CzechTrade Tomáš Karlík Exportní konzultant DITTRICHOVA 21

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EXPORTNÍ STRATEGIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO OBDOBÍ Zahraniční síť MPO Zpravodajství pro export One-Stop-Shop pro exportéry.
Advertisements

PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Představení společnosti
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
1 Podpora ČEB českým exportérům při vývozu mimo Evropskou unii Seminář Export mimo Evropskou unii, jak na to? Brno, Výstaviště BVV 16. září 2009.
Služby CzechTrade 2012 Ing. Dagmar Matějková,MBA DITTRICHOVA 21
1 Podpora exportu a ekonomických zájmů České republiky v zahraničí Nový koncept Ministerstva zahraničních věcí ČR Ministerstvo zahraničních věcí České.
Národní síť VTP v ČR Pavel Švejda Společnost vědeckotechnických parků ČR Seminář Podnikové inkubace
Potravinářské veletrhy a výstavy ve východních teritoriích
CzechTrade: Partner pro Váš export
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Teritoriální seminář MPO,CT RUSKO-Jekatěrinburg 22.ledna 2009
HESLO Fórum „HLEDÁNÍ INVESTIČNÍCH PŘÍLEŽITOSTÍ V EVROPĚ A ASII A MOŽNOSTI JEJICH FINANCOVÁNÍ“ Zuzana Synková CENTRUM INFORMAČNÍCH SLUŽEB 1.
Podpora firem na trzích mimo EU Tomáš Rak ředitel odboru exportních služeb.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Foresightem k inovacím Mgr. Aleš Řiháček, MBA ředitel.
ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Strategie mezinárodní konkurenceschopnosti a priority MPO pro programové období kohezní politiky 2014.
Aliance v gesci CzechTrade
JPD 3 CZ / /0370 Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Podpora podnikatelských kontaktů v Asii 3. Česko-asijské fórum 2. březen 2009.
Exportní strategie České republiky Exportní úspěchy podniků Moravskoslezského kraje Ing. Petr Adrián, MBA poradce pro řízení podpory exportu MPO konference,
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
EXPORTNÍ GARANČNÍ A POJIŠŤOVACÍ SPOLEČNOST, a. s. TISKOVÁ KONFERENCE EGAP 31. ledna 2005.
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Seminář KOMTERM, 21. duben 2010 Dipl. - Ing. Roman Baláž, MBA Generální ředitel SPP CZ, a.s. 1 Bezpečnost dodávek – nevyhnutná podmínka zákazníka.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu EXPORTNÍ STRATEGIE EXPORTNÍ STRATEGIE Exportní konference
Rozdíl je v lidech TechIN - Propojení studia a praxe , Karviná Rozdíl je v lidech TechIN - Propojení studia a praxe , Karviná ROZVOJEM.
Management v zemích východní Evropy a Ruska PEF MZLU v Brně Ústav marketingu a obchodu Ústav managementu Autor prezentace: Ing. Zuzana Tománková Řešitelský.
Státy Evropy regionální dělení.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Úloha zahraničních kanceláří CzechTrade Tomáš Rak.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
Ing. Zdeněk Kočárek MSV Brno Export mimo Evropskou unii, jak na to?
EVROPSKá UNIE.
Gerard van Gaalen Vedoucí projektový manažér pro evropské projekty Prezentace Praha 16. března 2005 Rozvojová agentura Východní Nizozemsko.
Ruská federace x WTO a OECD
Nové výzvy a zkušenosti v úvěrovém pojištění MSV Brno 2007 Pavol Parízek Generální ředitel EGAP.
BusinessCem Praha, 13. prosinec 2011 HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY A PODPORA PODNIKATELSKÝCH AKTIVIT.
European Commission Enterprise and Industry Služby sítě Enterprise Europe Network.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic Fórum Evropský rok aktivního stárnutí a mezigenerační solidarity 2012 Ing. Blanka Miksová Praha,
Více služeb pro české exportéry © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Obchodní politika EU a její přínos pro české firmy Ing. Jan Walter Ministerstvo průmyslu a obchodu © 2009 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
1 Možnosti podpory exportu ze strany státu v návaznosti na strategii mezinárodní konkurenceschopnosti ČR pro období PSP ČR, 29. června 2012.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
1© Rödl & Partner Úspěch nezná hranic! Provázíme Vás po celém světě. Prezentace společnosti Rödl & Partner Zahájení semestru TopSeC Ekonomicko-správní.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
1 Adresář exportérů. 2 Bezplatná, ale značně omezená prezentace firmy:  základní identifikační a kontaktní údaje  Anotace (max. 250 znaků)  popis činnosti.
Exportní konference, Zapojení Svazu průmyslu a dopravy ČR do naplňování Exportní strategie Exportní konference,
Zdroje informací o exportních příležitostech. 2 BusinessInfo.cz Oficiální portál pro podnikání a export Korejská republika
Mgr. Lukáš Prokeš zástupce náměstka ministra ředitel odboru Podpora exportu a ekonomická diplomacie 11 Podpora exportu a ekonomická diplomacie.
Novinky na rok 2009 ODBORY PRODEJE A EXPORTNÍCH SLUŽEB.
„Novinky CzechTrade pro exportéry“ Zuzana Synková ředitelka Odboru exportních služeb Zahraniční kanceláře CzechTrade.
Česká exportní banka Ing. Karel Bureš předseda představenstva a generální ředitel Business Den Ruské federace 30. září 2014 Aktuální možnosti financování.
STRATEGIE CZECHTRADE v teritoriu BRAZILIE Jméno přednášejícího : Ing. Jana Brzoňová.
Adresář e xportérů Tomáš Kotiš Podpora státu českým exportérům, 14. ledna 2009.
Hlavní města Evropy Poznávej podle panoramatu, typických staveb a památek, uveď zemi, kde město leží.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT CzechTrade ČESKÁ AGENTURA NA PODPORU OBCHODU SLUŽBY.
Služby Enterprise Europe Network s důrazem na design 1. prosince 2015Ing. Petr Hladík, Ph.D.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-11 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
AKTUÁLNÍ ZAMĚŘENÍ AGENTURY CZECHTRADE
Exportní konference Praha, 15. listopadu 2012
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
Podpora podnikatelských kontaktů v Asii
SLUŽBY CZECHTRADE PRO EXPORTÉRY
SLUŽBY CZECHTRADE PRO EXPORTÉRY
Transkript prezentace:

