Tam, kde jsou stromy vysoké jako tráva

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tematická oblast: Život na Zemi
Advertisements

Kdo nás živí Co je to litosféra Co je to zvětrávání
Proč u nás nežijí lední medvědi
POLÁRNÍ PÁS Polární pás Mikulková Gabriela 2011.
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Tundra a polární pustina
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Hutnický průmysl Odvětví zabývající se získáváním a zpracováním kovů a jejich slitin černá metalurgie = výroba železa, oceli, válcovaný materiál Ostravsko,
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Podnebné pásy – Polární pás
TUNDRA A LESOTUNDRA.
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 6.ročník
Magnetizmus Co je to magnet Jaké vlastnosti má magnet
Polární kraje Co je to biosféra Co určuje rozmístění biosféry na Zemi
Jak vznikají ostrovy V mořích a oceánech se nachází velké množství ostrovů Známe 3 hlavní druhy ostrovů Obr. 1.
Elektromagnetická indukce
TUNDRA A LESOTUNDRA.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
ROZMANITOST PŘÍRODY V EVROPĚ
Tundra Anotace Prezentace zpracovává téma Tundra. Obsahuje informace o podnebí, fauně a flóře, ale také tradičních obyvatelích této přírodní krajiny. Autor.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
V subpolárním p. pásu Rostliny??? Tundra.
Tundry a polární oblasti
POLÁRNÍ PÁS 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Polární pás – Arktida VY_V/2_INOVACE_33_Polární pás - Arktida
POLÁRNÍ PÁS.
Polární pás.
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Elektromagnet Jak určíme v přírodě světové strany
Elektrické napětí Jakým způsobem zelektrujeme těleso
Vnitřní stavba Země Pevné těleso Země se skládá: 1) Zemské jádro
Opakování Proč se pohybují litosférické desky
Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_026.
TAJGA Pás jehličnatých lesů.
Tajga a lesy mírného pásu
Šířkové pásy studený pás.
Atmosféra – vzdušný obal Země
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_237_Opakování učiva o biosféře AUTOR: Zdeněk Hořava ROČNÍK,
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Podnebné pásy, počasí a nadmořská výška
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 6. ročník Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor / předmět: Zeměpis Tematický okruh: 6.-7.
Jméno autoraZdeněk Bártl název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony III/2 Inovace.
Opakování lišejníky, řasy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_234_Tundry AUTOR: Zdeněk Hořava ROČNÍK, DATUM: 6.,
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04 Autor: Marcela Holíková Anotace: Tento výukový materiál slouží k výuce zeměpisu na základní škole. Zeměpis – tundra a polární.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Tundra tundra v Norsku tundra na Aljašce v létě.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Podnebné pásy - polární pás. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Podnebné.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
TUNDRY.
Zeměpis – 6.ročník Tajga VY_32_INOVACE_ Název školy
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_32_INOVACE_14_Z_POLÁRNÍ PUSTINY
Amerika – Podnebí a přírodní krajiny
Cizokrajné suchozemské ekosystémy
Základní škola, Hradec Králové
Přírodní krajiny AUTOR: Mgr. Aleš Skála
VY_32_INOVACE_20_Z_TUNDRA
BIOSFÉRA stepi, lesy mírného pásu
Polární pás – Antarktida
Jméno autora: Bc. Petra Musilová
14. g Tundra Subpolární p. pás.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Tundra TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní obraz.
Šablona III/2 Tundra a lesotundra
V subpolárním p. pásu Rostliny??? Tundra.
19. TUNDRA LESOTUNDRA VY_32_INOVACE_11_Z4
Transkript prezentace:

Tam, kde jsou stromy vysoké jako tráva Vymez oblasti polárních krajů Co pokrývá většinu povrchu polárních krajů Kde se soustřeďuje život v polárních krajích Jak jsou přizpůsobeni organismy k životu v polárních krajích Jmenuj dva hlavní názvy polárních krajů

Tundra pláň s nízkými keři, mechy a lišejníky velmi krátké léto (2 – 3 měsíce) a dlouhá zima trvale zmrzlá půda (permafrost) Tundra na Aljašce v létě Obr. 1

Obr. 2

Živočichové: sobi, pižmoni, vlci … Obr. 3

Obr. 4

Obr. 5

Rostliny: zakrslé břízy, mechy, lišejníky … Obr. 6 Obr. 7

Obyvatelé: Eskymáci (Inuité) Laponci (Evropa) Obr. 8

Obr. 9 Obr. 10

Zjisti jméno rostliny na obrázku. Nápověda: součástí názvu je jiné označení balvanu. Obr. 11

Obrazové citace Použité obrázky jsou dostupné pod licencí GNU Free Documentation License na www: Obr.1.: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tundra_coastal_vegetation_Alaska.jpg Obr. 2.: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:800px-Map-Tundra.png Obr. 3.: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:20070818-0001-strolling_reindeer.jpg Obr. 4: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ovibos_moschatus.jpg Obr. 5: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Canis_lupus.jpg Obr. 6: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Moss_on_a_wall.jpg Obr. 7: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rhizocarpon_geographicum01.jpg Obr. 8: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Inuit_women_1907.jpg Obr. 9: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:LocationSapmi.png Obr. 10: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Saami_Family_1900.jpg Obr. 11: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Dropingsaxifrage-1.jpg