Vzájemná poloha přímky a kružnice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Advertisements

Kružnice Sečná rovina je kolmá k ose kuželové plochy.
Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Jak Pepík s Majkou vyráběli válec.
Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
Vzájemná poloha dvou kružnic
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_05.
Vzájemná poloha dvou kružnic
1. Bodem, který leží na kružnici 2. Bodem, který leží mimo kružnici
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Tečna ke kružnici – vlastnosti, využití Thaletovy kružnice
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
KRUŽNICE.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
Česká republika … pohraniční pohoří
Vzájemná poloha přímky a kružnice
5_Kružnice, kruh Kružnice k (S, r) je množina všech bodů roviny, které mají od středu S vzdálenost r. S – střed, r – poloměr, d – průměr Platí: d = 2r.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_19.
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_KvK_MA_4L_26
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Vzájemné polohy 8. ročník
Matematika – 8.ročník Tečna ke kružnici
Vzájemná poloha dvou kružnic
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
Vzájemná poloha kružnice a přímky
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
VY_42_INOVACE_422_VZÁJEMNÁ POLOHA DVOU KRUŽNIC 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Zapiš čísla: 2 tisíce0 stovek2 desítky4 jednotky 0 tisíců0 stovek5 desítek8 jednotek 7 tisíců7 stovek0 desítek1 jednotka 3 tisíce9 stovek6 desítek3 jednotky.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Přímka a kuželosečka – řešené příklady
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_04.
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Konstrukce tečen pomocí Thaletovy kružnice
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
III. část – Vzájemná poloha přímky
Vzájemná poloha Paraboly a přímky
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_15_MII_VZÁJEMNÁ POLOHA PŘÍMKY A KRUŽNICE.
VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Hyperbola Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Vzájemná poloha dvou kružnic
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Kateřina Mrázková Název: EU_32_MRA_M8_005 Téma: Matematika 8. ročník.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Kružnice Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Pythagorova věta – popisuje vztahy stran v pravoúhlém trojúhelníku
III. část – Vzájemná poloha přímky
IV. část – Vzájemná poloha dvou
1. Bodem, který leží na kružnici 2. Bodem, který leží mimo kružnici
Vzájemná poloha dvou kružnic
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Transkript prezentace:

Vzájemná poloha přímky a kružnice CZ.1.07/1.4.00/21.10751 VY_32_INOVACE_1113_MA8 Vzájemná poloha přímky a kružnice Jak Pepíček, Pepík a Pepan házeli tyčí. Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou © Mgr. Helena Skulová

Pozoruj, dělej nákresy, odpovídej… Označ červeně poloměr kružnice (r). Označ modře vzdálenost přímky od středu kružnice (v). Vzdálenosti porovnej. Chytré věci najdeš v knížkách.

Vzájemná poloha přímky a kružnice Pepíček – malý chlapíček, Pepík – větší chlapík, a Pepan – největší chlapan si místo učení hrají s tyčemi. Strefují se do kružnice, kterou nakreslili na dvorku. Jakpak asi dopadnou?

Hází Pepíček – malý chlapíček Nemá velkou sílu. Tyč leží mimo kružnici. Dokresli r, v a porovnej je. Vyslov závěr. Haf: „Je to vnější přímka.“

Hází Pepík – větší chlapík Má větší sílu. Tyč se dotýká kružnice. Dokresli r, v a porovnej je. Vyslov závěr. Haf: „Je to tečna kružnice.“

Hází Pepan – velký chlapan Má velkou sílu. Tyč protíná kružnici. Dokresli r, v a porovnej je. Vyslov závěr. Haf: „Je to sečna kružnice.“

Haf: „Tečna je kolmá na poloměr SA.“ Rýsuj s Pepíčkem Je dána kružnice k(S; 2cm) a její bod A. Sestroj v bodě A tečnu kružnice t. Haf: „Tečna je kolmá na poloměr SA.“

Haf: „Víš vůbec, co je to tětiva?“ Rýsuj s Pepíkem Je dána kružnice k(S; 3 cm) a její bod A. Sestroj v bodě A tětivu kružnice dlouhou 4 cm. Haf: „Víš vůbec, co je to tětiva?“

Haf: „Kolik tečen jde setrojit?“ Rýsuj s Pepanem Je dána kružnice k(S; 3cm) a její vnější přímka p. Sestroj tečnu t kružnice rovnoběžnou s přímkou p. Haf: „Kolik tečen jde setrojit?“

Haf: „Co takhle Pythagorova věta?“ Počítej s Pepíčkem Je dána kružnice k(S; 5 cm) a její tětiva 2 cm vzdálená od středu. Jak je tětiva dlouhá? Haf: „Co takhle Pythagorova věta?“

Haf: „Pythagoras by měl radost.“ Počítej s Pepíkem Je dána kružnice k(S; 4 cm) a její tětiva 7 cm dlouhá. Vypočítej vzdálenost tětivy od středu kružnice. Haf: „Pythagoras by měl radost.“

Haf: „Pythagoras by měl radost.“ Počítej s Pepanem Vypočítej poloměr kružnice, když její tětiva dlouhá 16 cm je vzdálena 6 cm od středu kružnice. Haf: „Pythagoras by měl radost.“

Nechej kluky, ať si hrají! Haf: „Ty už všechno umíš. Počítej příklady z učebnice.“