s dopravní infrastrukturou

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Požární ochrana 2011 BJ13 - Speciální izolace
Advertisements

Využití pryžového granulátu z ojetých pneumatik v silničním stavitelství Ministerstvo dopravy Mgr. Václav Mráz.
Téma: Plošné základy POS 1
s dopravní infrastrukturou
Cenové soustavy v Aspe®
LEHKÉ BETONY.
Ing. Zdeněk Komínek EUROVIA Services, s.r.o.
NÁVRH CEMENTOBETONOVÉHO KRYTU
TÉMA 2 VÝSTAVBA, ÚDRŽBA, OPRAVY, ŽIVOTNOST VOZOVEK A EKONOMIKA
KAMENIVO SPŠ stavební, České Budějovice.
Ing. Martin Vyvážil, Ing. Vladan Prachař
s dopravní infrastrukturou
Zkoušení asfaltových směsí
Ing. Jan David TPA ČR, s.r.o., České Budějovice
s dopravní infrastrukturou
s dopravní infrastrukturou
Vodonepropustné betony – PERMACRETE®
Degradační procesy Magnetické vlastnosti materiálů přehled č.1
Malty a maltové směsi.
Zkoušení hydraulicky stmelených materiálů
Název operačního programu:
Prostý beton - Uplatnění prostého betonu Charakteristické pevnosti
NÁVRH ZASTŘEŠENÍ NÁSTUPIŠTĚ
TZ přednáška Otopné soustavy
OPTIMALIZACE NÁVRHU TUHÉ VOZOVKY
NAVRHOVÁNÍ A POSOUZENÍ VOZOVEK
STANOVENÍ MODULU PRUŽNOSTI TLUMENÝM RÁZEM
Stavitelství 9 PROSTUP TEPLA OP
VOZOVKA A JEJÍ FUNKCE Základní pojmy Kluzná vrstva Obrusná vrstva KRYT
KLIMATICKÉ VLIVY A TEPLOTECHNICKÉ
VODA A VODNÍ REŽIM V ZEMINÁCH PODLOŽÍ
Stavba, oprava a rekonstrukce cementobetonových vozovek
BI52 Diagnostika stavebních konstrukcí
Podlahy Normativní základna Skladby vrstev Ing. Vladimír Veselý
LEHKÉ MATERIÁLY.
Selhávání pryžových výrobků: struktura lomových ploch
Stavitelství 2 Základy – spodní stavba
Materiály pro podlahy Sortiment ČMB
Název operačního programu:
Dopravní a liniové stavby
s dopravní infrastrukturou
s dopravní infrastrukturou
TDS Obklady Kamil Buchtík 2010/ INZ.
Velkoplošné aglomerované materiály.
Dodatečné provádění svislých izolací
Využití odpadní mleté gumy do protihlukových asfaltových krytů
Dopravní a liniové stavby
Příprava lepících směsí
Dopravní a liniové stavby
Dopravní a liniové stavby
POŽÁRNÍ ODOLNOST PŘEKLADU VYLEHČENÉHO DUTINOU
Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_ZLEPŠENÍ KVALITY ZÁKLADOVÉ PŮDY_S4
Systémy hospodaření s dopravní infrastrukturou Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta stavební, VŠB-TU Ostrava.
Standardy pro vrstvy konstrukcí vozovek Ing. Stanislav Smiřinský
Statická analýza připojení potrubí z polyetylénu
Návrh složení cementového betonu.
Technologie provádění CB krytů
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_MATERIÁL HYDROIZOLACE_Z1
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum: duben 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum:červen 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_20-06 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Pohyb jednotlivého vozidla a brzdění Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_24-04 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorRobert.
Požární ochrana 2015 BJ13 - Speciální izolace
stavba č.0065 Strahovský tunel 2.stavba (část 2.B Hloubený tunel MO) -
ZKOUŠKY KAMENIVA velikost zrn
Recyklace vozovek za horka
Nízkoteplotní asfaltové směsi
Transkript prezentace:

s dopravní infrastrukturou Systémy hospodaření s dopravní infrastrukturou Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta stavební, VŠB-TU Ostrava

