Události po první světové válce Vypracoval:Zbyněk Poulíček Michal Dvořák © 2004.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDEOLOGIE A STÁT III. FAŠISMUS A KOMUNISMUS.
Advertisements

Ukončení 1. světové války
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Svět na rozcestí Evropa Supervelmoci – SSSR, USA Atomové zbraně.
Svět po 1. sv. válce.
SVĚT PO PRVNÍ SVĚTOVÉ VÁLCE
České a československé právní dějiny Ladislav Vojáček
20.Léta 20. století „zlatá éra“.
20.Maturitní otázka 1. světová válka a versailleský systém
Člověk a společnost Dějepis Světové války Nové ideologie VY_32_INOVACE_11 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
ZPŮSOB VLÁDY Politická moc ve státě je uplatňována způsobem demokratickým nebo totalitním.
Evropa po 1. světové válce (Versailleská konference)
Meziválečný svět 20. léta.
Svět po válce 5. část.
FORMOVÁNÍ SOVĚTSKÉHO BLOKU
Problémy poválečného světa
příprava na 2. světovou válku
Totalitní režimy.
2.SVĚTOVÁ VÁLKA Vypracovali: Průžek.
Meziválečný svět 30. léta.
Nástup fašismu.
Socialismus Průmyslová revoluce a převratné změny ve společnosti
ČESKOSLOVENSKÁ REPUBLIKA MEZI VÁLKAMI
Světová hospodářská krize
1.Světová válka.
Československo 20. let – 30. let
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Dějepis II. stupeň Název a číslo učebního materiálu Sovětizace.
Poválečné uspořádání světa
Nástup fašismu Itálie.
Nástup A. Hitlera k moci Německo jako fašistická diktatura
ČESKOSLOVENSKÁ REPUBLIKA MEZI VÁLKAMI POLITICKÝ SYSTÉM, HRANICE, MENŠINY.
Vytvoření protihitlerovské koalice, otevření druhé fronty
Fašistická Itálie Petr Machala.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
První světová válka III
Evropské státy ve 20. letech Petr Machala. 1.Jaký byl hlavní úkol poválečné Evropy? 2.Co je to pacifismus? 3.Co nejvíce tížilo první poválečné vlády?
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ317 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Mnichovská dohoda Petr Machala.
Zápas o Československo
Studená válka.
Mezinárodní vztahy ve 20. letech
Totalitní režimy Fašismus v Itálii
II. světová válka 1945 (II.) Petr Machala.
9. ročník Novověk, moderní dějiny
Válka ve Středomoří, Africe a na Balkáně
 Poválečná situace  Eduard Beneš  Ohrožení ČSR  Mezistátní smlouvy Zahraniční politika ČSR.
FAŠISMUS.
2. světová válka v Evropě Koordinace postupu spojenců
Nedemokratické státní režimy OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
28. ŘÍJEN ŘÍJEN 1918 – první den dějin československého státu Václavské náměstí – odpoledne vyhlášen samostatný československý stát 14. října.
FORMOVÁNÍ ČESKOLSOVENSKA VY_32_INOVACE_110 Vznik Československa
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_231_PŘÍČINY 2. SVĚTOVÉ VÁLKY Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Evropa po 1. světové válce (Versailleská konference)
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Svět po první světové válce
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Politický systém Itálie
FAŠISMUS V ITÁLII.
TOTALITNÍ REŽIMY Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
20. století 20. léta.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
TOTALITNÍ STÁTY; FAŠISMUS
Totalitní režimy Fašismus v Itálii
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
ČESKOSLOVENSKÁ REPUBLIKA MEZI VÁLKAMI
Transkript prezentace:

Události po první světové válce Vypracoval:Zbyněk Poulíček Michal Dvořák © 2004

Vznik totalitních systémů 1) fašismus 2) nacismus 3) komunismus znaky: absolutní moc menšiny nad většinou oficiální ideologie, která je až iracionálně nesmyslná vláda jedné strany, vedené jedním člověkem, plně kontrolující vládu policie jako zastrašovací nástroj státní monopol na sdělovací prostředky a zbraně

Benito Mussoliny (1883 – 1945) Benito Mussoliny (1883 – 1945) (italský diktátor) Co mu pomohlo dostat se k moci: stagnující ekonomika nízké sebevědomí Italů pomalost demokratického sys. Předsedou vlády se stal roku 1922 Jak vznikl totalitní režim: vyhrál volby, ale ne nadpol. většinou frustrace z pomalosti sys. vražda politického konkurenta Vznik fašistického státu roku 1925 Osobní život

Rozpad Rakouska - Uherska vzniklé státy:Rakousko, Maďarsko, ČSR, Polsko, Jugoslávie, část Rumunska konflikty: PL × ČSR × H PL × RUS pokus o komunistický převrat v H náb. a nár. boje na území Jugoslávie: = č. R, č. U, Srbsko, Č.H., Hr

Mezinárodní politika ve 20. letech Mezinárodní konference v Janově   rovnost mezi státy (D, RUS jsou odstrčeny)   VB má strach ze silné F => chce zmírnit sankce uvalené na D   Dohoda chce po RUS odškodnění za porušení koalice   D, RUS se sešli ve vesnici Rapallo: D může vyvýjet zbraně v RUS, RUS mohou studovat v D Rúrská krize   F vojska v Porúří = D průmysl => Stressemann zastavil výrobu, USA stáhla zbytky svých vojsk => F odešla Locarno   garance západních hranic D Briand – Kellogův pakt   celosvětová dohoda o míru

USA

KONEC