CzechTrade 2011 - 2012 Tomáš Karlík Exportní konzultant DITTRICHOVA 21 Dámy a pánové, srdečně vás vítám na konferenci BusinessCEM Prague 2011! Jmenuji se T.K a jsem Exportním konzultantem CT. Primárním cílem agentury CzechTrade je právě ta skutečnost, aby české podniky úspěšně spolupracovali se svými zahraničními partnery. Proto si vás nyní dovolím krátce seznámit s agenturou Czech Trade a jejími službami. Tomáš Karlík Exportní konzultant DITTRICHOVA 21 128 01 PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT 800 133 331 INFO@CZECHTRADE.CZ WWW.CZECHTRADE.CZ

Vznik a poslání CzechTrade Agentura CzechTrade byla založena Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR v roce 1997, s cílem poskytovat služby zaměřené na zlepšování výsledků zahraničního obchodu České republiky a exportních aktivit českých podnikatelských subjektů. Jsme příspěvkovou organizací Ministerstva průmyslu a obchodu ČR a pevnou součástí státního systému podpory exportu. Naším prvořadým úkolem je pomáhat českým vývozcům prosadit se na zahraničních trzích a rozvíjet jejich exportní aktivity. Hlavním přínosem naší činnosti pro exportéry je usnadnění vstupu na mezinárodní trhy, včetně úspory jejich času a nákladů. CzechTrade je nástrojem naplňování pro-exportní politiky České republiky. ČR je ekonomika, která je silně vázána na export.

