Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Arabská říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Advertisements

Arabská říše … vznik a vývoj.
Arabská expanze Rozpad arabské říše
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Arabská říše stol. Rothbauerová Jana.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
JIHOZÁPADNÍ ASIE = „BLÍZKÝ VÝCHOD“
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Franská říše Úvodní tématický okruh do středověkých evropských dějin.
FRANSKÁ ŘÍŠE.
Arabská (Islámská) expanze
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Arabové a jejich výboje
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Arabové a Islám Raný středověk.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Islám Petr Machala.
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Islám Arabové.
Islám Arabové.
VY_32_INOVACE_06-03 Arabská říše
Byzanc, arabská říše Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o byzantské a arabské říši.
Arabská říše Islám.
KOLONIZACE A VZNIK MĚST
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Počítání s mocninami – I.
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Franská říše Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Pitronová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Středověk Arabská říše Mgr. Jakub Němec VY_32_INOVACE_D1r0107.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Mohamen Jasenovský Jaroslav.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
POROVNÁVÁNÍ A ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_465.
Anna Hradecká, Kačka Vránová
Arabové a jejich výboje
ARABOVÉ A jejich výboje.
Arabové a Turci, islám uč
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Druhá mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Rozšíření Islámu v dnešní době
Středověká Evropa Šimon Balham C4B 2013/2014.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ČÍSLA SUDÁ A LICHÁ Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Bitva u Poitiérs Dějepis Autor: Pavel Hrstka
Zápis čísla v desítkové soustavě
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ČÍSELNÁ OSA 0-20 Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Třetí mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Arabská říše 7. ročník.
Islámské umění.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.1.7 Opakování hlavních raněstředověkých kulturních oblastí.
Islám Štěpán Křenovský, Jakub Šťastný, Antonín Krejča, Jan Danda, Matyáš Danda V2A 2015.
Islám a západ HISTORICKÁ PAMĚŤ A SOUČASNÁ KRIZE Duchovní kultura Evropy Král, Špála.
Anotace: Prezentace pro 7. ročník. K výkladu o Arabské říši a základech islámského náboženství. Slouží též k zápisu do sešitu a procvičení nových pojmů.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
ARABSKÁ ŘÍŠE Učebnice od s. 40. ISLÁM Monoteistické náboženství Bůh ALLÁH Zakladatel -prorok MUHAMMAD Posvátná kniha KORÁN Vznik na Arabském poloostrově.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_17 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Arabský svět, islám -žáci se naučí základní fakta o arabské společnosti.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Křesťanství a středověká Evropa
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_7.1.1 Vznik Franské říše
Francká říše Merovejské období
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Arabové, Turci, islám Označení materiálu:
D ě jiny islámských zemí. Z Mekky do Medíny Prorokem islámu Muhammad Žil jako obchodník, než se mu začal zjevovat archanděl Gabriel Muslimové (vyznavači.
"první významný stát ve středověku"
Arabové a islám.
Arabská říše ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová. Arabská říše  vznik na Arabském poloostrově v 7. století  obyvatelé – kočovní pastevci (beduíni)
Transkript prezentace:

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Martinou Perutkovou ARABSKÁ ŘÍŠE II.

Arabská Říše II. http://i.mota.ru/nature/img/nature_795.jpg Islám

Arabská říše žijící kmeny Arabů bohatli z dálkového obchodu nehostinný Arabský poloostrov domovem pro roztroušeně žijící kmeny Arabů bohatli z dálkového obchodu centrem město Mekka, zde počal Mohamed – šlechtic rodu Kurajšovců - šířit nové náboženství – ISLÁM Islám je vírou v jednoho boha – Alláha. Hlásal svatou válku všem okolním nevěřícím. Zemřít se zbraní v ruce za Alláha byla pro Araba ta největší čest.

Průběh tažení Mohameda a jeho nástupců - chalífů Arabské výboje Průběh tažení Mohameda a jeho nástupců - chalífů Mekka http://www.sdeluje.cz/blog/img/mistr-bucket/6433.jpg 632-661 n.l. Chalíf Umar Damašek Bagdád Medina 661 – 750 n.l. Umajovci 622-632 n.l. (Mohamed)

Pronikání Arabů do Evropy zastavil až ve Francii Karel Martel Zastavení expanze Pronikání Arabů do Evropy zastavil až ve Francii Karel Martel http://www.sdeluje.cz/blog/img/mistr-bucket/5701.jpg Bitva u Poitiers v roce 732 n.l. Francké pěší vojsko se v sevřené formaci krylo štíty a odráželo útočící arabskou jízdu svými obávanými vrhacími sekerami – tzv. „franciskami“. Poitiers http://cs.wikipedia.org/wiki/Poitiers Arabové se stahují zpět na španělské území

Arabské impérium po zastavení expanze: centrem říše se stává Bagdád – vládne chalíf islámské náboženství se šíří i mezi nearabské obyvatelstvo moc chalífa nad tak velkou říší však postupně slábne skutečnou moc přebírají emírové – správci provincií v 10.stol. je pak rozpad bagdádského chalifátu dokončen Zajištění klidu na dobytých územích: vyznavači jiné víry nepronásledováni, pouze více zdaněni

Děkuji Vám za pozornost A doufám, že jste si alespoň něco zapamatovali .