ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Advertisements

VY_32_INOVACE_03_ Příprava na čtení (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_07_Čtení slabik S, V, T (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_08_Čtení slabik J,P (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_ 04_ Lidé a čas Kalendář (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_ 19_ Rozmanitost přírody Zelenina (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_20_Hrajeme si s písmenky (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_09_ čtení slov 1 (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_12_ Čtení slov s porozuměním 1 (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_ 16_hrajeme si, počítáme (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_20_Hrajeme si s geometrickými tvary (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_06_Čtení slabik (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_10_Sčítání a odčítání do 10 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_ 05_ Lidé a čas Určování času (SADA ČÍSLO 2)
Důležitá telefonní čísla
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
VY_32_INOVACE_ 02_ Lidé a čas
VY_32_INOVACE_17_Počítáme s obrázky (SADA ČÍSLO 5)
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
VY_32_INOVACE_04_ Počet slabik (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_15_ Čtení vět s obrázky (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_18_Porovnávání čísel do 100 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_16_ Rozvoj jazykových schopností 1 (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_07_Porovnávání čísel do 5 (SADA ČÍSLO 5)
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
VY_32_INOVACE_15_Státy evropské unie (1) (2) (SADA ČÍSLO 6)
VY_32_INOVACE_19_Geometrické tvary (SADA ČÍSLO 5)
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
VY_32_INOVACE_11_Porovnávání čísel do 10 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_19_ Čtení slabik – pohádka (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_11_ Čtení slov 3 (SADA ČÍSLO 1). INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém.
VY_32_INOVACE_ 16_ Místo, kde žijeme Dopravní značky (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_10_ čtení slov 2 (SADA ČÍSLO 1). INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
VY_32_INOVACE_16_Čtení slov s di, ti, ni (SADA ČÍSLO 4)
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
VY_32_INOVACE_ 18_ Praha (1) (2) (SADA ČÍSLO 6). INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Bc. Milena Švermová Datum (období), ve kterém.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Autor: Mgr. Ilona Nováková
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
VY_32_INOVACE_ 13_porovnávání čísel do 20 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_19_Č tení s využitím alternativních metod čtení - zvířata (SADA ČÍSLO 4)
VY_32_INOVACE_01_ Příprava na čtení 1 (SADA ČÍSLO 1) (1) (2)
VY_32_INOVACE_02_ Příprava na čtení 2 (SADA ČÍSLO 1) (1) (2)
VY_32_INOVACE_ 11_ Ohraničení ČR (1) (2) (SADA ČÍSLO 6)
VY_32_INOVACE_17_Čtení slov s dě, tě, ně (SADA ČÍSLO 4)
VY_32_INOVACE_ 15_číselné řady do 5 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_09_Oceány (1) (2) (SADA ČÍSLO 6). INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Bc. Milena Švermová Datum (období), ve kterém.
VY_32_INOVACE_20_Čtení s využitím alternativních metod čtení – hračky (SADA ČÍSLO 4)
VY_32_INOVACE_03_Sčítání do 5 (SADA ČÍSLO 5) INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém.
17.VY_32_INOVACE_P16_SUROVINY A VÝROBKY
VY_32_INOVACE_04_ Odčítání do 5 (SADA ČÍSLO 5) INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_05_32_ČLOVĚK A ENERGIE. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo Autor: Mgr. Martin Palát Jazyk: Čeština.
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_01_Ochrana.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.7 Využití krajiny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Dublovice, okres Příbram
VY_32_Inovace_4.2.8 Využití krajiny
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Člověk a jeho svět Chování v přírodě.
Transkript prezentace:

ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis (2) ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis (1) VY_32_INOVACE_02_Zásady ochrany přírody a životního prostředí (SADA ČÍSLO 6)

INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Bc. Milena Švermová Datum (období), ve kterém byl VM vytvořen: květen 2012 Ročník, pro který je VM určen: 7.-10. ročník ZŠ speciální (možno použít i pro žáky dalších ročníků dle individuálních možností a schopností žáků) Vzdělávací obor: Člověk a příroda Učivo: Zásady ochrany přírody a životního prostředí Metodické poznámky: Procvičování a opakování učiva Použité zdroje: DVD 320 000x obrázky – Terasoft, kliparty MS Office, MS Word

ZÁSADY OCHRANY PŘÍRODY A ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ Životní prostředí Životní prostředí je všude kolem nás. Je to vše, co vytváří přirozené podmínky pro život a jeho další vývoj.