Poslání a vize agentury „Pomocí rozvoje inovací a zvyšováním konkurenceschopnosti pomáhat českým firmám vítězit na světových trzích.“ Vize „Centrum globálních kompetencí a služeb pro internacionalizaci českých firem.“ (One stop shop) CzechTrade je držitelem certifikátu systému managementu jakosti dle ISO 9001:2000. V roce 2009 CzechTrade úspěšně prošel hodnocením výkonnosti systémů řízení podle standardu IQRS (International Quality Rating System). Pracovní vize – CT pro exportéra: ONE STOP SHOP. Např. financování exportu úzce spolupracujeme s Českou exportní bankou. Nebo Exportní garanční a pojišťovací společnost (EGAP). instituci zajišťující pojištění vývozních úvěrů a související služby.

CzechTrade je národní pro-exportní organizací ČR Cíl: Rozvíjet mezinárodní obchod a vzájemnou spolupráci mezi českými a zahraničními subjekty. CzechTrade nejen pomáhá českým firmám na zahraniční trh vstoupit, ale také se na něm dlouhodobě udržet a stát se jeho lídrem. Priorita – dlouhodobé partnerství. Do českého exportního prostředí chceme přinášet více inovačního a komerčního ducha. Využijte naše zkušenosti a jméno pro své podnikání v zahraničí.

CzechTrade je váš partner na cestě k exportním úspěchům. Služby CzechTrade CzechTrade je váš partner na cestě k exportním úspěchům. Zpětná vazba – Feedback – Kontrola spokojenosti klienta – Doplňění / Aktualizace služeb – Návaznost na služby > TEAMWORK

Zahraniční kanceláře CzechTrade Hlavní přidanou hodnotou agentury je rozsáhlá síť zahraničních zastoupení disponující unikátním know-how. Linie spolupráce: Konzultant < Exportér > ZK Síť v současné době tvoří 34 zahraničních kanceláří s působností v 36 zemích světa. Architektura spolupráce: Konzultace potřeb s klientem v ČR – Aplikace služeb v zahraničí ZK – Dodaná služba klientovi – další spopráce celého týmu.

34 zahraničních kanceláří ve 36 zemích světa Neobsazená teritoria jsou obsluhována z Regionálnícj center – HUBÚ Kanada (Calgary) Kazachstán (Almaty) Pobaltí (Riga, Vilnius) Maďarsko (Budapešť) Mexiko (Mexico City) Německo (Kolín n. R.) Nizozemsko (Brusel) Polsko (Varšava) Rakousko (Vídeň) Rumunsko (Bukurešť) Rusko (Jekatěrinburg, Moskva, Petrohrad) SAE (Dubaj) Srbsko (Bělehrad) Španělsko (Madrid) Švédsko (Stockholm) Turecko (Istanbul) Ukrajina (Kyjev) USA (Chicago) Velká Británie a Irsko (Londýn) Vietnam (Ho Či Minovo Město) Belgie+Lucembursko (Brusel) Bulharsko (Sofia) Brazílie (Sao Paulo) Čína (Chengdu, Šanghaj) Dánsko (Kodaň) Egypt (Káhira) Francie (Paříž) Chorvatsko (Záhřeb) Indie (Mumbai) Itálie (Milán)

Konstrukce sítě – regionální centra  CT Skandinávie a Pobaltí  CT Jižní Evropa a Středomoří  CT Západní Evropa  CT SVE   CT Rusko a SNS CT Severní Amerika CT ASIE CT Blízký východ Regionální centra – Huby – širší obslužnost – oborová specializace – silná teritoriální znalost. CT Indie CT Latinská Amerika

VÍCE SLUŽEB EXPORTÉRŮM 2011 – 2012 další rozšíření sítě CzechTrade v zahraničí Navýšení kapacit sítě o 41 míst (rok 2011 + 20 specialistů; rok 2012 + 21 dalších) navýšení disponibilních kapacit v zahraničí pro klienty oborová specializace poskytování kvalitních a profesionálních služeb Vytíženost ZK a Hubů – dostatek kapacit pro servis klientů – Flexibilita CT

