PROCVIČOVÁNÍ NOTOVÉHO PÍSMA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Mollové stupnice s béčky Předmět, ročník Hudební výchova, sexta
Advertisements

Název Durové stupnice s béčky Předmět, ročník
POZNÁVEJ HUDEBNÍ SKLADATELE
PROCVIČOVÁNÍ NOTOVÉHO PÍSMA
POZNÁVEJ HUDEBNÍ SKLADATELE. v této úvodní části pracujte v základním nastavení PowerPointu, nikoliv v režimu prezentace v případě, že je k dispozici.
SVĚT HUDEBNÍCH NÁSTROJŮ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ICT Realizace písně ve 2/4 taktu
Název Intervaly Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
HUDEBNÍ VÝCHOVA Havrlantová Natálie 2010.
Název Harmonie Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
Název Notopis 1 Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
Znalostio zlomcích.
Posuvky Posuvky posouvají tón o něco výš nebo ho naopak snižují .
Stupnice Štěpánka Kubínová.
Název Durové stupnice s křížky Předmět, ročník
Název Mollové stupnice s křížky Předmět, ročník Hudební výchova, sexta
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ICT HV POSUVKY Anotace: Materiál slouží k seznámení s posuvkami. Prezentace obsahuje úkoly k procvičení pojmů, je prezentována interaktivně na.
Název Klaviatura a enharmonické tóny Předmět, ročník
HUDEBNÍ FORMY Pokud budete pracovat v základním nastavení PowerPointu, potom vždy po splnění úkolu přepněte do režimu „ Prezentace “ a přehrajte zvukovou.
Hudební kvíz Kristýna Čermáková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
2.1 Hudební vyjadřovací prostředky
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv41/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
Název Kvintakordy Předmět, ročník Hudební výchova, 2. ročník
Název Septakordy Předmět, ročník Hudební výchova, 2. ročník
Název Hudební značky, notace
Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
ZVUKY A TÓNY.
Co je to akord? Hudební výchova
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv43/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
Základy hudební abecedy
ZVUK A JEHO VLASTNOSTI.
malý exkurz do dějin hudební akustiky
ICT 2 – ANOTACE Materiál slouží k realizaci písně ve 2/4 taktu, obsahuje úkoly k opakování pojmů z hudební výchovy.Součástí je správné řešení úkolů.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_27_05_HV6_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Akord, terciová skladba akordu Základní škola.
Opakování Délka not, pomlky, takty.
Test k ověření praktických dovedností z HV
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/08
O huse Klipart MS Office.
HUDEBNÍ NAUKA Hudební abeceda.
Stupnice Tematická oblast
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/11
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_71_NOTA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Druhy Not.
TÉMA: Délky not, rytmus a takt ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 2 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
TÉMA: Notová osnova a délky not ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
TÉMA: Akordy ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_Píseň Yetti, délky.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/16 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/10
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
HUDEBNÍ VCÝHOVA – 7. ročník
Tóniny Tematická oblast
Rozdelenie stupníc kvintový a kvartový kruh,paralel. dvojice
Hudba - notace Tematická oblast
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_32_INOVACE_418 _DÉLKY NOT, TVOŘENÍ TAKTŮ (5. roč. ) Mgr
POZNÁVEJ HUDEBNÍ SKLADATELE
Ten little indians.
TÉMA: rytmus a melodie ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

PROCVIČOVÁNÍ NOTOVÉHO PÍSMA Změny, které provedete při procvičování, neukládejte.

