Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Umělecké směry 19. století
Advertisements

Název Neoimpresionismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
Optické klamy a teorie barevného vidění
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
Optické klamy Martina Mihalíková 8.Au.
Základní umělecká škola Sologubova 9/A, Ostrava – Zábřeh, příspěvková organizace Studijní zaměření: Výtvarný obor Návrh textu ŠVP.
Umění 20. Století Malířské proudy a směry počátku 20. století
Optické vlastnosti oka
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
Barva těles (Učebnice strana 178 – 181)
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
ŠVP a můj předmět Výtvarná tvorba
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
OKO A VIDĚNÍ Stavba a optická soustava oka Mechanismus vzniku obrazu
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
Zakladatel moderního malířství?
TAJEMSTVÍ ABSTRAKTNÍ MALBY I.
Moderní umění začíná postimpresionismem.
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý záznam smyslového vjemu! Barva není jen odraz světla na naší sítnici… Konstruovat objemy.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Oko Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_344. Oko párový orgán umožňující vidění vnímá elektromagnetické záření o vlnové délce nm lidské.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Jak poznávám a vnímám Pavel Šuranský.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Kompozice snímku aneb Naučte se vidět kreativně
Pointilismus aneb neoimpresionismus
IMPRESIONISMUS.
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
POINTILISMUS Od roku 1883.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Teorie barevného vidění
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IMPRESIONISMUS.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
IMPRESIONISMUS.
IMPRESIONISMUS 3 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Impresionismus Název školy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Technika pro člověka Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Motivace praktické výuky uměním, společenskými a.
OP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
Vesmír Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Motivace praktické výuky uměním, společenskými a přírodními jevy.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Malba podle Clauda Moneta Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Impresionismus a postimpresionismus
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Graffiti Tematická oblast ESV Komunikace vizuálního umění se znakovými
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Výtvarné umění I. Tematická oblast
NOVOIMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Doba, ve které impresionisté tvořili, byla především obdobím průmyslové revoluce, nových vynálezů a objevů. Veřejnost se začala zajímat o nové technické.
Neděle na La Grande Jatte
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Zrak a optické klamy.
Výtvarné umění starověkého Egypta
Křivonosková Kateřina
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý Barva není jen odraz světla na naší sítnici… Umělecké dílo není pouhý záznam smyslového vjemu! Malíř může pomocí barvy: Konstruovat objemy a prostory Analyzovat vnímání barev a tvarů Vyjadřovat symbolické a mystické významy Vyjadřovat emoce a duševní stavy

Impresionisté skládali své obrazy z barevných skvrn tak, jak právě vnímali proměny barvy pod dopadem světla. Účelem těchto experimentů už nebylo vyvolání zrakových vjemů připomínajících reálný prožitek skutečnosti, ale zkoumání zvláštností zrakového vnímání. Vybaveni znalostmi z optiky a z fyziologie zrakového vnímání zkoumali malíři procesy, které měly blíže k vědě než k umění. Můžeme si na ně vzpomenout, když upravujeme digitální fotografie a promýšlíme, kolik pixelů musí snímek mít, aby okraje a hrany působily přirozeně. Jak malé skvrny ještě naše oko vnímá jako oddělené vjemy a kdy již začnou splývat? Z jakých barev a v jakém vzájemném poměru skvrn mohu skládat barevné tóny? Takové otázky si kladl a v malbě na ně hledal odpovědi Camille Pissarro.

Divizionismus = dělení barevné skvrny na nejmenší body Spolu se svým synem a jeho kolegy Georgesem Seuratem a Paulem Signacem vytvořil Camille Pissarro umělecký směr, který rozvinul impresionistické umělecké postupy směrem k logické analýze. Od zrakového vjemu sestoupili až k prvotnímu počitku. Camille Pissarro Divizionismus = dělení barevné skvrny na nejmenší body Pointilismus = vytváření barevné plochy kladením různě barevných bodů

Pointilistická malba mění zrakový vjem na světelné chvění Pointilistická malba mění zrakový vjem na světelné chvění. Tvary ztrácejí obrysy a charakter, ale přestože nemají pevné obrysy, jsou zvláštním způsobem strnulé. Pointilistické malování byla trochu technická exhibice. Všimněte si rámu, vytvořeného jinak barevnými body řazenými po obvodu obrazu. Georges Seurat

Pointilismus jako technický postup přilákal řadu epigonů Pointilismus jako technický postup přilákal řadu epigonů. Podle příruček a s technickými pomůckami se daly vytvářet zajímavé obrazy i bez talentu. Malíři následující generace pointilismus považovali za příliš umělý. Jeho postupy ožily v době futurismu, který se snažil vyjádřit pohyb, a ocenili je i první abstraktní malíři. . Georges Seurat

Georges Seurat, Nedělní odpoledne v Grande Jatte Dnes už jsme zvyklí na to, že obraz může být tvořen jakkoli – třeba i barevnými nebo světelnými body. Film nás naučil počítat se setrvačností našeho vnímání a dovede počtem okének za vteřinu přesně vyhovět našemu fyziologickému uspořádání. A počítače, ty dovedou skoro všechno ostatní. Georges Seurat, Nedělní odpoledne v Grande Jatte

Cílem rozkládání barev je dosáhnout co nejintenzívnější barevné zářivosti, vyvolat v oku diváka dojem barevného světla… (Paul Signac) Analytické snahy pointilistů bavily mnoho jejich současníků. Ale teprve futuristé, kteří se snažili rozkladem tvaru vyjádřit pohyb, a abstraktní malíři dokázali pointilistické experimenty dále rozvinout.

L. Kitzbergerová Gymnázium na Zatlance 2OO6