PROPAGACE ZNAČKY. ZNAČKA – O CO SE JEDNÁ - abstraktní rovina: to je vnímání značky, jejího emocionálního náboje a obsahu, pocity, které dokáže vyvolat.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak vybudovat úspěšný webový portál?
Advertisements

Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
ÚVOD DO MARKETINGU.
Film jako nástroj marketingu destinace - shrnutí.
Kultura Zabývající vědy jsou etnografie, antropologie, kulturologie.
_ Setkání koordinátorů Počátky Mgr. Jan Martinec.
Propagace a reklama na facebooku
Řeč, jazyk, mluva.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Grantová politika KC Praha. Jana Brežná, KC Praha Co je NNO (NGO): Nestátní nezisková organizace:  právní formou je občanské sdružení, obecně prospěšná.
Co je logo, vznik loga z obrázku (piktogramu)
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
Národní informační portál s podporou call centra (NIP) Fórum cestovního ruchu listopadu 2011 Pardubice.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Management a marketing PODNIKOVÁ IDENTITA Ing. Pavel Pánek 3
Výrobek a jeho životní cyklus
Komunikace a stimulování prodeje
Corporate identity Vítám Vás na přednášce.
STRANA 1RWE Transgas ENERGIE BUDOUCNOSTI MÁ JEN JEDNO JMÉNO V Praze
Národní konference kvality ve veřejné správě – Brno 2013
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
Nakladatelství CzechTourism Organizace cestovního ruchu v ČR Plánované aktivity 2012 Fórum cestovního ruchu listopadu 2011 Pardubice.
Testování obalu přednáška.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Cíle Metody a techniky Testování obalu. Cílem výzkumu obalu je zjistit: Aspekty užívání Vnímání obalu (identifika č ní síla) Nápadnost (rozlišovací síla)
MARKETINGOVÝ MIX.
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Náboženský cestovní ruch- shrnutí
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Agentura CzechTourism Destinační značka ČR Fórum cestovního ruchu listopadu 2011 Pardubice.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Prezentace oddělení FMCG říjen 2006
EVENT MARKETING, MICE A ŘÍZENÍ JEHO PROCESU v regionální praxi Nic nového pod sluncem Roman Vacho © Generální.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
PROPAGACE REKLAMA Brigita STLOUKALOVÁ. Reklama = placená forma neosobní prezentace výrobků, služeb, myšlenek prostřednictvím médií  reklama se sportovními.
Destinační management TO Těšínské Slezsko
Zajišťování kvality ve věcném záměru zákona o vysokých školách Jiří Nantl ředitel odboru vysokých škol Telč,
10 Důvodů pro zakázání reklamy
Vítejte na hodině Marketingu
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
5/ Typy diplomacie, státní propagace, krajané - cíle diplomacie jsou mnohovrstevné - specializované instituce (Česká centra, CzechTrade, CzechTourism,
Regionální značení v České republice Tomáš Kažmierski Asociace regionálních značek, o.s.
Marketingové aktivity sdružení České dědictví UNESCO.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Regionální značka Jako ochranná známka Mgr. Ladislav Drobníček.
Výzkum, Trendy a Inovace Obsah prezentace Aktivity oddělení Výzkumu a Analýz Kdo jsou návštěvníci Vašeho regionu? Česká republika Bezpečná.
R EKLAMA A JEJÍ DRUHY PaedDr. Milan Báča. Hlavní úkoly reklamy Hlavní úkoly reklamy K hlavním úkolům reklamy patří:  zvýšit tržby z prodeje produktu.
Značka výrobku Značka: je názvem, znakem, symbolem, termínem nebo kombinací těchto prvků, jejichž účel spočívá v identifikaci výrobku je názvem, znakem,
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Možnosti mládeže v zahraničí 6. listopadu 2008 Škola ekonomiky a cestovního ruchu Sdružení na podporu mezinárodního přátelství „Slunce“, o. s.
JUDr. Ing. Robert Szurman ředitel odboru předseda Rady kvality ČR 8. Národní konference kvality ve veřejné správě, Praha Národní konference.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Setkání s řešiteli pro veřejnou zakázku
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Program rozvoje cestovního ruchu JMK ANALYTICKÁ ČÁST
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
CCRJM Certifikace DMO TURISTICKÉ INFORMAČNÍ CENTRUM MĚSTA BRNA, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Tvorba značky.
- CESKY SEVER FLE Chřibská 2017.
Seminář ,,Právo a podnikání v digitálním věku” - Ostrava,
Piktogram reklama logo
Transkript prezentace:

PROPAGACE ZNAČKY

ZNAČKA – O CO SE JEDNÁ - abstraktní rovina: to je vnímání značky, jejího emocionálního náboje a obsahu, pocity, které dokáže vyvolat a v neposlední řadě i asociace a zkušenosti, které se adresátovi vybaví. Nově také má vyvolat určitý „status“ – tedy zařazení jedince do určité sociální úrovně, pokud „značku“ nakupuje. - konkrétní rovinu: ta představuje službu, produkt konkrétní společnosti.

FYZICKÁ PODOBA ZNAČKY – logo – grafické vyjádření. Musí vhodně skloubit obě předchozí roviny. Název, grafický prvek, - „brand: nebo také „corporate identity“. Pojem značka v sobě tudíž skrývá zásadní paradox vyplývající z předchozích tvrzení: podobně jako ve známých paradoxech: Nevlezu do vody, dokud se nenaučím plavat. Na ty lyže se nepostavíš, dokud se nenaučíš lyžovat. Nikdo tam nechodí, protože je tam vždycky narváno. Paradox (z řeckého paradoxos – nepodobný, náhlý, neočekávaný) je tvrzení, které spojuje pojmy nebo výroky v běžném slova smyslu si odporující v neočekávaný, překvapivý, ale smysluplný celek. Nesmyslnost paradoxu je pouze zdánlivá.řeckého

DEFINICE ZNAČKY K dispozici je jich hned několik. Některé jsou obecnější, jiné ji vymezují přesněji: Slovník marketingové komunikace: „Značkou je „jméno, slovo, skupinu slov, symbol, design, či jiný prvek anebo kombinace více prvků, které identifikují produkt konkrétní firmy a odliší ho od konkurence“. Americká marketingová asociace používá definici: „Značka je jméno, název, znak, výtvarný projev nebo kombinace předchozích prvků. Jejím smyslem je odlišení zboží nebo služeb jednoho prodejce nebo skupiny prodejců od zboží nebo služeb konkurenčních prodejců.“ Kevin Lane Keller /přední světový odborník v oblasti brand managementu a spoluautor publikace Marketing management/.: „Značka je produktem, ale takovým produktem, který dodává další dimenze, jež značku odlišují od ostatních produktů vytvořených k uspokojení téže potřeby.“ Wallace „Waly“ Olins: /britský spisovatel a odborník v oblasti marketingu, autor knihy „ O značkách“/ chápe značku jako celý komplikovaný soubor aktivit vztahujících se na výrobky, služby, ale i obchody, osobnosti, místa, organizace – i neziskové, sportovní kluby nebo myšlenky. Jak můžeme dodat, i na organizace působící v CR a jeho regionálních aktivitách.

ZNAČKA JE KOMBINACE VŠECH SOUČÁSTÍ MARKETINGU A JEJÍM POSLÁNÍM JE IDENTIFIKOVAT FIRMU, PRODUKT NEBO SLUŽBU JAKO JEDINEČNOU V KONKURENČNÍM PROSTŘEDÍ.

CO Z TOHO PLYNE PRO NÁS CHÁPAT ZNAČKU JAKO VÝKLADNÍ SKŘÍŇ – VĚTŠINOU JE TO TO PRVNÍ, CO VEŘEJNOST ZAUJME. TEPRVE POTOM MŮŽEME ZAČÍT SKUTEČNĚ PRACOVAT NAUČIT SE PRACOVAT SE ZNAČKOU A PŘEDEVŠÍM VYUŽÍVAT VŠECH MARKETINGOVÝCH NÁSTROJŮ.