Trendy, signály, příležitosti Projekce, analýzy, srovnání Model služeb Poradenství pro internacionalizaci Služby CT Design pro inovace a zlepšování produtků Trendy, signály, příležitosti Foresight Financování ČEB Pojištění EGAP Asistence v zahraničí Projekty internacionalizace Nové trhy / segmenty / partneři Exportní akademie Projekce, analýzy, srovnání Trade intelligence Design pro export – posouzení stavu – opatření ke zlepšení – zejména průmyslový design. Bulk systém technology. – Designérka > inovace produktu > dotace > zvýšení konkurenceschopnosti. Forsight – facebook – sběr signálů – vyhodnocení. Trade intelligence - špičkový analytický nástroj využívající nejnovější data z celého světa. Následná komparace – vyhodnocení. Společný tým

VOLBA TERITORIA cílová skupina, konkurence, cena na místním trhu, doprava, překážky (certifikace, clo..), potenciál SCREENING TRHU – základní otázky PRŮZKUM TRHU – detailní rozpracování ANALÝZA TRADE INTELIGENCE – dle HS4/6/8 kódu FORESIGHT – sběr a vyhodnocení signálů ANALÝZA VSTUPNÍCH DAT Z OSN A ...... MATERIÁLŮ: uvidím, co vše je zařazeno pod tímto kodem další indexy, které ukazují kolik tam bylo aktérů, kdo odešel, kdo zůstal co se změnilo na trhu, jak stouply ceny vývoj s ČR, zda obchoduje ČR verzus celý svět vypadne xy trhů kde je největší prodej těchto produktů

Představení Trade Intelligence Trade Intelligence je komplexní nástroj vyvinutý agenturou CzechTrade, který využívaná mezinárodní data o světovém obchodu s cílem asistovat svým klientům a partnerům při strategickém rozhodování. Uplatnění: podpora internacionalizace. Zdroje dat: OSN Comtrade, Eurostat, databáze, apod. Nástroje: indexy růstu a podílové indexy, Lafayův index specializace, analýza koncentrace trhu, korelační analýzy, apod. Jedinečnost Trade Intelligence spočívá ve využití specifických pohledů na situaci na zahraničních trzích. .

Dlouhodobá exportní asistence Cíl nalézt místní partnery a nastavit pravidelnou spolupráci Přínos služby: dlouhodobé spektrum aktivit vedoucí k pevnému ukotvení firmy na daném trhu užší, pravidelný kontakt mezi firmou a ZK CT Náplň služby pravidelné předávání aktuálních informací z teritoria včetně aktuálních poptávek příprava a organizace prezentace klienta v teritoriu využívání prostor a zázemí ZK – asistence při obchodním jednání podpora při registraci/certifikaci výrobku pro vybraný trh atd.

STANDARDIZOVANÉ SLUŽBY DATABÁZE ČESKÝCH EXPORTNÍCH FIREM http://exporters.czechtrade.cz prezentace na webu všech kanceláří CT zobrazení na zastupitelských úřadech DESIGN PRO EXPORT http://design.czechtrade.cz/ nástroj pro zvýšení konkurenceshopnosti adresář desineru, semináře a workshops analýza stavu designu ve firmě (příspěvek CT 30tis. Kč, cena za službu pro firmu 10tis. Kč)

Adresář exportérů Vaše efektivní prezentace v zahraničí Jsou vaše produkty vidět v zahraničních vyhledávačích? Umíte oslovit zahraničního zákazníka šesti jazyky? Získejte nové zahraniční zákazníky prostřednictvím atraktivní firemní prezentace v Adresáři exportérů http://exporters.czechtrade.cz

Více než 75% unikátních IP návštěv pouze ze zahraničí

Design pro export Projektem Design pro export podporujeme inovaci průmyslového designu ve spolupráci se špičkovým designérem, která je jedním z pilířů konkurenceschopnosti firmy, zvyšuje její zisk a export. Bulk Systém technology

BUSINESS INFO.CZ PORTÁL www.BusinessInfo.cz INFORMACE O PODNIKÁNÍ NA JEDNOM MÍSTĚ teritoriální informace mezinárodní poptávky mapa oborových příležitostí analýzy a statistiky vývozní aliance informace o právním prostředí atd.

