Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Zeměpis Ročník : 6.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kde to vlastně žijeme? Vesmír Mléčná dráha Sluneční soustava
Advertisements

VESMÍR = soubor vesmírných těles, která na sebe navzájem
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
ZEMĚ VE VESMÍRU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Slunce, souhvězdí, galaxie
Sluneční soustava Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.12
Země ve vesmíru Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se vznikem a stavbou Země a jejím postavením ve Sluneční.
TEPLO A SVĚTLO.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Vesmír Vznik Vesmíru a Země: 15 miliard – vznik Vesmíru Velkým třeskem
SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Země ve vesmíru.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Registrační číslo projektu
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_284_SLUNCE _A_ ZEMĚ Téma:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Eviromentální výchova.
SLUNCE zdroj světla a tepla pro Zemi (jedna z podmínek života)
PLANETA ZEMĚ.
VESMÍR Obrázek: A: Rawastrodata Zeměpis 6.třídy.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Vesmír.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Země Měsíc Slunce Sluneční soustava
Informační technologie-prezentace
Vypracovala:Klára Utišilová
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Vesmír hvězdy = hvězdná soustava = Galaxie – tvar plochého disku.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – Sluneční soustava autor VM:Ondřej.
Nela Bártová Opava,2010 Březen
SLUNCE A KOMETY. SLUNCE- nejbližší a pro nás nejdůležitější hvězda. -obrovská koule žhavých plynů -složení: především vodík a hélium.
Vesmír a hvězdy Vesmír Soubor všech kosmických těles
OBRÁZEK ZNÁZORŇUJE 1.ERUPCE NA SLUNCI 2.VYZAŘOVÁNÍ SVĚTLA 3.MAGNETICKÉ VÝBOJE.
Test – Vesmír a planeta Země
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_357
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Země ve vesmíru Filip Bordovský.
Anotace Čtení s porozuměním, schopnost vyhledávat informace z vnějších zdrojů a doplnit tak učební látku Autor Dagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/5 Č. materiáluVY_52_INOVACE_55 Vzdělávací.
ZEMĚPIS. VESMÍR - skládá se z hvězd a mezihvězdné hmoty - skládá se z hvězd a mezihvězdné hmoty VESMÍR.
Jméno autora výukového materiáluSoňa Maruničová Datum (období, ve kterém byl vytvořen)11/2011 Ročník, pro který je výukový materiál určen5. ročník Vzdělávací.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
Přírodopis – Vesmír Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k učivu o vesmíru. Jsou zde uvedené základní vlastnosti planet sluneční soustavy včetně.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
SLUNEČNÍ SOUSTAVA Název : VY_32_inovace_08 - PŘ – SLUNEČNÍ SOUSTAVA
Název školy: ZŠ Netvořice
ČÍSLO PROJEKTU: OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_231_PR5 Předmět: Přírodověda.
V E S M Í R ? Seznamte se, prosím!.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_01_ZEMĚPIS
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Ing. Iva Hlásková Číslo
Název školy: MŠ a ZŠ,Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
ŠKOPKOVÁ HELENA, ZŠ HORNÍ SLAVKOV VY_32_INOVACE_237_VESMÍR
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu: Slunce.
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6. Téma : Naše hvězda Slunce Autor : Mgr. Eva Vyskočilová

Klíčové pojmy Slunce Sluneční soustava Planeta Kometa Měsíce planet Mléčná dráha Galaxie

S Co je Slunce? Obrovská koule žhavých plynů Uvnitř probíhají jaderné pochody Zdroj světla, tepla

Slunce - Země Vzdálenost Slunce - Země 150 milionů km Doba letu slunečního paprsku  8 minut 150 mil. km 8 minut

Sluneční činnost Sluneční skvrny Ovlivňuje počasí

Sluneční bouře video

Sluneční soustava 8 planet Dokážeš je vyjmenovat?

Planety různá velikost Po Slunci a Měsíci nejjasnější na obloze Mají měsíce –Jeden a více –Kromě Merkuru a Venuše

Kometa Vesmírné těleso obíhající ve sluneční soustavě po protáhlých draháchVesmírné těleso obíhající ve sluneční soustavě po protáhlých drahách JádroJádro – slepenec zmrzlých plynů a hvězdného prachu OhonOhon –Viditelný díky působení slunečního záření –Vždy odvrácen od Slunce

Mléčná dráha = jedno ze seskupení hvězd (galaxií) ve vesmíru Součástí je i Slunce Představ si: Jestliže bysme opustili Zemi na palubě raketoplánu, který se pohybuje rychlostí 8 km/s, do středu Galagie bychom doletěli za 1,2 miliardy roku. To je desetina stáří vesmíru.

Dával/a jsi pozor? Dával/a jsi pozor? V jakém pořadí obíhá Země kolem Slunce? –první c) třetí –druhá d) čtvrtá Kolik měsíců obíhá kolem Venuše? –jeden c) dvanáct –žádný d) pět

Dával/a jsi pozor? Dával/a jsi pozor? Nakresli podobu komety přibližující se ke Slunci.

Dával/a jsi pozor? Dával/a jsi pozor? Které názvy planet se nedají napsat z uvedených písmen? M, E, Z, Š, O, U, L, Ě, R, N, V, P, T, K

Dával/a jsi pozor? Dával/a jsi pozor? Urči chybu ve větě: Naše galaxie se nalézá na Mlékárenské dráze.

Dával/a jsi pozor? Dával/a jsi pozor? Jaké základní poznatky sis zapamatoval/a o Slunci? –Jak vypadá? –Jaký má vliv na život na Zemi? –Doplníš údaje k obrázku?

Seznam použitých zdrojů DEMEK, Jaromír, et al. Zeměpis 6 : Planeta Země pro základní školy. Vyd.1. Praha : SPN, s. ISBN HERINK, Josef, et al. Zeměpisný sešit pro 6. ročník základní školy a víceletá gymnázia. 1. vydání. Bratislava : GEOINTER, s. ISBN Otevřená encyklopedie Wikipedie [on-line]. Dostupná na WWW:. [cit ]. Blesk.cz [on-line]. Dostupný na WWW:. [cit ]. Gstatic.com/[on-line]. Dostupné na WWW:. [cit ]. Vt-2004.astro.cz [on-line]. Dostupné na WWW:. [cit ].