LOGO Logo je grafické ztvárnění názvu organizace, společnosti, firmy nebo instituce často obohacené o piktogram. Tento pojem odpovídá českému výrazu grafická značka. Je reprezentací vašich obchodních záměrů, musí být čitelné a zřejmé, v čem jste výjimeční, jedineční. jednoduché, srozumitelné a zapamatovatelné reprezentativní profesionální, originální a identifikovatelné nesoucí jednoznačnou ideu

Logo, které se podobá konkurenci, není ani důvěryhodné, ani vtipné nebo výhodné.

KRITÉRIA HODNOCENÍ ZNAČKY - LOGA Identifikační: je primárním kritériem. Musí bát snadno rozpoznatelná, zapamatovatelná, nezaměnitelná. Sémantické: tedy významové kriterium – při použití slova nebo slov ve značce je třeba se držet jednoznačného významu. Je-li logo doplněno symboly – pak je toto kritérium rozšířeno o pohled sémiotický. Estetické kritérium – vyvolává hodně diskuzí – subjektivní hodnocení estetické úrovně je často velice sporné – jak můžeme vidět i při uvádění reklam v TV nebo na internetu. Úskalím je také zjednodušené hodnocení – líbí / nelíbí.

PRAVIDLA PRO TVORBU A KOMUNIKACI ZNAČKY A LOGA Nezaměnitelnost Rozpoznatelnost – identifikovatelnou Zapamatovatelnost Nápaditost Nadčasovost Čitelnost Kulturní přizpůsobivost – užitelnost v jiných regionech, srozumitelné a použitelné i v zahraničí.

ZADAVATEL KONTRA TVŮRCE. Zadavatel musí umět jasně vyslovit požadavky na značku – často se zdá, že je to docela velký problém, stejně velký, jako je občas „nezřízená“ a neřiditelná kreativita tvůrců.

POZOR NA ZBYTEČNÉ NE Ú SPĚCHY Praha - 5. listopadu (ČTK) - Tuzemská centrála cestovního ruchu přestala používat v zahraničních kampaních destinační logo Czech Republike, které si za 2,5 milionu korun nechala vypracovat od grafického studia Marvil. Agentura logo, které mělo do Česka přitáhnout více turistů, používala přibližně půl roku do letošního července. Na dnešním setkání s novináři to řekl Martin Mráz, ředitel odboru strategie a marketingové komunikace české turistické centrály. Nové logo totiž nebylo tak úspěšné, jak si centrála původně myslela. "To Czech Republike jsem eliminovali, vzhledem k tomu, že testování této kampaně nám nevyšlo příliš dobře," připustil Mráz. Slovní hříčku, která cílí především na mladé lidi a odkazuje k prostředí sociálních sítí, kde se slůvko like používá jako pozitivní hodnocení jednotlivých příspěvků, může Czech Tourism v budoucnu využít v dalších kampaních, které budou zaměřené především na mladé lidi. Výzkum se podle Mráze skládal z reakcí partnerů turistické centrály a ministerstva pro místní rozvoj, které je zřizovatelem CzechTourismu. Širší výzkum mezi uživateli ale agentura neprovedla. Do druhé poloviny roku už agentura vstoupila s obměněným logem, ve kterém je koncovka like zaměněná za klasické Republic a doplněná textem z navazující kampaně "země příběhů". Ta je zaměřena na primárně na starší cílovou skupinu mezi 30 a 45 roky. Jenže právě dlouhý text u bývalého destinačního loga, který CzechTourism používal 11 let, měl být podle ředitele Rostislava Vondrušky důvodem, proč centrála v roce 2011 vypsala soutěž na nové logo a preferovala nejlépe jednoslovné označení například Česko. Nynější logo má ale v názvu opět slovní spojení Czech Republic, proti původnímu označení ubyla jen původní česká vlaječka. - See more at: republike#sthash.Dr99X69h.dpuf republike#sthash.Dr99X69h.dpuf Značka by měly být také odolná proti „vandalizmu“ – jek to dopadlo s Czech Rebulike si asi pamatujete – parodií se toulalo po internetu hned několik.

Děkuji za pozornost a jsem i nadále k dispozici