Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POUŠŤ Vyprahlá krajina.
Advertisements

VY_32_INOVACE_20_32_POUŠTĚ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Sedláková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ CZ.1.07/1.1.10/
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_523_Př5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodověda Ročník:
Pouště Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.15 Název pro školu:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
  CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_530_Př5     Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu                      
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Cizokrajné ekosystémy
PODNEBNÉ PÁSY.
Neživá příroda - vzduch
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
SAHARA a SAHEL.
Neživá příroda - vzduch
Biosféra Lesy mírného pásu
Biomy - popis.
Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI20 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Miroslav Přichystal Datum:
PODNEBNÉ PÁSY – 5. roč. Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Oběh vzduchu na Zemi Název školy
Biosféra Tundry a polární pustiny
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhMagnetismus TémaMagnety.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Pouště Anotace Prezentace zpracovává informace o pouštích mírného i tropického pásu naší planety. Obsahuje zadání úkolu pro práci s atlasem, fotografie.
Poušť.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s podnebím a přírodními podmínkami.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Subtropický pás pro 5. ročník ZŠ
POUŠTĚ.
Jméno autoraZdeněk Bártl název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony III/2 Inovace.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Biosféra.
Tropický pás savana a poušť
Počítačová prezentace
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Saharská Afrika Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr. Markéta Zákravská Název: VY_32_Inovace_08_10_Tropický pás Téma: Rozmanitost přírody Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Pouště TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní obraz.
PŘÍRODNÍ KRAJINA: 1) Tropický pás: a) tropický deštný les b) savana c) poušť a polopoušť 2) Subtropický pás: a) tvrdolistý les 3) Mírný pás: a) step b)
TROPICKÝ PÁS Mgr. Renata Šimková Přírodověda 5.tř.
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
Saharská Afrika Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Název : VY_32_INOVACE_01_13B_13_Činnost větru
POUŠTĚ VY_32_INOVACE_XVII-C-15.
VY_32_INOVACE_11_Z_HORKÉ POUŠTĚ
VY_32_INOVACE_11_Z4 14. POUŠTĚ ZŠ a MŠ HEJNICE 2011.
Jméno autora výukového materiálu
NÁZEV: VY_52_INOVACE_18 II Polární pás
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Přizpůsobivost živočichů
Název : VY_32_inovace_16 - PŘ – PODNEBNÉ PÁSY – TROPICKÝ PÁS
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
VY_32_INOVACE_
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_11_Tropický pás
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8..ročník 03_Přírodní oblasti světa – I.
OBSAH PODNEBNÉ PÁSY TROPICKÝ PÁS SUBTROPICKÝ PÁS MÍRNÝ PÁS POLÁRNÍ PÁS
Mgr. Lenka Nováková – 1.ZŠ Horní Slavkov VY_32_INOVACE_10_POUŠTĚ-Z
Pouště a polopouště.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_21_PODNEBNÉ PÁSY
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr. Markéta Zákravská Název: VY_32_Inovace_08_15_Tropický pás III. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Téma: Rozmanitost přírody Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0797 Období: 2. Ověřeno ve výuce:

ANOTACE žák se seznámí s problematikou tropického pásu žák se seznámí s pouštní krajinou a největší pouští na světě žák se seznámí s pojem oáza

ROZMANITOST PŘÍRODY TROPICKÝ PÁS

Pouště

POUŠTĚ Pouště se nejčastěji nachází na severních a jižních okrajích tropického pásu. Vyskytují se však i na jiných částech Země. Pouště jsou velmi suché oblasti, kde rostliny téměř nerostou. Mohou zde žít pouze ti živočichové, kteří vydrží dlouho bez vody a jejichž organismus se umí přizpůsobit velmi vysokým teplotám během dne a naopak nízkým v noci.

Největší pouště Antarktická poušť Antarktida 13 829 430 Sahara Afrika Název Kontinent Plocha (km2) Antarktická poušť Antarktida 13 829 430 Sahara Afrika 9 100 000 Arabská poušť Asie 2 330 000 Gobi 1 300 000 Za poušť považujeme krajinu s mimořádně malým výskytem rostlin (nebo úplně bez rostlin), vody a málo vyvinutými až nevyvinutými půdami. Největší pouští je Antarktická poušť v polární pásu. Největší výskyt pouští je v suchém podnebí pásu tropického, poté subtropického i mírného.

SAHARA

Písek nebo kamení? Pro poušť je charakteristické je prudké střídání teplot. Ve dne vedra až 40 °C, v noci prudké ochlazení (někdy až k bodu mrazu nebo i pod nulu). Tím dochází k velké erozi a rozpadu hornin na malé části (písek). I přesto je písečných pouští velmi málo. Většinu písku odvane vítr na různá místa naší planety. Např. písek ze Sahary vědci objevili až v Amazonii. Většina pouští je kamenných.

Sahara v Libyi

OÁZA Pouště jsou velmi málo osídleny. Obyvatelé žijí pouze v oblastech u zdrojů vody nebo v blízkosti vodních toků. Taková místa nazýváme oázy. Oáza v Libyi

POUŠŤ rostliny živočichové kaktusy sukulenty baobab na uměle zavlažovaných oblastech se pěstují datlovníky, ovoce a zelenina velbloud pouštní liška surikata štír fenek sarančata pavouci plazi (kobra, chřestýš)

Použitá literatura Přírodověda učebnice pro 5. ročník základní školy. Brno : Nová škola, 2004. 87 s. ISBN 80-7289-063-8 Země. 2. vyd. Praha : Svojtka, 2007. 520 s. ISBN 978-80-242-1901-1

Použité obrázky WIKIMEDIA COMMONS. Wikipedia: Trockenklimate [online]. [cit. 10.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Trockenklimate.png WIKIMEDIA COMMONS. Wikipedia: Sahara [online]. [cit. 10.2.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Libya_4983_Tadrart_Acacus_Luca_Galuzzi_2007.jpg WIKIMEDIA COMMONS. Wikipedia: Sahara [online]. [cit. 10.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Libyen-oase1.jpg Velbloud – fotografie z vlastní galerie