Management v zemích východní Evropy a Ruska PEF MZLU v Brně Ústav marketingu a obchodu Ústav managementu Autor prezentace: Ing. Zuzana Tománková Řešitelský.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CEBRE Česká podnikatelská reprezentace při EU
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
EXPORTNÍ STRATEGIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO OBDOBÍ Zahraniční síť MPO Zpravodajství pro export One-Stop-Shop pro exportéry.
Prezentace Komory pro hospodářské styky se SNS, s.o.k.
Potravinářské veletrhy a výstavy ve východních teritoriích
Festival Exportu Svaz průmyslu a dopravy ČR jako respektovaný, nezávislý a společensky zodpovědný sociální partner obhajuje zájmy zaměstnavatelů.
Ww Česko Marocká Smíšená Obchodní Komora
Český klastr přípojných vozidel a nástaveb, družstvo.
Prezentace Komory pro hospodářské styky se SNS, s.o.k.
HESLO Fórum „HLEDÁNÍ INVESTIČNÍCH PŘÍLEŽITOSTÍ V EVROPĚ A ASII A MOŽNOSTI JEJICH FINANCOVÁNÍ“ Zuzana Synková CENTRUM INFORMAČNÍCH SLUŽEB 1.
Podpora firem na trzích mimo EU Tomáš Rak ředitel odboru exportních služeb.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty a dopravy ČR Svaz průmyslu.
JPD 3 CZ / /0370 Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství.
Exportní strategie České republiky Exportní úspěchy podniků Moravskoslezského kraje Ing. Petr Adrián, MBA poradce pro řízení podpory exportu MPO konference,
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu EXPORTNÍ STRATEGIE EXPORTNÍ STRATEGIE Exportní konference
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
Rizikový kapitál jako zdroj financí Jindřich Šimeček Mezinárodní grantový projekt MŠMT (nositelem VŠMIE; zpracován ve spolupráci s Ruskou federací) „1P05ME816.
Ing. Zdeněk Kočárek MSV Brno Export mimo Evropskou unii, jak na to?
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
Nové výzvy a zkušenosti v úvěrovém pojištění MSV Brno 2007 Pavol Parízek Generální ředitel EGAP.
CZ / /0329 Interní trenéři – klíč k úspěchu malé firmy AIVD ČR AMSP ČR Ondřej Palán, ,
BusinessCem Praha, 13. prosinec 2011 HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY A PODPORA PODNIKATELSKÝCH AKTIVIT.
Management v podmínkách zemí východní Evropy a Ruska Průběžné výstupy týmu Provozně ekonomické fakulty Ing. Martin Přibyl Další členové týmu: Ing. Martin.
SEMINÁŘ Možnosti podpory podnikatelského sektoru a jeho dalšího rozvoje v Libereckém kraji Příprava projektu vědecko technického parku v Liberci Mgr. Tomáš.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic Fórum Evropský rok aktivního stárnutí a mezigenerační solidarity 2012 Ing. Blanka Miksová Praha,
ÚTVAR TRANSFERU TECHNOLOGIÍ Praxe centra pro transfer technologií Pomoc komerčnímu uplatnění poznatků vznikajících na VUT v Brně Seminář k třetí roli VŠ.
Více služeb pro české exportéry © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Ministerstva Zprostředkující agentury Poskytovatelé vzdělávání a kvalifikace Podnikání, obchod a zaměstnanost Forfás FÁS Skillnets Enterprise Ireland IDA.
Partner projektu: podnikatelská samospráva, reprezentant podnikatelů.
1 Možnosti podpory exportu ze strany státu v návaznosti na strategii mezinárodní konkurenceschopnosti ČR pro období PSP ČR, 29. června 2012.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
Ondřej Hradil Brusel, 24. května 2007 CEBRE - Česká podnikatelská reprezentace při EU.
79. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Předkládá: Řídící tým Představenstva „Automobilové a motocyklové výstavy “ ve složení: Ing. Šípek Antonín,
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Regionální inovační struktura Karlovarského kraje Brno URBIS 2010.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
SOLVIT neformální systém řešení sporů na vnitřním trhu Setkání center na MPO
Česká exportní banka Spolehlivý finanční partner exportu Klíčový partner českých exportérů a jejich zahraničních zákazníků.
CZ / /0395 EuroChamber Praha Žadatel:Hospodářská komora hlavního města Prahy Partner: ČBL Komora Kontaktní osoba: Jan Hauser, tel:
Czech Business Center Regensburg- Místo pro česko- německou spolupráci
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Aktuální vývoj a příležitosti v česko-německých obchodně- ekonomických vztazích Tomáš EHLER vedoucí obchodně-ekonomického úseku ZÚ Berlín Velvyslanectví.
Observatoř trhu práce a konkurenceschopnosti Propagace řemeslných a technických oborů Centrum mezinárodního obchodu (CMO) při RHK Brno Integrace.
Exportní konference, Zapojení Svazu průmyslu a dopravy ČR do naplňování Exportní strategie Exportní konference,
Mgr. Lukáš Prokeš zástupce náměstka ministra ředitel odboru Podpora exportu a ekonomická diplomacie 11 Podpora exportu a ekonomická diplomacie.
Novinky na rok 2009 ODBORY PRODEJE A EXPORTNÍCH SLUŽEB.
Prezentace produktů KB pro české exportéry do Ruské federace Business den Ruské federace Iveta Ocásková
„Novinky CzechTrade pro exportéry“ Zuzana Synková ředitelka Odboru exportních služeb Zahraniční kanceláře CzechTrade.
Česká exportní banka Ing. Karel Bureš předseda představenstva a generální ředitel Business Den Ruské federace 30. září 2014 Aktuální možnosti financování.
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
Etiopie, Keňa Obchodní příležitosti pro české zemědělství a potravinářství Praha, 7. dubna 2016.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
Zahraničně obchodní politika České republiky a Číny
Regionální inovační strategie
Podpora podnikatelských kontaktů v Asii
Hledání partnera - první krok ke kooperaci
SLUŽBY CZECHTRADE PRO EXPORTÉRY
MAĎARSKO RAKOUSKO POLSKO
Ing. Pavel Vinkler, Ph.D., ředitel odboru podnikatelského prostředí
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
SLUŽBY CZECHTRADE PRO EXPORTÉRY
spolupracujeme s ekonomickou diplomacií
Enterprise Europe Network: Výsledky a příprava období 2022+
Transkript prezentace:

