Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POČASÍ = aktuální stav atmosféry Počasím se zabývá věda: meteorologie
Advertisements

III/2 Meteorologie Potřebné pomůcky Sešit, učebnice, pero
Základy meteorologie.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Počasí a podnebí Počasí Podnebí ( klima )
POČASÍ KOLEM NÁS POČASÍ A METEOROLOGIE.
METEOROLOGIE Název a adresa školy
Podnebné oblasti v České republice
POČASÍ = STAV ATMOSFÉRY V URČITÉM OKAMŽIKU NA URČITÉM MÍSTĚ DO VÝŠKY 15 km Meteorologie = věda o počasí.
POČASÍ Meteorologie = věda o počasí
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: Fyzikální veličiny – teplota Změna teploty vzduchu během dne
GLOBE GAMES 2013 Název: Srovnání okamžité teploty vzduchu s okamžitou teplotou vody.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ENERGIÍ NABITÁ ATMOSFÉRA
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Meteorologie Co je to meteorologie? Autor: Vendula Vincurová
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
POČASÍ.
Simona Jakschová 3.O, Markéta Bortlíková 3.O
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
VY_32_INOVACE_6B1 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Teplo, teplota- pozorování počasí Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Počasí.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Název úlohy: 2.11 Základy meteorologie
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Atmosféra Opakování – znáte z P: vzdušný obal Země
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Atmosféra Země, Atmosférický tlak
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
METEOROLOGICKÉ PŘÍSTROJE
Atmosféra autor: Mgr. Jana Mikešová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření teploty Číslo DUM: III/2/FY/2/1/14 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Počasí. obsah počasí sluneční záření, teplota vzduchu, vlhkost vzduchu, oblačnost, vodní srážky, tlak vzduchu, vítr předpověď počasí pozorování počasí.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK ŠKOLA: ZŠ A MŠ J. A. KOMENSKÉHO V NOVÉM STRAŠECÍ AUTOR:Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_ATMOSFÉRA ROČNÍK: 6. ročník.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_14 Název materiáluVodní pára.
VY_32_INOVACE_Vac_I_14 Atmosféra Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Atmosféra tornádo bouřka led oblačnost.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_27_FYZIKA
ZEMĚPIS - 6. ročník Atmosféra
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
zpracovaný v rámci projektu
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Badatelské odpoledne 18. října Jaké bude počasí?.
Transkript prezentace:

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková zpracováno: ročník (obor)sekunda tematická oblastFyzikální veličiny PředmětCvičení z fyziky Anotace:Prezentace je vytvořena jako podpora k laboratorní práci Měření teploty vzduchu. V úvodu slouží několik rad k úspěšnému zvládnutí zadaných úkolů z oblasti meteorologie, které doprovází reálné fotografie, v závěru je studentům nabídnut návrh na protokol o vykonané laboratorní práci, který odevzdají dle domluvy s vyučujícím. Šablona číslo materiálu III/2-11 III/

Meteorologie „fyzika atmosféry“

Co bychom měli vědět: Základní pojmy: Meteorologie zkoumá atmosféru : složení, stavbu, vlastnosti, jevy a děje, které zde probíhají – počasí. Počasí označuje okamžitý stav atmosféry – nebo-li neustálé proměny vzduchu kolem nás. Poznatky meteorologie jsou důležité hlavně pro zemědělství, dopravu, vojenství.

Co bychom měli vědět: K popisu, měření sledujeme meteorologické prvky: TEPLOTA VZDUCHU: měříme teploměrem (2m nad zemí) ve °C VLHKOST VZDUCHU : říká nám, kolik vodní páry je ve vzduchu obsaženo. Vlhkoměr využívá pro zaznamenávání vlhkosti vlastnost lidských vlasů, které se ve vlhkém prostředí prodlužují. To je pak hrotem zaznamenáno na papírový kotouč nebo ručičkou ukázáno na stupnici. TLAK VZDUCHU: měříme aneroidem, rtuťovým tlakoměrem. S nadmořskou výškou tlak klesá. SLUNEČNÍ SVIT: měříme heliografem PROUDĚNÍ VZDUCHU: měříme anemometrem SRÁŽKY: měříme srážkoměrem ve volném prostoru OBLAČNOST: různé druhy oblaků vznikají při ochlazení vzduchu a zkapalněním vodní páry.

Bouřkové mraky Kupovitá oblaka

Jasná obloha Zatažená obloha

Úkol č.1:Měření teploty vzduchu Týden sledujte teplotu vzduchu, vždy ve stejných časových intervalech (7h, 14h, 20h) – nejlépe ve stínu. Určete průměrnou denní teplotu. Pozorujte oblaky, změřte případné srážky.

Úkol č.1:Měření teploty vzduchu Jak změříme srážky? Vyrobíme „domácí srážkoměr“ 1.Nůžkami odstřihneme plastovou láhev asi 10 cm od víčka 2.Zasuneme horní část láhve obrácenou vzhůru nohama do spodní části. 3.Zapustíme do volného prostoru, měříme 1x denně - pravítkem

Úkol č.1:Měření teploty vzduchu Návrh tabulky: měření1.měření2.měření3.měřeníprůměrnáoblačnostsrážky 1.den 2.den 3.den 4.den 5.den 6.den

Úkol č.2: Pozorování proměn vzduchu Vyberte si jeden den, kdy budete pozorovat změny vzduchu kolem vás: 1.Měřte teplotu vzduchu (např. po dvou hodinách). Určete průměrnou denní teplotu, maximální a minimální hodnotu teploty. 2.Pozorujte oblaky – typy, množství. 3.Změřte případné srážky za ten den. Vše pečlivě zpracujte do tabulky, grafu a porovnejte s předpovědí počasí na daný den z několika zdrojů (TV, rádio, internet, telefon,…) a zjistěte její úspěšnost.

Úkol č.2:Pozorování proměn vzduchu Návrh tabulky: čas/h teplota/°C oblačnost srážky

Úkol č.2:Pozorování proměn vzduchu Návrh grafu: Na mm papír!!!

Zhodnocení výsledků Závěr: Jak se přes den pohybovala teplota? Shodovala se předpověď počasí?

Protokol:

Zdroje : Obrázky: vlastní tvorba FYZIKA učebnice pro ZŠ a VG, K. Rauner, Nakladatelství Fraus 2004, ISBN