! POZOR ! úkoly, které jsou shromážděny v této kapitole na procvičování notového písma, jsou ve dvojím provedení některé se plní při základním nastavení PowerPointu, jiné v režimu „ Prezentace “ proto je nutné číst poznámky na spodní liště pod obrázky PROVEDENÉ ZMĚNY NEUKLÁDEJTE

poznej dané typy not - přiřazuj V tomto případě je třeba plnit úkol v základním nastavení PowerPointu, nikoliv v režimu „ Prezentace “. Přiřaď správně názvy na lístcích k daným typům not.

urči, jak dlouhé tóny dané noty představují V tomto případě je třeba plnit úkol v základním nastavení PowerPointu, nikoliv v režimu „ Prezentace “. Přiřaď správně názvy na lístcích k daným typům not. Přiřaď délku trvání tónu zapsanou na lístku ke správnému typu noty.

přiřaď noty podle délky trvání na 2 doby na ½ doby na 4 doby na 1 dobu na ¼ doby V tomto případě je třeba plnit úkol v základním nastavení PowerPointu, nikoliv v režimu „ Prezentace “. Uchop správný typ noty a přiřaď ho k odpovídající délce tónu.

zapiš dané typy not a napiš, jak dlouho trvají půlová osminová celá čtvrťová šestnáctinová Využít psaní v interaktivní tabuli při režimu „ Prezentace “. Pokud ještě nevlastníte interaktivní tabuli, žáci dané úkoly splní na normální tabuli a otázky zodpoví.

podle délky trvání a doplň názvy zapiš správné typy not podle délky trvání a doplň názvy na 4 doby na 2 doby na 1 dobu na 1/2 doby na 1/4 doby Využít psaní v interaktivní tabuli v režimu „ Prezentace “. Pokud ještě nevlastníte interaktivní tabuli, žáci dané úkoly splní na normální tabuli a otázky zodpoví.

přiřaď k taktovacím schématům označení taktů V tomto případě je třeba plnit úkol v základním nastavení PowerPointu, nikoliv v režimu „ Prezentace “. Přemísti označení taktu ke správnému schématu taktování.

nakresli schémata taktování pro dané typy taktů Využít psaní v interaktivní tabuli v režimu „ Prezentace “. Teprve po splnění úkolu dalším kliknutím předvede učitel žákům správné řešení.

Zkrácené hudební ukázky s mírně zhoršenou kvalitou zvuku. poznej, na kolik dob jsou následující hudební ukázky, doplň označení taktu, nakresli taktovací schémata a taktuj k hudbě 1. 2. Tento úkol plnit v režimu „ Prezentace “ s využitím možnosti psaní v interaktivní tabuli, nebo ho splnit vedle na obyčejnou tabuli. Učitel může před vlastní prací hudební ukázky v základním nastavení PowerPointu různě přeskupit. Změny však neukládejte! 1. 2/4 takt 2. 3/4 takt 3. 4/4 takt 3. Zkrácené hudební ukázky s mírně zhoršenou kvalitou zvuku.

zařaď známé písně do skupin, podle toho v jakém jsou taktu Využít psaní v interaktivní tabuli v režimu „ Prezentace “. Pokud ještě nevlastníte interaktivní tabuli, žáci dané úkoly splní na normální tabuli a otázky zodpoví.

procvičuj stupnici a moll označ půltóny   V tomto případě je třeba plnit úkol v základním nastavení PowerPointu, nikoliv v režimu „ Prezentace“. Uchop lístek s názvem noty, přemísti ho pod správnou notu a umísti označení půltónů.

procvičuj stupnici a moll ( 1 )   V tomto případě je třeba plnit úkol v základním nastavení PowerPointu, nikoliv v režimu „ Prezentace “. Uspořádej noty do notové osnovy, přiřaď k nim názvy a umísti označení půltónů.

procvičuj stupnici a moll ( 2 )   Využít psaní v interaktivní tabuli při spuštěném režimu „ Prezentace “. Pokud ještě nevlastníte interaktivní tabuli, žáci dané úkoly splní na normální tabuli.

