Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: 18.12.2012 Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Advertisements

Renesance.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
RENESANCE A HUMANISMUS
Poznej obraz podle detailu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 4. srpna 2012
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Renesance a humanismus
21 Renesance Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Renesance a humanismus v Itálii
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Renesance (úvod, architektura)
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Renesance.
Renesance a humanismus
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Renesance a humanismus
Dej2 Renesance a humanismus
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_11_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_05_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_19_CJL_NP2 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Renesance a humanismus
Literatura, architektura, výtvarné umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Renesance 2 Vrcholné období. Renesance 2 Vrcholné období.
Renesance Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
RENESANCE - pokračování
Poznáváme – evropské a světové prostředí  Pokuste se určit dobu vzniku – stačí století  Pokuste se určit název díla, stavby, artefaktu  Pokuste se.
Michelangelo Buonarroti architekt MgA. Lukáš Psík wikipedia
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Renesance – Itálie, Francie, Španělsko
Berenika Králíková. * Obrázek 1 * Obrázek 2 * Obrázek 3 * Obrázek 4 * Řešení a seznam zdrojů.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Renesance Yuliya Mechsheryakova, Kristina Nesterenko.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
RENESANCE Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková Název: VY_32_INOVACE_08_B_8_Renesance Téma: Dějiny výtvarného umění Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
RENESANCE A HUMANISMUS - 1
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:
Renesance a humanismus
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
RENESANCE. RENESANCE * v Itálii ve 14. st., odtud se postupně šířila do dalších evropských zemí hlásila se k antickému umění - název slohu znamená.
Italská renesance a humanismus
DĚJINY UMĚNÍ VI. RENESANCE.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Renesance a humanismus
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_14
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Renesance Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Transkript prezentace:

Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast: Jazykové vzdělávání a komunikace, Estetické vzdělávání Vzdělávací obor: Literatura Tematický okruh: Vývoj světové a české literatury v kulturních souvislostech Téma: Renesance Metodický list/anotace: Seznámení se základními znaky, ukázka památek

RENESANCE 14. – 16. STOLETÍ

proti nadvládě teologii vznikla v Itálii heliocentrická soustava návrat k antice neznamená ztrátu víry v Boha středem zájmu je člověk základní ideologií = křesťanství příklon k radostem pozemského života

ARCHITEKTURA -měřítkem staveb se stává člověk Znaky: sloupořadí opticky vzdušný vnitřní prostor kupole a složité klenby dva základní geometrické obrazce - krychle - koule Zdobení: omítka, štuk - psaníčka Architekti: Michelangelo Buonarroti Filippo Brunelleschi

Bazilika sv. Petra v Římě Obr. 1

MALÍŘSTVÍ -za zdroj umění se považuje zkušenost -objevena perspektiva -převažují náboženské motivy -alegorie, portréty, historické náměty -Iluzionismus -zachycení psychiky, stavu duše, emocí -fresky, deskové malířství, olejomalby (na dřevě i na plátně) Představitelé - Sandro Botticelli, Leonardo da Vinci, Rafael Santi, Michelangelo Buonarroti, Tizian, Tintoreto, Jan van Eyck, Hieronymus Bosch, Pieter Brueghel, El Greco, Albrecht Dürer, Lucas Cranach

Sixtinská kaple - Michelangelo Obr. 2, 3

Poslední večeře – Leonardo da Vinci Obr. 4

Zrození Venuše – Sandro Botticelli Obr. 5

SOCHAŘSTVÍ Donatello Michelangelo Buonarroti Brunelleschi Lorenzo Ghiberti Michelangelo – socha Davida Obr. 6

RENESANCE V ČECHÁCH – 16. století rudolfínská doba Architektura – Belvedér, letohrádek Hvězda, zámek Opočno, Litomyšl, náměstí Telč, Slavonice Malířství – Giuseppe Arcimboldo Sochařství – Adrian de Vries

Letohrádek Hvězda Obr. 7

CITACE, POUŽITÁ LITERATURA Obr. 1: KARELJ. Soubor:Sv Petr Vatikán 1.jpg-wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 2: AUTOR NEUVEDEN. Soubor:Rome Sistine Chapel 01.jpg-wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 3: AUTOR NEUVEDEN. Soubor:Lightmatter Sistine Chapel ceiling.jpg-wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 4: AUTOR NEUVEDEN. Soubor:Leonardo da Vinci ( ) - The Last Supper ( ).jpg- wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ).jpg Obr. 5: ADJUSTED LEVELS FROM FILE:SANDRO BOTTICELLI - LA NASCITA DI VENERE - GOOGLE ART PROJECT.JPG, ORIGINALLY FROM GOOGLE ART PROJECT. COMPRESSION PHOTOSHOP LEVEL 9. Soubor:Sandro Botticelli - La nascita di Venere - Google Art Project - edited.jpg-wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _La_nascita_di_Venere_-_Google_Art_Project_-_edited.jpg Obr. 6: DAVID GAYA. Soubor:Michelangelos David.jpg-wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 7: ADAM ZIVNER. Soubor:LetohradekHvezda2.jpg-wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Prokop, Vladimír, Kapitoly z dějin výtvarného umění, Sokolov, O.K. Soft, skripta