Registrační číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Polární oblasti Anotace
Advertisements

Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Tundra a polární pustina
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Referát na téma lesotundra - tundra - polární pustiny
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 6. ročník
TUNDRA A LESOTUNDRA.
Registrační číslo projektu
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Kanada.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 6.ročník
ARKTIDA v Severním ledovém oceánu
Cizokrajné ekosystémy
Zeměpis pro 7. ročník Blízký východ Učebnice fraus
PODNEBNÉ PÁSY.
Registrační číslo projektu
Registrační číslo projektu
TUNDRA A LESOTUNDRA.
Tundra Anotace Prezentace zpracovává téma Tundra. Obsahuje informace o podnebí, fauně a flóře, ale také tradičních obyvatelích této přírodní krajiny. Autor.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Biomy - popis.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Riskuj Podnebné pásy - Polární pás a oceány
Polární oblasti.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Polární pásy se rozkládají na nejsevernější části severní polokoule - což je Arktida a nejjižnější části jižní polokoule - což je Antartktida.
Sabina Skácelová ZŠ Ilji Hurníka 2010
POLÁRNÍ PÁS.
Biosféra Tundry a polární pustiny
KANADA Lenka Lebdušková.
JAK SE JMENUJE OCEÁN NA OBRÁZKU? 1. TICHÝ 2. ATLANTSKÝ 3. SEVERNÍ LEDOVÝ.
TAJGA Pás jehličnatých lesů.
Registrační číslo projektu
Šířkové pásy studený pás.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Tundra.
Amerika – Přírodní krajiny
Registrační číslo projektu
Křížovka - Tropický deštný les
ROZMANITOST EKOSYSTÉMŮ
Povrch-Příroda-Rostliny
OBYVATELSTVO AMERIKY.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04 Autor: Marcela Holíková Anotace: Tento výukový materiál slouží k výuce zeměpisu na základní škole. Zeměpis – tundra a polární.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev š kolyGymn á zium, Soběslav, Dr. Edvarda Bene š e 449/II K ó d materi á luVY_32_INOVACE_63_03 N á zev materi.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_06_Z67_13 ŠkolaZákladní škola T.G. Masaryka Komárov, okres Beroun Jméno autoraMgr. Borovský Štefan Datum vytvoření
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_ ZEMĚPIS 6. ROČNÍK TEMA: Risk-biosféra ČÍSLO PROJEKTU:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Tundra tundra v Norsku tundra na Aljašce v létě.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Antarktida Polární oblasti tajga.
Zeměpis Světadíly a oceány VY_32_INOVACE_04_ZEMĚPIS_SVĚTADÍLY_A_OCEÁNY
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
TUNDRY.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_06_Z67_12
Amerika – Austrálie – Evropa Asie –Afrika - Antarktida
VY_32_INOVACE_14_Z_POLÁRNÍ PUSTINY
Polární pustiny a jejich živočichové Polární pustiny zaledněné území či mrazová poušť trvale kryty ledem a sněhem.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Základní škola, Hradec Králové
VY_32_INOVACE_20_Z_TUNDRA
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Světadíly Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
OBSAH PODNEBNÉ PÁSY TROPICKÝ PÁS SUBTROPICKÝ PÁS MÍRNÝ PÁS POLÁRNÍ PÁS
14. g Tundra Subpolární p. pás.
Šablona III/2 Tundra a lesotundra
19. TUNDRA LESOTUNDRA VY_32_INOVACE_11_Z4
VY_32_ INOVACE_ 14_ PŘÍRODOVĚDA 5
Transkript prezentace:

Registrační číslo projektu Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy 1/1.1 Předmět Zeměpis Téma Polární kraje a tundra Autor Mgr. Robert Jiran

ZEMĚPIS PRO 6.ROČNÍK POLÁRNÍ KRAJE A TUNDRA . Fraus str. 50 - 53 Učebnice FRAUS POLÁRNÍ KRAJE A TUNDRA . Fraus str. 50 - 53 . Polární kraje . Grónsko a Antarktida . Fauna . Tundra . Eskymáci . Fauna a flóra . Opakování

POLÁRNÍ KRAJE Polární kraje jsou oblasti nejblíže pólům. Jsou zde tak nepříznivé podmínky, že zde nemůže člověk dlouhodobě žít. V polárních krajích jsou mocné ledovce. Takové ledovce se nazývají pevninské. Jejich tloušťka může být i několik kilometrů. Polární kruh je myšlená kružnice, která odděluje na povrchu Země oblasti, kde alespoň jeden den v roce nevystoupí Slunce nad obzor nebo nesestoupí pod obzor. Severní polární kruh je myšlená kružnice, která protíná všechna nejjižnější místa na severní polokouli, z nichž lze vidět po 24 hodin Slunce za letního slunovratu - tedy, kde Slunce za letního slunovratu nezapadne za obzor, a na nichž Slunce za zimního slunovratu nevyjde nad obzor. Severní pól Jižní pól

