ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Advertisements

Kultura raného středověku
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Řecké divadlo Dějepis 2. stupeň
EU-OP VK VY_32_INOVACE_D3
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Řecká architektura a sochařství
Antické umění Starověké Řecko.
K ULTURA DOBY KLASICKÉ. G RAMOTNOST VE SVĚTĚ V SOUČASNOSTI – CO OVLIVŇUJE GRAMOTNOST LIDSTVA ?
Antická kultura.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
431 – 404 př. Kr. ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Řecké výtvarné umění.
ŘECKÁ KULTURA.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Registrační číslo projektu:
Stavby Řecké umění Veřejné stavby Z kamene a mramoru Se sloupořadím
Baroko Život v barokní době.
DUM - Digitální Učební Materiál
UMĚNÍ A VZDĚLANOST starověkého ŘECKA – zápis do obrysu chrámu
Baroko II. Sochařství. Baroko II. Sochařství Anotace: Materiál je určen pro práci žáků 4. ročníku ZŠ v předmětu Výtvarná výchova na téma barokní sochaři.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_05.
Název Umění starověkého Řecka Předmět, ročník Dějepis, prima
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Řecká kultura Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Doba bronzová a železná
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 5. července 2012
Antické Řecko Opakovací mix
HISTORIE A SOUČASNOST Mgr. Michal Oblouk
DIVADLO – Zpracovali: M. Richtrmoc, 1.B a A. Slezáková, 1.A
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková

UMĚNÍ A VZDĚLANOST starověkého ŘECKA – zápis do obrysu chrámu
KULTURA VE STAROVĚKÉM ŘECKU
Název Architektura starověkého Řecka Předmět, ročník Dějepis, prima
Olympijské hry ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Antická literatura – Řecko
Řecká kultura archaické období
Řecká kultura klasické období
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu shrnutí a zopakování učiva.
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Řecké divadlo.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
ZŠ tgm Rajhrad Autor: M. Kocmanová 34
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – PRAVĚK, STAROVĚK. Nová škola Válková, V.: DĚJEPIS 6 – pravěk a starověk.
Starověké Řecko 6. ročník.
Starověké ŘECKO.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: Válková, V.: DĚJEPIS 6 – pravěk, starověk. SPN Rufl, J. a Válková, V.: DĚJEPIS 6, PRAVĚK A.
Řecké hry a slavnosti citováno
Vytváří se „kobercový styl“ – motivy ptáků, lvů, sfing, bájných fénixů, květinové vzory – černé a tmavě červené na světlejší podklad.
Kultura starověkého Řecka 2.
Téma: STAROVEKÉ ŘECKO 4 Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Umění Řecka Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 4/2012 Anotace: textová.
Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková Název: VY_32_INOVACE_08_B_5_Řecké antické umění Téma: Dějiny výtvarného umění Číslo projektu:
S TAROŘECKÉ DRAMA Úplné počátky nejasné Obrat r. 534 př. n. l. – v Athénách poprvé vyhlášena soutěž o nejlepší tragédii Vyvinulo se z řecké rituální písně.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
KULTURA A UMĚNÍ ANTICKÉHO ŘECKA
VY_32_Inovace_ Antická literatura Český jazyk 8. ročník
Od přelomu 2. a 1. tisíciletí př.n.l.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kultura ve starověkém Řecku
KULTURA ANTICKÉho ŘECKa
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová Řecké umění Láokoón ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová

Řecké umění Řekové hledali krásu → nacházeli ji v umění vzor pro Římany a později i pro celou Evropu Venuše Mélská Akropole v Athénách

Stavby veřejné stavby (chrámy, lázně, divadla, stadiony) stavěny z kamene a mramoru sloupořadí stavby ozdobeny sochami, mozaikami a reliéfy Alexandr Veliký - mozaika

Řecké stavební slohy rozlišovali tři stavební slohy podle sloupů: dórský, iónský a korintský

Sochy Řekové obdivovali lidské tělo → dokonalé sochy krása lidského těla v pohybu slavní sochaři Feidiás a Myrón Myronův Diskobolos Feidiův Zeus Olympský

Malířství malované keramické vázy s výjevy ze života hrdinů a bohů vázy se dvěma uchy a dole zašpičatělé – amfory obvykle červený podklad, černé postavy

Literatura Homér – eposy Ilias a Odyssea básnířka Sapfó historik Hérodotos – „otec dějepisu“, zapsal průběh řecko-perských válek Trojský kůň - Ilias Hérodotos Homér

Řečnické umění nejvýznamnější řečník Démosthenés v mládí koktal, měl slabý hlas, trpěl tiky – hendikep překonal velkou pílí a vytrvalostí proslul svými filipikami – útočnými řečmi proti Filipu Makedonskému