Exportní příležitosti denně aktualizovaná databáze zahraničních poptávek, nabídek, tendrů, mezinárodních projektů interaktivní Mapa oborových příležitostí zasílání přímo na váš e-mail - služba CzechTrade denně

www.businessinfo.cz/en BusinessInfo má možné využití i pro Vaše zahraniční partnery!

Vývozní aliance Hlavní úkol: Rozvoj vývozních aliancí jako prostředek ke zvýšení šancí českých firem uspět na zahraničních trzích Podpora vzniku nových aliancí Společná nabídka služeb státu pro vývozní aliance Mapování perspektivních oborů a teritorií pro vývozní aliance s důrazem na jejich prezentaci v zahraničí první založena CDT (ČESKÁ DOBÝVACÍ TECHNIKA) v roce 2004 stav k 31/8/2011 - 17 funkčních aliancí / 121 firem http://www.export-alliances.com/

Vývozní aliance Desítky českých exportérů se sdružily, protože především na náročnější a vzdálenější trhy se jim vyplatilo jít společně. Hlavní přednosti vývozních aliancí: Členové aliance se svými produkty či službami navzájem doplňují. Zvyšují tak své šance získat mnohem zajímavější zakázky. Náklady, které souvisejí se vstupem na zahraniční trh, jsou rozloženy mezi jednotlivé členy aliance.

Pod záštitou agentury CzechTrade v současné době působí např Pod záštitou agentury CzechTrade v současné době působí např. tyto vývozní aliance Název aliance Obor/komodita Czech ICT Alliance informační technologie Czech NBC TEAM ochranné pracovní prostředky CZECH WATER ALLIANCE vodní hospodářství CZECH WATER TECHNOLOGIES technologie úpravy vody BOHEMIA LINE dřevoobráběcí stroje CDT - ČESKÁ DOBÝVACÍ TECHNIKA zařízení pro těžbu a úpravu nerostných surovin CZECH SPACE ALLIANCE technologie pro kosmický průmysl ČESKÉ POVRCHOVÉ ÚPRAVY povrchové úpravy materiálů CZECH HEALTH & SAFETY ALLIANCE prostředky pro likvidace havárií, živelných pohrom a následků použití CBRN CZECH ENERGY TEAM elektrotechnologie ALIANCE STROJÍRENSKÉ TECHNOLOGIE strojírenské technologie FIRST CZECH HEALTH ALLIANCE kompletní nabídka zdravotnických potřeb SANS SOUCI CZECH GLASS ALLIANCE sklářská a keramická výroba CEITEC CLUSTER – BIOINFORMATICS biotechnologie CZECH BIO biotechnologie

Exportní akademie / vzdělávání Investujte do vzdělávání!

Trade Review Klientský časopis Trade Review přináší exportérům cenné aktuální informace o zahraničním obchodu a službách na podporu vývozu, představuje příklady úspěchů českých firem v zahraničí a rozhovory se zajímavými osobnostmi. www.czechtrade.cz/infoservis/trade-review

Předání ceny 14. Ročník Exportní cena DHL Unicredit Zvláštní ocenění za: EXPORTNÍ INOVACE ROKU Pro: Bulk Systém Technology s.r.o. Richard Buček, obchodní ředitel Ukázka zpracování ÚP do Vaší prezentace

DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST  CZECHTRADE DITTRICHOVA 21 128 01 PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT 800 133 331 INFO@CZECHTRADE.CZ WWW.CZECHTRADE.CZ Bc. Tomáš Karlík, DiS. TOMAS.KARLIK@CZECHTRADE.CZ