěné ve slinách nebo vodě - chuťové receptory jsou umístěny v chuťových pohárcích na papilách na povrchu.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: ING. EVA ŠÍDOVÁ Název:VY_32_INOVACE_622_BUŇKA, TKÁŇ, ORGÁN Téma: ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: ING. EVA ŠÍDOVÁ Název:VY_32_INOVACE_635_KOŽNÍ SOUSTAVA Téma: VRSTVY KOŽNÍ SOUSTAVY,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: ING. EVA ŠÍDOVÁ Název:VY_32_INOVACE_621_GENETIKA Téma:ZÁKLADNÍ GENETICKÉ POJMY Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: ING. EVA ŠÍDOVÁ Název:VY_32_INOVACE_628_VADY A ONEMOCNĚNÍ TRÁVICÍ SOUSTAVY Téma:
Čidla receptory.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
SMYSLOVÉ ORGÁNY 3. ročník
Autor: Lenka Kraváčková
Název školy:Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:Mgr. Dagmar Sachsová Název:VY_32_INOVACE_170 _NAŠE_TĚLO Téma:Vnitřní orgány Číslo projektu:
Elektronická učebnice - I
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: ING. EVA ŠÍDOVÁ Název:VY_32_INOVACE_636_NERVOVÁ SOUSTAVA Téma: ČINNOST NERVOVÉ SOUSTAVY,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_97_Chuťové ústrojí AUTOR: Naděžda Čmelová ROČNÍK, DATUM: 8.,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: ING. EVA ŠÍDOVÁ Název:VY_32_INOVACE_69_DÝCHACÍ SOUSTAVA Téma:ČÁSTI DÝCHACÍ SOUSTAVY,
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: ING. EVA ŠÍDOVÁ Název:VY_32_INOVACE_640_POHLAVNÍ ÚSTROJÍ Téma:STAVBA A FUNKCE POHLAVNÍHO.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
50.1 Člověk – smyslová soustava
Povrch lidského těla Filip Bordovský.
Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník. Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Smyslové orgány. Smyslová ústrojí (čidla) obsahují smyslové buňky (receptory) Receptory: - z vnějšího prostředí - z vnitřních orgánů - z pohybové soustavy.
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Smyslové vnímání Čich, chuť, hmat, vnímání polohy hlavy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Smyslové ústrojí 5. ročník
Škola Střední průmyslová škola Zlín
VNĚJŠÍ ČÁSTI LIDSKÉHO TĚLA
Smysly.
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
SMYSLY.
Smyslová ústrojí člověka
SMYSLOVÉ VNÍMÁNÍ.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Smyslová soustava Pětilístek oko
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_05_A_16 Ústrojí zraku Téma: Biologie člověka Číslo projektu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_32_Smysly.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_31_Smysly.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._34.CHUŤOVÉ, ČICHOVÉ A HMATOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: CHUŤOVÉ,
Smyslová ústrojí Funkce:
VY_32_INOVACE_15_28_Smysly
ČICH, CHUŤ, HMAT smysly.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
čichový, chuťový a hmatový
Prezentace – výklad učiva
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_34_ČLOVĚK - ČÁSTI TĚLA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Smyslové orgány.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:  ING. EVA ŠÍDOVÁ Název: VY_32_INOVACE_638_SMYSLOVÁ ÚSTROJÍ Téma: SMYSLY, JEJICH VÝZNAM V PROFESÍCH, DEFEKTY SMYSLŮ Číslo projektu:  CZ.1.07/1.4.00/21. 2975

ANOTACE Prezentace je určena žákům 8. ročníku ve výuce přírodopisu, tématem je Lidské tělo. Žáci popíší stavbu všech smyslových orgánů. Chápou význam ztráty některého z nich. KLÍČOVÁ SLOVA: zrak- biologická kamera, sluch, chuť, čich, kožní čidla DATUM VYTVOŘENÍ: 3. 6. 2013

SMYSLOVÉ ÚSTROJÍ ROZDĚLENÍ SMYSLŮ : ORGÁN FUNKCE OKO ZRAK UCHO SLUCH, POLOHA TĚLA JAZYK CHUŤ NOS ČICH KŮŽE HMAT, BOLEST, TEPLOTA

ZRAK Vady zraku: 1. Krátkozrakost 2. Dalekozrakost (vada zobrazení – nedostatečné zakřivení čočky) 3. Porucha barvocitu 4. Astigmatismus

SLUCH A POLOHA TĚLA Ochrana sluchu : použití ochranných pomůcek proti hluku Ve vnitřním uchu je ROVNOVÁŽNÉ ÚSTROJÍ (signály do mozku).

CHUŤ Chuťové buňky jsou umístěny v pahorcích na povrchu jazyka Kombinace chutí – chuťové vjemy

ČICH čichové buňky jsou umístěny ve sliznici horní části dutiny nosní informují o plynných pachových látkách člověk rozliší 1000 pachů při delším působení – ochabuje schopnost význam při mezilidských vztazích

HMAT, BOLEST, TEPLOTA 1. vnímání dotyku - hmatová tělíska (bříška prstů, dlaň, chodidla) 2. receptory bolesti - nejen v kůži, ale i v jiných orgánem - chrání tělo před poškozením 3. změna teploty -chlad (tělo více reaguje na chlad) -teplo

POUŽITÉ ZDROJE http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Eye_iris.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Anatomy_of_the_Human_Ear_cs.svg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tongue.agr.jpg http://www.lidsketelo-puchnerova.estranky.cz/fotoalbum/smyslova-ustroji/jazyk.jpg.html http://www.sterimar.cz/pece-o-nos/nos-a-jeho-funkce/ http://jejunky.bloger.cz/fotogalerie.php?i=7753