Řecké divadlo vyvinulo se ze zpěvů a tanců, předváděných během náboženských slavností na počest boha Dionýsa – boha úrody a vinné révy řecké divadelní hry tragédie(vážné hry) komedie(veselohry) Sofokles Dionýsos Euripides

divadlo (amfiteátr) – pod širým nebem půlkruhové hlediště až pro 18 tisíc diváků výborná akustika (bylo slyšet až do poslední řady) Amfiteátr v Delfách Amfiteátr v Athénách

směli hrát jen muži hráli i ženské role herci nosili vysoké podrážky na obličeji masky některá představení trvala až osm hodin používání jednoduchých jeřábů – deus ex machina

Otázky a úkoly Které stavby Řekové stavěli z kamene? Z jakých materiálů stavěli běžné domy? Jaké rozlišujeme řecké stavební slohy? Podle čeho je určujeme? Kdo to byl Démosthenés? Popište, jak vypadal řecký amfiteátr. Pro mladé historiky: Vysvětlete pojem deus ex machina. Jak se jmenuje tato socha? Kdo je jejím autorem?

Řecké umění (zápis) Řekové hledali krásu → nacházeli ji v umění vzor pro Římany a později i pro celou Evropu veřejné stavby (chrámy, lázně, divadla, stadiony) stavěny z kamene a mramoru sloupořadí stavby ozdobeny sochami, mozaikami a reliéfy rozlišovali tři stavební slohy podle sloupů: dórský, iónský a korintský Řekové obdivovali lidské tělo → dokonalé sochy krása lidského těla v pohybu malované keramické vázy s výjevy ze života hrdinů a bohů vázy se dvěma uchy a dole zašpičatělé – amfory - obvykle červený podklad, černé postavy historik Hérodotos – „otec dějepisu“, zapsal průběh řecko-perských válek nejvýznamnější řečník Démosthenés, který proslul svými filipikami – útočnými řečmi proti Filipu Makedonskému řecké divadlo se vyvinulo ze zpěvů a tanců, předváděných během náboženských slavností na počest boha Dionýsa – boha úrody a vinné révy tragédie (vážné hry) a komedie (veselohry) divadlo (amfiteátr) – pod širým nebem půlkruhové hlediště směli hrát jen muži, hráli i ženské role herci nosili vysoké podrážky a na obličeji masky

Použité materiály ttp://karelsykora.blog.idnes.cz/c/87470/Recke-umeni.html http://cs.wikisource.org/wiki/Venu%C5%A1e_Milosk%C3%A1_a_jej%C3%AD_stanovi%C5%A1t%C4%9B_v_%C5%99eck%C3%A9m_um%C4%9Bn %C3%AD http://www.athens.cz/parthenon/ http://cs.wikipedia.org/wiki/Amfora http://greekarch.ic.cz/clanek43.php https://akela.mendelu.cz/~xhaluza/jevicko/archit.htm http://www.greek-gods.info/greek-gods/apollo/apollo-statues.php http://82.114.195.35:90/ProjektModerniUmeni/Starov%C4%9Bk/Projekt-%20%C5%98ecko/ http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Classical_orders_from_the_Encyclopedie.png http://diskobolos.blogspot.com/2009/11/diskobolos-manifesto-pt-1-light.html http://www.volny.cz/tom11/7divusveta/zeus.htm http://www.paideyg.ee/kunstiajalugu/kunstilugu/kreeka/tarbemaalikunst/pildileht/pilt3.html http://archive3d.net/?a=download&id=6664e6fc http://www.ancient-art.eu/cernofigurova-aticka-amfora-recko http://www.fantasyplanet.cz/clanek/z-usvitu-fantastiky-1-ilias-a-odysseia http://fr.wikipedia.org/wiki/Hom%C3%A8re http://www.clas.ufl.edu/users/jmarks/gh/gh.html http://leavethegate.com/2010/demosthenes-put-rocks-in-his-mouth-should-you/ http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/muzske-archetypy.page6.html http://www.denstoredanske.dk/Kunst_og_kultur/Litteratur/Gr%C3%A6sk_litteratur/Klassisk_gr%C3%A6sk_litteratur_550-300/Sofokles http://www.thegreatbookslist.com/Euripides.html http://www2.cnr.edu/home/bmcmanus/tragedy_theater.html http://www.flickr.com/photos/friend_faraway/5224139740/ http://katedesign.bloger.cz/historie-divadelnich-kostymu/Divadelni-kostym-a-obuv?km=c http://reader-of-mind.blog.cz/ http://www.overthinkingit.com/2009/06/17/the-how-of-who/ http://howtee.info/ht-famous-sculptures Dějepis, pravěk a starověk, Nová škola 2007 Dějepis, pravěk a starověk, SPN 1997