Rekonstrukce asfaltových vozovek Radikální způsob zásahu do konstrukce, kdy nestačí obnova krytu nebo zesílení vozovky. Pro návrh rekonstrukce je podkladem hodnocení: únosnosti stávající vozovky zbytkové provozní výkonnost vozovky Zahrnuje vybourání všechny vrstvy, případně i včetně ochranné vrstvy. Podklady pro návrh: údaje o dopravním zatížení, počtu nákladních vozidel (výhled) hodnocení vodního a teplotního režimu v podloží jednotlivých úseků a návrhová únosnost podloží charakteristiky klimatických podmínek, index mrazu vlastnosti vybouraných stavebních materiálů a jejich návrhové parametry

Postup: diagnostika stavu vozovek z hlediska mechanické účinnosti - zatěžovací zkoušky (pákový průhyboměr, deflektograf, deflektometr, závislost rychlosti šíření vln napětí a jejich tlumení v materiálu) 2. výběr materiálů - asfaltové směsi (hutněné, lité), podle kameniva J, S, H, VH, M - obrusné vrstvy asfaltový beton (AB) asfaltový koberec mastixový (AKM) opravy asfaltový koberec tenký (AKT) asfaltový koberec drenážní (AKD) - ložní vrstvy krytu asfaltový beton velmi hrubý (ABVH) asfaltový beton hrubý (ABH) 3. výběr technologie

Asfaltový beton (AB) Směs hutného kameniva uzavřené zrnitosti za horka obalená asfaltem. Po zhutnění vytváří vodotěsný kryt vozovek. Má 3 kvalitativní stupně. Podle čáry zrnitosti J, S, H, VH. Mech.-fyz. vlastnosti se prokazují Marshallovou zkouškou.

Asfaltový koberec mastixový (AKM) Asfaltová směs s vysokým podílem drceného kameniva zpravidla přerušené zrnitosti, kdy mezery jsou vyplněny mastixem. Mastix (asfaltová malta) je směs drobného kameniva s velikostí zrna < 2 mm a kamenné moučky, obalená asfaltem. Vodonepropustný kryt vozovky je určen pro extrémní zatížení. Mech.-fyz. vlastnosti se prokazují Marshallovou zkouškou.

Asfaltový koberec tenký (AKT) Asfaltová směs o tloušťce 15 – 30 mm.

Asfaltový koberec drenážní (AKD) Asfaltová směs s vysokou mezerovitostí, schopná odvádět srážkovou vodou a snižovat hlučnost jízdy vozidel. AKD je určen do obrusných vrstev vozovek, lepší protismykové vlastnosti.

Obalované kamenivo (OK) Asfaltem obalené kamenivo se používá do podkladových vrstev vozovek a účelových ploch. Podle čáry zrnitosti J, S, H, VH, M. Tloušťky: 30 – 100 mm OKJ 40 – 150 mm OKS 50 – 150 mm OKH 70 – 200 mm OKVH 80 – 200 mm OKM

Asfaltocementový beton (ACB) Úprava vzniklá propojením dvou skeletů: základního asfaltem stmeleného skeletu z hrubého drceného kameniva, skeletu z výplňové cementové malty z drobného těženého kameniva, zavibrovaná do základního skeletu. Užití - do obrusných i ložných vrstev krytů silně zatížených vozovek.

Litý asfalt (LA) Směs hutného kameniva a polotuhého silničního asfaltu (příp. přísady), smíšená za horka. Je bezmezerovitý, zatížení přenáší pojivo. Kamenivo - suchá kamenná moučka bez shluků tvoří min. 60 % hmotnosti Použití LA – obrusná vrstva krytu, chodníky, parkové cesty. Při pokládce ne betonový nebo cementem stabilizovaný podklad je Nutno položit mezivrstvu k rozptýlení tlaků páry a plynů. Tl. max. 80 mm, okraje – lišty, spoje ohřívat + zálivka, zatepla zdrsnit (4-8, 11-16 nebo 2-4). Požadované vlastnosti: Pevnost v prostém tlaku při 22°C v intervalu 3,5 – 8,0 Mpa Pevnost v tahu za ohybu při 22°C v intervalu 3,0 – 7,0 Mpa Pevnost v tahu za ohybu při 0°C v intervalu 12 –180 Mpa Poměr pevnosti v tahu za ohybu při 22°C a při 0°C max. 0,5

Obory zrnitosti a obsah pojiva pro LA silniční