ANOTACE Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STÁTNÍ OCHRANA PŘÍRODY V ČR
Advertisements

Významná Chráněná území v čr
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Mgr. Barbora Landová Horolezectví A Právo.
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Škůdci, neznámější druhy
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Péče o vlasy
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Porod Kód VM:
Příroda v naší zemi Na našem území žijí tisíce živočichů a rostlin.
Národní parky a Chráněné krajinné oblasti ČR
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Okrasné rostliny Kód VM:
KVARTA LISTOPAD 2004 VÍTEK URBAN
Chráněná území v ČR Autor: Bronislav Šenkeřík
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Ošetřování během vegetace
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
ČESKÁ REPUBLIKA OCHRANA PŘÍRODY ČR.
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Hnojiva anorganická Kód VM:
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Zásady sběru léčivých bylin
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:Relaxace Kód VM:VY_52_INOVACE_17 Vzdělávací předmět:Výchova ke zdraví Tematická oblast:Zdraví a jeho ochrana.
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Rozdělení zeleniny Kód VM:
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Hygiena
CHRÁNĚNÁ ÚZEMÍ V ČESKÉ REPUBLICE
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Hnojiva organická Kód VM:
CHRÁNĚNÁ ÚZEMÍ ČR 8. ročník
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:4. ročník – Člověk a jeho svět – Přírodověda – Ochrana přírody autor VM:Ing.
Pokud jsi připraven/a, klikni sem
Zakládání chráněných území v praxi Petr Macek CHTP
Práce s návštěvníkem Cestovní ruch v chráněných územích.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu: VY_32_INOVACE_86.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Chráněná území České republiky
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
ANOTACE Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
ANOTACE Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Národní parky v České republice
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:Nástroje a nářadí – základní sortiment Kód VM:VY_52_INOVACE_36_64 Vzdělávací předmět:Pěstování rostlin.
Ochrana přírody ČR.
Č eská republika: Chrán ě ná území Hospodá ř ský zem ě pis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka,
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Léčivé byliny Kód VM:
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:Postřiky proti škůdcům Kód VM:VY_52_INOVACE_64_64 Vzdělávací předmět:Pěstování rostlin Tematická oblast:Škůdci.
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Pokojové rostliny Kód VM:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Ochrana přírody v ČR Autor: Bronislav Šenkeřík
Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento.
Národní park České Švýcarsko (2000) Krkonošský národní park (1963) Národní park Podyjí (1991) Národní park Šumava (1991)
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Ochrana přírody v České republice ochrana vod ochrana ovzduší ochrana rostlin.
Chráněná území ČR a regionu. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Vojtěch Kawan Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_EKOLOGIE_17.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti VZDĚLÁVACÍ.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 17. Přírodní rezervace Název sady: Základy ekologie pro střední školy.
Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm Číslo projektu
Člověk A pŘÍRODA Bohumil Bareš
17 ZÁKON O OCHRANĚ PŘÍRODY A KRAJINY
410 RP SCHKO Slavkovský les
VY_32_INOVACE_25_Chráněná území v ČR
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_43_Ochrana přírodního bohatství
VY_32_INOVACE_Vac_III_06 Ochrana přírody a krajiny
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Ochrana přírody a krajiny České republiky
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Česká republika Ochrana přírody ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
VY_52_INOVACE_18_Ochrana rozmanitosti přírody - učební text
Transkript prezentace:

ANOTACE Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0905 Název VM: Chráněná území ČR Kód VM: VY_32_INOVACE_56_60 Vzdělávací předmět: Základy přírodních věd Tematická oblast: Ochrana přírody a životního prostředí, chráněná území, základy ekologie Autorka: Mgr. Helena Kriegelová Anotace: Pomocí prezentace se žáci seznámí s NP a CHKO v České republice Klíčová slova: Národní park, Chráněná krajinná oblast, Přírodní rezervace Metodické pokyny: Metodické pokyny jsou součástí materiálu Druh učebního materiálu: Prezentace doplněná pracovními listy Druh interaktivity: Kombinovaná Cílová skupina: Žák praktické školy dvouleté, I. ročník Datum vzniku VM: 14. dubna 2013 VM je součástí: _ _ Soubory: Přístupné na www.skolasd.eu   Adresa školy: MŠ, ZŠ a SŠ Slezské diakonie, Frýdecká 34, Český Těšín