doplň správně podstatná jména   . . . . . . U L . . . . . T   . . . O T . . . I . . . . R Využít psaní v interaktivní tabuli při spuštěném režimu „ Prezentace “. Místo teček doplňujte názvy not. Pokud ještě nevlastníte interaktivní tabuli, můžete tento úkol splnit ústně. 1. HAD, 2. CEDULE, 3. DEHET, 4. FAGOT, 5. HADICE, 6. CAR, 7. HAFAN, 8. DELEGACE, 9. FIALA   . . . . N . . L . . . . . . I . L .

posuvná znaménka - přiřazuj křížek béčko odrážka V tomto případě je třeba plnit úkol v základním nastavení PowerPointu, nikoliv v režimu „ Prezentace “. Přemísti posuvná znaménka ke správným názvům.

napiš názvy not, když před nimi budou následující znaménka g h e f a c d Využít psaní v interaktivní tabuli při spuštěném režimu „ Prezentace “. Pokud ještě nevlastníte interaktivní tabuli, žáci dané úkoly splní ústně. tóny se dají zvyšovat i snižovat dokonce o dva půltóny 2x zvýšený tón c se bude jmenovat cisis, užije se znaménko 2x snížený tón c se bude jmenovat ceses, užije se znaménko

napiš jména not     Využít psaní v interaktivní tabuli při spuštěném režimu „ Prezentace “. Vyučující má možnost před spuštěním prezentace daný soubor not pozměnit. Změny však neukládejte. Pokud ještě nevlastníte interaktivní tabuli, žáci dané úkoly splní ústně.

doplň správně podstatná jména   . T . . . . . . . . . . .   . K . . T . R N . . . R . . Využít psaní v interaktivní tabuli při spuštěném režimu „ Prezentace “. Místo teček doplňujte názvy not. Pokud ještě nevlastníte interaktivní tabuli, žáci dané úkoly splní ústně. 1. CESTA, 2. ABECEDA, 3. BASA, 4. DESKA, 5. CISTERNA, 6. ADRESA, 7. DISKETA, 8. BEDNA, 9. KRESBA   K R . . . . K . T . . . . N .

enharmonická záměna tónů jeden a ten samý tón můžeme v hudbě pojmenovat různými názvy tak například tón c zvýšený na cis můžeme rovněž chápat jako tón d snížený na des, nebo dokonce jako tón h zvýšený na hisis ais = hes = ceses cis = hisis = des dis = es = feses fis = eisis = ges gis = as S tímto obrázkem pracovat v režimu „ Prezentace “. Slouží pro výklad a objasnění. a = gisis = heses c = his = deses d = cisis = eses f = eis = geses g = fisis = asas h = aisis = ces e = disis = fes

procvičování nejrůznějších stupnic   V tomto případě je třeba plnit úkol v základním nastavení PowerPointu, nikoliv v režimu „ Prezentace“. Názvy not je možno doplnit po splnění úkolu přepnutím do režimu „ Prezentace “ a využít možnosti psaní v interaktivní tabuli, nebo jenom noty prostě pojmenovat.

tvoříme typy kvintakordů a dominantní septakord dur moll zmenšený zvětšený dominantní septakord   V tomto případě je třeba plnit úkol v základním nastavení PowerPointu, nikoliv v režimu „ Prezentace “.

označ hlavní stupně tóniny a pojmenuj je   V tomto případě je třeba plnit úkol v základním nastavení PowerPointu, nikoliv v režimu „ Prezentace “. Označ křížkem základní stupně ve stupnici a přiřaď k nim lístky s jejich názvy.

zapiš tři hlavní akordy pro harmonizaci v tónině C dur   Využít psaní v interaktivní tabuli při spuštěném režimu „ Prezentace “.

zapiš tři hlavní akordy pro harmonizaci v jakékoli tónině   Využít psaní v interaktivní tabuli při spuštěném režimu „ Prezentace “.

PROCVIČOVÁNÍ NOTOVÉHO PÍSMA konec prezentace PROCVIČOVÁNÍ NOTOVÉHO PÍSMA