Historie MHD I N S T I T U T D O P R A V Y

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MHD Žďár nad Sázavou nezávislé internetové stránky
Advertisements

Změny dopravního značení na okružní křižovatce u obchodního centra FUTURUM (ul. Novinářská – ul. Stadionu – ul. Baarova) Zpracoval: Ing. Vladislav Křivda,
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Vyhledávání dopravního spojení na internetu
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava Nabízí kurzy se zaměřením na stavbu automobilů Popularizace technických oborů u žáků ZŠ – EkoCar CZ.1.07/1.1.07/
Fakulta stavební Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava 17. listopadu 15, Ostrava – Poruba.
MĚSTSKÉ KOMUNIKACE A KŘIŽOVATKY
Fakulta stavební Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava 17. listopadu 15, Ostrava – Poruba.
Fakulta stavební Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava 17. listopadu 15, Ostrava – Poruba.
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
DP Přerov, a.s. – provozovna Olomouc Logo naší firmy.
Provoz a ekonomika dopravy
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
VYSOKÁ ŠKOLA BÁŇSKÁ – TECHNICKÁ UNIVERZITA OSTRAVA FAKULTA STROJNÍ
Charakteristické znaky MHD
Dopravní charakteristiky
Srovnávaná města: 1. Praha 2. Londýn 3. Paříž 4. Berlín 5. Athény 6. Budapešť 7. Vídeň.
DRUHY DOPRAVY Lodní doprava Železniční doprava Letecká doprava
Vývoj železnic Koňské dráhy Parostrojní železnice
REAL-TIME TRACKING OF PID VEHICLES Odstraňování bariér ve veřejné dopravě v Praze Ing. Libor Šíma, Odbor rozvoje a financování dopravy MHMP Ostrava 20.9.
Keramika po 2. světové válce
Registrační číslo projektu
Pražské tramvaje Belgický podnikatel Eduard Otlet zahájil 23. září 1875 provoz na první trati pražské koňky, asi netušil, že toto datum se stane datem,
STUDIE ROZVOJE DOPRAVY V AGLOMERACI CHOMUTOV-JIRKOV
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Teorie dopravního proudu
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Úvod do MHD Trolejbusy: úvod.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Vypracovala: Žaneta Peikerová C1.B
znak vlajka Ročníková práce
Kvalita a úroveň městské dopravy v Praze
Doporučené zdroje pro studium předmětu "Trakční vozidla MHD"
Výkony silniční hromadné osobní dopravy
(světelného signalizačního zařízení) VÝPOČTY PEVNÝCH SIGNÁLNÍCH PLÁNŮ
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Závislost na energiích a na vodě Ing.Kristýna Friedrischková, doc.Ing.Bohumil Horák, Ph.D. VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta elektrotechniky.
LOKOMOTIVY A ŽELEZNICE
Dopravní prostředky MHD
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Průmyslová revoluce Klasicismus / Historismus
Michal Petřík, Petr Poremski, Daniela Uhrovičová, Ondřej Šimečka
Návrh a implementace algoritmů pro údržbu,
Dopravní prostředky MHD
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Kloubové a speciální autobusy, přívěsy Prototyp kloubového autobusu Š 706 RTO-K z produkce Karosy Vysoké Mýto okolo roku Prototyp kloubového.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_33-14 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
DOPRAVA VY_32_INOVACE_1C_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Rodinná a Občanská výchova Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Mgr. Iveta Niederlová VY_32_INOVACE_16_17_dopravní prostředky 11.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Provozní a technické prostředky silniční a.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: Z 8/19 Předmět: Zeměpis Ročník: 8. ročník Jméno.
VLAKY Od koněspřežky po super vlaky Autor: Eduard Špička.
Dopravní charakteristiky
Česká republika - Plzeň
Nové linkové vedení MHD ve Zlíně s využitím parciálních trolejbusů
Digitální učební materiál
Mgr. Iveta Niederlová VY_32_INOVACE_11_17_dopravní prostředky 6
Materiálně-technické podmínky železniční dopravy
MHD a její základní znaky
Mgr. Iveta Niederlová VY_32_INOVACE_13_17_dopravní prostředky 8
Pražské tramvaje Belgický podnikatel Eduard Otlet zahájil 23. září 1875 provoz na první trati pražské koňky, asi netušil, že toto datum se stane datem,
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
Železniční doprava 19. stol.
Prezentace pro OS tramvají
Transkript prezentace:

