Téma: Fyzikální veličiny – hustota

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Advertisements

Výpočet hmotnosti tělesa
Hustota II. Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Měření objemu Autor: Lukáš Polák Pokračovat.
Téma: Fyzikální veličiny – teplota Změna teploty vzduchu během dne
Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_12 Hustota látky
Výpočet hustoty látky (Učebnice strana 90 – 91) Hustotu látky ς, ze které je těleso zhotoveno, vypočítáme tak, že hmotnost tělesa m dělíme jeho objemem.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Úvodní hlavička Doplň číslo lab. práce. Úvodní hlavička Doplň číslo lab. práce.
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
Téma: Fyzikální veličiny – objem Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
Hustota LC.
MĚŘENÍ HUSTOTY.
Téma: Fyzikální veličiny – délka
Hustota Hustota látky (Učebnice strana 86 – 89)
Téma: Vzájemné působení těles, síla a její měření Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
Hmotnost těles Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Měření fyzikálních veličin – Hustota
VY_32_INOVACE_03_ VÝPOČET HUSTOTY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Skupenské přeměny – práce s tabulkami
1.3 Jak zjišťujeme vlastnosti látek? Měření.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Hustota LC.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Hustota.
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina H u s t o t a Creation IP&RK.
MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
Výpočet hmotnosti tělesa Hmotnost tělesa lze určit nejen vážením, ale také výpočtem, známe-li objem tělesa a hustotu látky, ze které těleso je. Vzorec.
VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM OHMŮV ZÁKON.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hustota Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
Hustota-výpočet hustoty
Interaktivní procvičování hustoty
Hustota a její měření.
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Fyzika hrou-opakování II.
Fyzika hrou-opakování I.
Objem tělesa Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Hustota-odvozená fyzikální veličina
zpracovaný v rámci projektu
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B31Fy6_Hustota 1
zpracovaný v rámci projektu
Chování těles v kapalině – procvičení 2
Fyzika hrou-opakování I.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
Tání = děj, při kterém se pevná látka mění na kapalinu.
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

Téma: Fyzikální veličiny – hustota Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006

Cíl: Žák se seznámí s jednotkami hustoty a osvojí si převádění údajů a řešení jednoduchých příkladů, naučí se pracovat s tabulkami, seznámí se s hustoměry Důležité pojmy: Fyzikální veličina – hustota, jednotky hustoty, hustoměr, výpočet hustoty a hmotnosti ze vzorce

Hustota látky je odvozená fyzikální veličina. Hustota se označuje malým řeckým písmenem ρ. Jednotky hustoty: kilogram na metr krychlový – kg/m3 gram na centimetr krychlový – g/cm3 Platí mezi nimi vztahy: 1 g/cm3 = 1 000 kg/m3 1 kg/m3 = 0,001 g/cm3

Hustotu určujeme výpočtem z hmotnosti a objemu. ρ = m : V Hustoty různých látek najdete v tabulkách. Hustota kapalných látek se dá měřit hustoměry.

Příklad 1: Hliníková lžíce o objemu 5,6 cm3 má hmotnost 15,2 g. Urči hustotu hliníku. Řešení: V = 5,6 cm3 m = 15,2 g ρ = ?(g/cm3) ρ = m : V ρ = 15,2 : 5,6 ρ = 2,71 g/cm3 ρ = 2,7 g/cm3 Hustota hliníku je 2,7 g/cm3.

Příklad 2: Měřením bylo zjištěno, že 10,0 ml rtuti má hmotnost 135 g. Vypočítej hustotu v jednotce kg/m3. Řešení: V = 10,0 ml = 10,0 cm3 1 ml = 1 cm3 m = 135 g ρ = ?(kg/m3)

ρ = m : V ρ = 135 : 10 ρ = 13,5 g/cm3 ρ = 13 500 kg/m3 1 g/cm3 = 1 000 kg/m3 Rtuť má hustotu 13 500 kg/m3.

Výpočet hmotnosti tělesa Příklad: Betonový panel má objem 1,6 m3. Jaká je hmotnost betonového panelu? Řešení: V = 1,6 m3 ρ = 2 100 kg/m3 hustotu zjistíme z tabulek F10 m = ? (kg) m = ρ . V m = 2 100 . 1,6 m = 3 360 kg Betonový panel má hmotnost 3 360 kg.

Mezipředmětové vztahy: Z: Hustota vody v mořích. Př: Stanovení cukernatosti.

Použitá literatura: RAUNER Karel a kol. Fyzika pro 6. ročník základní školy a primu víceletého gymnázia. 1. vydání. Plzeň: Fraus, 2004. ISBN 80-7238-210-1. KOLÁŘOVÁ, Růžena; BOHUNĚK, Jiří. Fyzika pro 6. ročník základní škol. 2. upravené vydání. Praha: Prometheus, 2004. ISBN 80-7196-246-5.

Děkuji za pozornost…