Jak lidé přírodu poškozují? Těžbou nerostných surovin Průmyslem Dopravou Nebezpečné a škodlivé látky jsou vypouštěny do vody Těžbou dřeva

Těžba nerostných surovin Mezi nerostné suroviny patří uhlí, ropa, zemní plyn, drahé kamení. Jejich těžba znamená vždy významný zásah do životního prostředí. Těžba způsobuje úbytek půdy, likvidaci vegetačního krytu- luk, lesů. Poškozuje zemědělské, lesní a vodní hospodářství.

Průmysl Průmysl je odvětví světového hospodářství. Jeho výrobky využívá člověk k práci, v domácnosti i ve volném čase. Rychle se rozvíjí a nové výrobky stále více ulehčují lidem život. Při výrobě i užívání často dochází k poškozování životního prostředí.

Doprava Co je doprava všichni víme. Dříve lidé chodili pěšky nebo využívali k dopravě koně nebo třeba jednoduché loďky. Dnes můžeme cestovat po celé Zemi. Slouží nám k tomu letadla, auta, lodě, vlaky a další dopravní prostředky. Automobilová doprava nejvíce znečišťuje životní prostředí.

Nebezpečné a škodlivé látky jsou vypouštěny do vody Lidé vyrábějí mnoho věcí a při výrobě využívají mnoho materiálů a nebezpečných látek (chemikálií). Bohužel se plno škodlivin vypouští do vody- řek, potoků, rybníků, moří a oceánů.

Těžba dřeva Dřevo lidé využívají odpradávna. Ze dřeva se staví domy, vyrábí mnoho potřebných nástrojů (hrábě), používá se k topení. Čím více lidé kácí stromy, tím více poškozují přírodu.

Klikni na obrázek, na kterém vidíš poškozování přírody.

Proč chráníme přírodu? Myslíte na své zdraví? Určitě ano. Příroda nám vytváří podmínky pro život, je domovem pro živočichy a rostliny. Chceme-li být zdraví, musí být zdravá i příroda kolem nás.

Jak chráníme přírodu? Šetříme vodou Nevyhazujeme odpadky Třídíme odpad Netrháme květiny, nelámeme větve Nerozděláváme oheň v lese, na louce Nekopeme do rostlin, hub Vysazujeme nové stromy

Jak chráníš přírodu ty? NENIČÍME ROSTLINY TŘÍDÍME ODPAD ŠETŘÍME VODOU ŠETŘÍME ENERGIE

Do které popelnice patří papír?

Klikni na obrázek správného chování?

Ne, zkus to ještě jednou.

VÝBORNĚ.

Jak chrání přírodu společnost? Staví čističky vody Třídí odpad ve třídírnách Zřizuje chráněné oblasti Dohlíží na těžbu dřeva a nerostných surovin Omezuje dopravu a průmysl Hledá alternativní (auta na elektřinu) zdroje Pokutuje podniky i lidi za poškozování přírody Chrání rostliny a zvířata před vyhynutím

Můžeme umývat auto u řeky nebo u potoka? ANO NE

Ne, zkus to ještě jednou.

VÝBORNĚ.

Klikni na dopravní prostředek, který neškodí přírodě?

Klikni na nerostné suroviny? UHLÍ BRAMBORY DRAHÉ KAMENY ROPA ZEMNÍ PLYN STROM

Jak můžeme pomoci přírodě? Vyhazovat v lese odpadky. Vysázet nové stromy Vyhazovat v lese odpadky.

Ne, zkus to ještě jednou.

VÝBORNĚ.

Z vás může mít naše Země radost. Zasloužíte všichni velkou pochvalu.

Použité zdroje: 1, 2 DVD 320 000x obrázky – Terasoft Ostatní jsou kliparty MS Office, MS Word