BAROKO Doba protikladů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Románská kultura 10. – 12. století
Advertisements

Významné památky ČR.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
BAROKO I..
VY_32_INOVACE_02_Baroko jako umělecký styl I
BAROKO V ČECHÁCH.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Mgr. Vendula Báčová
Barokní kultura 17. a 18. stol. sochařství hudba a divadlo
Baroko.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Baroko.
Baroko v Čechách Sochařství 1. část
BAROKNÍ STAVBY V OPAVĚ Charakteristika barokní architektury
BAROKNÍ DOBA 8. ROČNÍK.
Dějiny umění Charakteristika uměleckého stylu
Baroko v Čechách Sochařství 2. část
Barokní umění.
Baroko v českých zemích
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Baroko sochařství.
Baroko Život v barokní době.
Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace
Barokní architektura v českých zemích
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
17. a první polovina 18. století
Barokní sochařství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová Dostupné z Metodického portálu ISSN:
1/ Barokní architektura
Baroko v Čechách Architektura vrcholného baroka 2. část
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Baroko, prvky baroka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Baroko - procvičení 8. ročník.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Kultura v 17. a 18. století, barokní architektura
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Baroko české Název školy
Barokní sochařství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczova. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
České baroko má kořeny v Itálii a Španělsku. Přestože byla kultura v českých zemích ovlivněna situací po bitvě na Bílé hoř, dosáhlo české umění vysoké.
České baroko Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3612_České_baroko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Šablona III/2 BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_288_BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH.
Baroko Galerie plastik M. B. Brauna. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – baroko, sochařství,umělci.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
VY_32_INOVACE_203_Baroko Šablona Identifikátor školy:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: ZŠ Průhonice
BAROKO sochařství, malířství, literatura
KULTURA 17. – 18. STOLETÍ OSVÍCENSTVÍ důraz na rozum (racionalismus)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_18
BAROKO.
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Transkript prezentace:

BAROKO Doba protikladů

Doba protikladů Přínosy doby Negativa doby Nový umělecký sloh Řada geniálních umělců i vědců Období pověr a předsudků – čarodějnictví → procesy Války Epidemie moru a neštovic Náboženská nesnášenlivost → emigrace z katolických zemí

Baroko 17. – 18. století Zrod v Itálii Název baroko – z portugalského slova „barocco“ – perla nepravidelného tvaru

Hlavní rysy Navozování iluzí (představa neodpovídající skutečnosti) – např. iluze prostoru Iluze = nesprávná představa, mylný vjem, vidina, přelud, smyslový klam

Hlavní rysy Působit na smysly a vyvolávat silné emoce - monumentální architektura (x malý člověk) - dramatická gesta - vše nerovné, křivé, rozevláté

ARCHITEKTURA Složité půdorysy – kombinace obdélník, trojúhelník, kruh, ovál Dříve: jednoduché půdorysy – čtverec, obdélník = jednoduché linie + pravý úhel Náměstí sv. Petra ve Vatikánu Kostel sv. Máří Magdaleny V Karlových Varech

Kostel sv. Jana Nepomuckého ve Žďáru nad Sázavou

Zakřivení křivek

Vše bohatě zdobeno

Druhy staveb Převládá sakrální (církevní) architektura Světské: barokní paláce, domy, zámky, vojenské pevnosti Zámek Buchlovice Vojenská pevnost Josefov

Baroko v Čechách Rekatolizační nástroj Habsburků – snaha působit na lidi České baroko dosáhlo světové úrovně Kostel sv. Mikuláše na Malé Straně Rekatolizace – násilné či nenásilné znovu obracení nekatolíků na katolickou víru

Selské baroko v Čechách Dokonalé zasazení staveb do krajiny Na venkově – kostelíky, kapličky a především selské statky Tzv. selské baroko – především v Jižních Čechách

Sochařství Pohyb vytesaný do kamene Náměty: náboženské – plné dramatického vzruchu Sv. Luitgarda na Karlově mostě

Znaky: Plné emocí – náboženské vytržení Zachycení pohybu Záhyby roucha – bohaté, rozevláté

Lorenzo Bernini Italský sochař, dokázal v mramoru vystihnout stav lidské duše, utrpení a náboženské extáze Nejznámější socha: Vidění sv. Terezie

České barokní sochařství Matyáš Bernard Braun Tvořil v Čechách Sochařská výzdoba zámku Kuks – sochy cností a neřestí Obžerství Spravedlnost

sv. Jan Nepomucký Nový barokní světec – nejoblíbenější v té době v Čechách Zemřel za vlády Václava IV., který jej nechal svrhnout z Kalova mostu do Vltavy Velké množství soch – především na mostech

Morové sloupy (Mariánské) Stavěly se jako poděkování za ušetření před morovou epidemií Na vrcholku panna Marie