Chráněná území České republiky Chráněná území v ČR se dělí: Velkoplošná Národní parky (NP) Chráněné krajinné oblasti (CHKO) Maloplošná Národní přírodní rezervace (NPR) Národní přírodní památky (NPP) Přírodní rezervace (PR) Přírodní památky (PP) Krkonošský NP NP Podyjí NP České Švýcarsko NP Šumava

Národní park (NP) Platí zde následující zákazy: NP jsou rozsáhlá území, kde jsou rostliny, živočichové a neživá příroda v přirozených podmínkách. V ČR jsou 4 národní parky ( Krkonošský NP, NP Podyjí, NP Šumava a NP České Švýcarsko Platí zde následující zákazy: - zákaz odchytu živočichů a sběr rostlin - zákaz táboření, rozdělávání ohňů, ukládání odpadů - zákaz pořádání a organizování akcí (vydání vyjimky správou NP) - zákaz horolezectví, létání na padácích a závěsných kluzácích, jízdy na kolech mimo silnice a místní komunikace - zákaz vyhlídkových letů motorovými vzdušnými dopravními prostředky - zákaz zavádění intenzivních chovů zvěře - zákaz chemického posypů cest - zákaz stavby nových dálnic, silnic, železnic, průmyslových staveb

Chráněná krajinná oblast (CHKO) CHKO – jsou území s harmonicky utvářenou krajinou, s podílem přirozených ekosystému lesních a travních porostů se zastoupením dřevin. - rekreační využívání je přístupné, pokud nepoškozuje přírodní hodnoty - území CHKO je vnitřně rozděleno do 4 zón, podle úrovně ochrany, v první zóně platí pravidla nejpřísnější - v terénu jsou zóny vyznačeny Platí zde následující zákazy: - zákaz táboření, rozdělávání ohňů a zneškodňování odpadu mimo vyhrazená místa - zákaz vjíždění a strvávání motorových vozidel s obytnými přívěsy mimo silnice a místní komunikace

Národní přírodní rezervace (NPR) Jedná se o menší území mimořádných přírodních hodnot, kde jsou přirozené ekosystémy významné a jedinečné v národním či mezinárodním měřítku Platí zde následující zákazy - odchyt živočichů, sběr rostlin, včetně sběru lesních plodů - vstupovat a vjíždět mezi vyznačené cesty - provozovat horolezectví, létání na padácích a závěsných kluzácích, jezdit na kolech mimo silnice a místní komunikace - vjíždět motorovými vozidly (kromě vozidel orgánů státní správy) - tábořit, rozdělávat oheń mimo vyhrazená místa

Metodické pokyny: Pracovní list č. 7. - po prostudování mapy ČR bude žák vkládat znaky NP, které jsou pod mapkou, správnost si ověří ve výukovém textu - zároveň zopakuje názvy NP a připomeneme správné chování v přírodě Pracovní list č. 8. - umísti správně na mapu ČR názvy Národních parků - umísti správně názvy pohoří, které jsou mimo mapu Pracovní list č.9. - použij tvary a názvy NP jako puzzle a správně je do mapy umísti - zároveň si prohlédní Chráněné krajinné oblasti (hnědě označené), pozoruj velikost a četnost na našem území

NÁRODNÍ PARKY A CHRÁNĚNÉ OBLASTI ČR NP České Švýcarsko Krkonošský NP Český ráj Orlické hory Sladkovský les Jeseník Český kras Poodří Beskydy Šumava Moravský kras NP Šumava NP Podyjí Bílé Karpaty Pálava

Český ráj Beskydy Orlické hory Šumava Poodří Pálava Labské pískovce Sladkovský les Český kras Jeseníky Železné hory Žďárské vrchy Blaník Moravský kras Třeboňsko Blanský les Bílé Karpaty Krkonošský NP NP České Švýcarsko NP Podyjí NP Šumava

Použité zdroje http://www.kct-tabor.cz/gymta/ChranenaUzemiCR/