Historie MHD I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; 708 00 Ostrava – Poruba tel.: 59 699 1283; 5210 http://www.id.vsb.cz Úvodní list Historie MHD Předmět: Městská a regionální hromadná doprava Připravil: Ing. Vladislav Křivda, Ph.D. ...\E:\Přednášky-TVMHD\Historie.ppt

Stanoviště nosítek před kostelem sv. Michala ve Vídni roku 1780

Typy kočárů v 18. století

Berlínský drožkař

První londýnský omnibus pro 18 cestujících Omnibusy Paříž (1854) Paříž (1860) První londýnský omnibus pro 18 cestujících

Pražská koňka Příkopy (1890)

Elektrická tramvaj (trolejbus) Motorový vůz „Brňák“, výrobek Královopolské strojírny Brno, zařazen do provozu v Ostravě 1944-51 Dvoupodlažní tramvaj, Glasgow Pražské Příkopy kolem roku 1930 (křižovatka Na Můstku) První typy trolejbusů (vozíčkový sběrač proudu)

Pražské lanové dráhy

Automobilizace (1/2) První typ vídeňských městských autobusů První typ pražských autobusů Fiat, 1908 První typ pražských autobusů L&K, 1908 Autobus Škoda, 1930

Automobilizace (2/2) Vídeňský dvoupodlažní autobus Minibus Steyer pro přepravu cestujících ve Vídni

Podzemní a nadzemní dráhy (1/6) Elektrická lokomotiva londýnského metra Vnitřek vozu londýnského metra

Podzemní a nadzemní dráhy (2/6) Parní lokomotiva s nákladem v tunelu na trati Liverpool – Manchster (1829) Dřevěné vozy podzemní dráhy v Budapešti

Podzemní a nadzemní dráhy (3/6) Parní vlak nadzemní dráhy (New York) Nadzemní dráha Manhattan Street v New Yorku

Podzemní a nadzemní dráhy (4/6) Vyvýšená železnice v New Yorku Vyvýšená železnice v New Yorku (pohled zdola)

Podzemní a nadzemní dráhy (5/6) Parní lokomotiva Foreyova pro nadzemní dráhu v New Yorku Bostonská nadzemní sedlová dráha

Podzemní a nadzemní dráhy (6/6) Stanice visuté dráhy ve Wuppertalu (1909) Trať visuté dráhy ve Wuppertalu (1909)

Poválečný vývoj MHD v Praze (1/3) Základní typ pražského motorového vozu v meziválečném období Jednosměrný motorový vůz (zaváděný v období kolem II. světové války) se zavíracími posuvnými dveřmi a pevným stanovištěm průvodčího - levý bok Jednosměrný motorový vůz - pravý bok (poválečné uspořádání)

Poválečný vývoj MHD v Praze (2/3) Tramvaj typu T1 s jednosměrným nastupováním předními dveřmi a vystupováním středními a zadními dveřmi a místem pro průvodčího Tramvaj typu T3 (nejrozšířenější typ tramvají - 13 936 kusů v letech 1960-1989) Linkový autobus Karosa C 730

Poválečný vývoj MHD v Praze (3/3) Základní konstrukční uspořádání městských autobusů: A – městský autobus; B – dvoupodlažní autobus; C – kloubový autobus Konstrukční uspořádání městských autobusů Ikarus: A – typ 260-262; B – typ 280; C – typ 282

Pražské metro Původní vozy pražského metra ze sovětské produkce

Ing. Vladislav Křivda, Ph.D. Kontakt Závěrečný list Ing. Vladislav Křivda, Ph.D. Institut dopravy, Fakulta strojní, VŠB – TU Ostrava 17. listopadu 15; 708 00 Ostrava – Poruba kancelář: A-736 telefon: 59 732 5210 e-mail: vladislav.krivda@vsb.cz http://www.id.vsb.cz/krivda http://www.id.vsb.cz http://www.id.vsb.cz/lsd