Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 2 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 13. Průnik.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Volné rovnoběžné promítání – průsečík přímky tělesem
Advertisements

Průsečík přímky a roviny
Konstruktivní geometrie
Vzájemná poloha dvou rovin- různoběžné
Střední škola stavební Jihlava
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
Střední škola stavební Jihlava
Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 1 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 07. Průměty.
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast,
Lekce č. 5 Kosoúhlé promítání Axonometrie Průsečík přímky s rovinou.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
ZÁKLADY DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
VY_32_INOVACE_33-19 XIX. Konstrukce těles.
Vzdálenost přímky od roviny, vzdálenost rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Střední škola stavební Jihlava
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Deskriptivní geometrie DG/PÚPN
X. Spádové přímky roviny
Kótované promítání – hlavní a spádové přímky roviny
Střední škola stavební Jihlava
VY_32_INOVACE_33-03 III. Zobrazení přímky.
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
Kótované promítání – zobrazení roviny
Střední škola stavební Jihlava
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Střední škola stavební Jihlava
Střední škola stavební Jihlava
Vzájemná poloha dvou přímek
Pravoúhlé promítání na dvě navzájem kolmé průmětny
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast,
Užití řezů těles - procvičování
Březen 2015 Gymnázium Rumburk
Stereometrie Řezy jehlanů VY_32_INOVACE_M3r0110 Mgr. Jakub Němec.
Střed horní podstavy; (hlavní) vrchol
Přednáška č. 2 Kótované promítání. Opakování
Přednáška č. 4 Kosoúhlé promítání Opakování Mongeova promítání.
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
VY_32_INOVACE_33-11 XI. Průsečnice rovin.
Kótované promítání – dvě roviny
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast,
Kótované promítání – zobrazení přímky a úsečky
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
TECHNICKÉ KRESLENÍ ZOBRAZENÍ PŘÍMEK[1] Autor: Ing. Jindřich Růžička
Zobrazení přímky Autor: Ing. Jitka Šenková Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vyškov, Sochorova 15 Vyškov Tato materiál.
Kosoúhlé promítání.
Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 1 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 18. Kuželosečky.
Střední škola stavební Jihlava
HRANOL Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG. Hranolový prostor Množina všech bodů navzájem rovnoběžných přímek (tvořících přímek) procházejících všemi.
HRANOL, JEHLAN v kótovaném promítání Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
ŘEZ HRANOLU ROVINOU OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
Zobrazení přímky a roviny
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Autor: Mgr. Lenka Doušová
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Skutečná velikost úsečky
Gymnázium J. V. Jirsíka, F. Šrámka 23, České Budějovice
Průměty přímky, body na přímce
Odchylka přímky od průmětny
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Kolmost přímky a roviny
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Gymnázium J. V. Jirsíka, F. Šrámka 23, České Budějovice
Transkript prezentace:

Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 2 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 13. Průnik přímky jehlanem 2 Josef Kotlík © 2012 Digitální učební materiál projektu: SŠS Jihlava – šablony registrační číslo projektu:CZ.1.09/1.5.00/ Šablona: III/2 - inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

Zadání V pravoúhlém promítání na dvě průmětny zobrazte průsečíky přímky KL, kde je K[-4;7;5], L[5;2;1], s pravidelným pětibokým jehlanem, jehož podstava leží v půdorysně a je dána středem S[0;4;0] a vrcholem A[0;7;0]; výška jehlanu v = 7. V pravoúhlém promítání na dvě průmětny zobrazte průsečíky přímky KL, kde je K[-4;7;5], L[5;2;1], s pravidelným pětibokým jehlanem, jehož podstava leží v půdorysně a je dána středem S[0;4;0] a vrcholem A[0;7;0]; výška jehlanu v = 7. Sdružené průměty jehlanu a přímky jsme řešili v minulé části.

Pravidelný pětiboký jehlan

Přímka KL

Volba řezné roviny Řeznou rovinu volíme přímkou KL kolmo k nárysně. Nárysná stopa je totožná s druhým průmětem přímky KL a půdorysná stopa je kolmá k základnici. Průsečíky bočních hran s nárysnou stopou určují řeznou část. V bodech X,Y protíná přímka KL obvod řezné části. Body X,Y jsou průsečíky přímky KL s povrchem jehlanu. Řeznou rovinu volíme přímkou KL kolmo k nárysně. Nárysná stopa je totožná s druhým průmětem přímky KL a půdorysná stopa je kolmá k základnici. Průsečíky bočních hran s nárysnou stopou určují řeznou část. V bodech X,Y protíná přímka KL obvod řezné části. Body X,Y jsou průsečíky přímky KL s povrchem jehlanu.

Řezná rovina

Průsečíky bočních hran s řeznou rovinou

U hrany AV nelze najít průsečík s rovinou řezu  pouze na ordinále. Proto sestrojíme hranou AV hlavní přímku první osnovy a sklopením obou do nárysny určíme y - ovou souřadnici jejich průsečíku.

Průsečíky bočních hran s řeznou rovinou

Řezná část

Průsečíky přímky KL s obvodem řezné části

Viditelnost přímky

Průnik přímky jehlanem

Volba řezné roviny 2 Řeznou rovinu volíme přímkou KL kolmo k půdorysně. Půdorysná stopa je totožná s prvním průmětem přímky KL a nárysná stopa je kolmá k základnici. Průsečíky bočních a podstavných hran s půdorysnou stopou určují řeznou část. V bodech X,Y protíná přímka KL obvod řezné části. Body X,Y jsou průsečíky přímky KL s povrchem jehlanu. Řeznou rovinu volíme přímkou KL kolmo k půdorysně. Půdorysná stopa je totožná s prvním průmětem přímky KL a nárysná stopa je kolmá k základnici. Průsečíky bočních a podstavných hran s půdorysnou stopou určují řeznou část. V bodech X,Y protíná přímka KL obvod řezné části. Body X,Y jsou průsečíky přímky KL s povrchem jehlanu.

Řezná rovina

Průsečíky bočních a podstavných hran s řeznou rovinou

Průsečíky bočních hran s řeznou rovinou U hrany AV nelze najít průsečík s rovinou řezu  pouze na ordinále. Proto sestrojíme hranou AV hlavní přímku druhé osnovy a sklopením obou do půdorysny určíme z - ovou souřadnici jejich průsečíku.

Průsečíky bočních a podstavných hran s řeznou rovinou

Řezná část

Průsečíky přímky KL s obvodem řezné části

Viditelnost přímky

Průnik přímky jehlanem

Zdroje: AutoCAD Architecture 2011 Adobe Acrobat 6.0 CE Professional IrfanView Microsoft Office PowerPoint 2007 Literatura: Musálková, Bohdana. Deskriptivní geometrie II pro 2. ročník SPŠ stavebních. 1. vydání. Praha: SOBOTÁLES, s. ISBN 80 – – Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je : Josef Kotlík Pokud není uvedeno jinak, byly při tvorbě použity volně přístupné internetové zdroje. Autor souhlasí se sdílením vytvořených materiálů a jejich umístěním na