Grónsko je ostrov ležící v Severním ledovém oceánu Grónsko je ostrov ležící v Severním ledovém oceánu. Nachází se severovýchodně od Kanady, proto je Grónsko považováno geograficky za součást Severní Ameriky, ovšem historicky, politicky a ekonomicky se jedná o zemi velmi propojenou s Evropou. Jedná se o autonomní součást Dánského království. Antarktida (název pochází z řečtiny a znamená "naproti Arktidě" tedy v přeneseném významu "naproti severu") je pátý největší kontinent po Asii, Africe, Severní Americe a Jižní Americe. Zároveň je tak pojmenována jižní polární oblast rozprostírající se kolem jižního pólu Země. Grónsko Antarktida

Pamatuješ si kdo dobyl jako první severní a jižní pól? Krajina i podnebí jsou v Antarktidě natolik drsné, že se tu žádní lidé nikdy neusadili natrvalo. Jedinými obyvateli tohoto kontinentu jsou vědci, kteří tu pracují na výzkumných projektech. Pamatuješ si kdo dobyl jako první severní a jižní pól? FAUNA SEVERNÍ POLÁRNÍ KRAJ – lední medvěd, tuleň obecný, mrož lední, kosatka dravá, velryby, polární liška, sovice sněžná JIŽNÍ POLÁRNÍ KRAJ – tučňáci, lachtani Tuleň obecný Lachtan kalifornský Tučňák císařský Mrož lední Lední medvěd

TUNDRA Tundra je oblast subpolárních a polárních oblastí, který lze nalézt mezi tajgou a polárními končinami. Najdeme ho v nejsevernějších oblastech Evropy, Asie a Ameriky, Grónsku. Jako tundru též chápeme podobně vypadající území vysoko v horách (alpinská tundra). Slovo tundra pochází z laponštiny a znamená bezlesou krajinu. V tundře je dlouhotrvající tma a zima. V této oblasti je trvale zmrzlá půda. Arktická tundra se nachází na severní polokouli. Antarktická tundra se nachází na nejsevernějších výběžcích Antarktidy a přilehlých arktických a subarktických ostrovech (např. Antarktický poloostrov, Jižní Shetlandy, Jižní Georgie). Laponsko je oblast tradičně obývaná Laponci (Sámové). Leží v severní Evropě a zahrnuje severní část Skandinávie (Norsko, Švédsko a Finsko) a poloostrova Kola v Rusku. TUNDRA

Eskymáci (Inuité) je etnický termín označující skupinu domorodých obyvatel a jejich potomků, osídlujících severní část Severní Ameriky a Asie. Předci Eskymáků pocházejí ze Sibiře, přesněji z asijského poloostrova Čukotka. Eskymáci Kanady a severní Aljašky se sami nazývají Inuité, což v překladu znamená lidé. Na Sibiři a na jižní Aljašce se nazývají Juité a v Grónsku Kaluaité. Částečně žijí polokočovným typem života, v létě pod stany z kůže a v zimě v iglú, nebo v obydlích ze dřeva a drnů. K přežití v arktických oblastech vynalezli kajak, olejovou lampu, iglú. Charakteristickými znaky Eskymáků jsou černé rovné vlasy, žlutá až světle hnědá pleť, mongoloidní rysy a malý vzrůst. Eskymáci často obchodovali s dýmkami. Mimo jiné materiály je vyráběli také z velrybích kostí. Dnes žijí ve vesnicích v domech s elektřinou a dalšími modernějšími věcmi. S příchodem nové technické doby však Nastala velmi problema- tická sociální situace. Jejími důsledky je zánik původních tradic, alkoholismus, negramotnost a nezaměstnanost. IGLÚ

Fauna a flóra FR. STR. 52 - 53 Živočichové jsou výrazně adaptováni extrémním podmínkám a na nejtvrdší zimní období se často stahují více na jih do teplejších oblastí. - (vlk obecný, sob polární, pižmoň severní). Flóra - drsné klima snášejí ze semenných rostlin pouze přizpůsobené byliny a malé keříky. Většinu vegetačního krytu tvoří (bylinné vrby, silenky, lomikámen, mechorosty a lišejníky). Poznáš o jaká zvířata se jedná?

OPAKOVÁNÍ Jak se nazývá kontinent na jižním pólu? Kolik sežere denně lední medvěd tučňáků? Kterému státu patří Grónsko? Jmenuj tři živočichy tundry. Jak se jinak jmenují eskymáci? Odkud pocházejí eskymáci? Jak se jmenuje eskymácká loď? Kde leží Laponsko? Která známá loď narazila na ledovec a potopila se? Antarktida Žádného – každý žije na jiném pólu Dánsko Vlk obecný, sob polární, pižmoň severní Inuité Ze Sibiře Kajak Severní Evropa Titanik