Gymnázium, Broumov, Hradební 218

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekosystémy v ČR.
Advertisements

Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Společenstvo lesa Přírodověda 4. ročník.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Smíšené a listnaté lesy
LES – PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Název: VY_32_inovace_PR45_09 Autor: Lenka Svobodová
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
VY_32_INOVACE_19 - SLUNEČNÍ SOUSTAVA
VY_32_INOVACE_ 01 - Státní symboly
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Autor výukového materiálu:
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, les, lesní.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
KOŘENOVÉ A MECHOVÉ PATRO CHŘIBSKA
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Dante Alighieri – Božská komedie Autor: Mgr. Šárka Rambousková.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Mnohočleny Autor: Mgr. Ludmila Lorencová Třída:
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Hardware – operační paměť Autor:
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Hardware – základní deska Autor:
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Baruch Spinoza, Gottfried Wilhelm Leibniz Autor: Mgr. Šárka.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: René Descartes Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Sofisté Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý osmiletého.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Voltaire, J. J. Rousseau Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník:
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Kvadratické rovnice Autor: Mgr. Ludmila Lorencová.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Racionalismus Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý osmiletého.
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XVI _ ČJS, DUM 6
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
Povrch ČR.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pištová. VY_32_INOVACE_PR Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s určitým druhem.
Nahosemenné rostliny - STROMY
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Rostliny nahosemenné Přírodopis VY_32_INOVACE_213, 11. sada, Př
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: O12 Číslo klíčové.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Les-Lesní patra.
Lesy a jejich význam Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_17_LESY A JEJICH VÝZNAM_HULEJOVÁ Člověk.
Přírodní společenstva v České republice
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Člověk a příroda
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
VY_52_INOVACE_02_ Ekosystém park - rostliny
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Transkript prezentace:

Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Člověk a příroda Číslo materiálu: EU050108 Název: Jehličnatý les – 2. část Autor: Mgr. Lenka Radochová Ročník: první osmiletého gymnázia Doporučený čas: 20 – 25 minut Stručná anotace Materiál slouží k výkladu učiva o jehličnatém lese s důrazem na jehličnatý les jako nepřirozený ekosystém na našem území a po vyluštění křížovky k objasnění pojmu monokultura a vysvětlení nevýhod monokulturních porostů. Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Gymnázium Broumov“ v OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, reg. č. CZ.1.07/1.5.00/34.0219.

JEHLIČNATÝ LES II. JEHLIČNATÉ LESY V ČR

jehličnaté lesy v ČR přirozené v horách – horské smrčiny - od 1000 m n. m. - Šumava, Krkonoše na extrémních stanovištích - př. skalní města – bory

Jaký strom asi převažuje v borech? borovice Znáte nějakou píseň, kde se o borech zpívá? česká státní hymna – Kde domov můj? ....... bory šumí po skalinách ......

nepůvodní jehličnaté lesy - většina jehličnatých lesů na našem území - původní lesy u nás - převážně listnaté nebo smíšené - hl. stromy buk, duby, habr, z jehličnatých především jedle velké plochy původních lesů vykáceny a přeměněny na zemědělskou půdu a pastviny později zde místo původních lesů vysazovány rychle rostoucí dřeviny – smrk, borovice snaha získat co nejrychleji co nejvíce dřeva

dříve zakládány často lesy tvořené pouze jedním druhem stromu – nejčastěji smrkem Víte, jak se nazývá takovýto les? Napoví vám křížovka

Tajenku tvoří oranžová pole seřazená ve správném pořadí 6. 8. 3. 2. 9. 11. 4. 5. 1. 7. 6. 10. 1. 7. 8. 5. 2. 3. 4. SVISLE larva obojživelníka jedlá houba – muchomůrka …. řád hmyzu, do kterého patří tento živočich živočich sající krev VODOROVNĚ obrana růže šípkové základní jednotka organizmů název stromu, z kterého je plod na obrázku živočich z pohádky O Budulínkovi

MONOKULTURA Tajenku tvoří oranžová pole seřazená ve správném pořadí R 6. 8. T R 3.N Y Ů Ž 2.O B 9.U Ň K 11.A P J A V 4.O O U 5.K 1.M 7.L I Š 6.U Á E C 10.R 1. MONOKULTURA 7. 8. 5. 2. 3. 4. SVISLE larva obojživelníka jedlá houba – muchomůrka …. řád hmyzu, do kterého patří tento živočich živočich sající krev VODOROVNĚ obrana růže šípkové základní jednotka organizmů název stromu, z kterého je plod na obrázku živočich z pohádky O Budulínkovi

monokultura = porost tvořený převážně jedním druhem rostliny Znáte nějaký další příklad monokultur? př. pole obilí, pole řepky, borové lesy, záhon brambor, porost kopřiv

smrkové monokultury mají mnoho nevýhod snadno se v nich šíří škůdci a choroby jsou málo odolné proti větru - polomy málo odolné proti znečištění ovzduší (kyselým dešťům) malá schopnost zadržovat vodu neposkytují vhodné prostředí pro rostliny a živočichy v minulosti rozsáhlé umírání těchto lesů dnes vysazovány lesy smíšené

zdroje obrázky ostatní fotografie – archiv autorky http://cs.wikipedia.org/wiki/Monokultura, 6. 2. 2013 obrázky http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c0/Pinus_sylvestris_in_Johanneshov_in_spring_2008-1.jpg?uselang=cs, 10. 6. 2013 http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=%C4%8Desk%C3%A1%20vlajka&ex=2&AxInstalled=copy&Download=MC900015909&ext=WMF&c=0#ai:MC900015909|, 6. 2. 2013 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/de/BIEDRONA.JPG?uselang=cs, 6. 5. 2013 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/44/Acer_pseudoplatanus5_ies.jpg?uselang=cs6. 5. 2013 ostatní fotografie – archiv autorky