Management v zemích východní Evropy a Ruska PEF MZLU v Brně Ústav marketingu a obchodu Ústav managementu Autor prezentace: Ing. Zuzana Tománková Řešitelský tým: Ing. Martin Přibyl, Ing. Martin Souček, Ing. Josef Zrůst, Ing. Zuzana Tománková, Ing. Aleš Peprný

Východní trhy – perspektiva dynamický ekonomický rozvoj, velký vnitřní trh – Rusko historické vazby priorita vládní proexportní politiky Bulharsko, Rumunsko – noví členové EU

Perspektivní obory strojírenství a kovozpracující průmysl (stroje a dopravní prostředky (vč. automobilů) tvoří více než polovinu vývozu do Ruska z ČR) léky, výpočetní technika, vysílací zařízení pro sítě mobilního telefonického spojení růst služeb (projekty apod.),

Možné bariéry vstupu pro české firmy neaktuální informace špatná analýza příležitostí vs. rizik nedůvěra k zahr. obchodním partnerům (i oboustranná) nedostatečně flexibilní úvěrová kapacita (ve srovnání s firmami ze záp. EU, USA, Asie) podceněná příprava na obchodní jednání, neznalost obchodních zvyklostí nedostatečná propagace výrobků a služeb

Řešení odstranění bariér pro české firmy spolupráce s obchodními svazy, agenturami podporujícími export, informační kanceláře, návštěva veletrhů apod. účast na podnikatelských misích, jednání s partnery na doporučení, tvorba aliancí využití služeb např. EGAP, zaručení státu kurzy zahraničních obchodních jednání se zaměřením na zvolenou zemi spolupráce s místní agenturou, příp. českou či zahr. pobočkou síťové agentury

Další kroky – analýza potřeb oslovení cca 50 českých firem, které již na východních zahraničních trzích působí (poměrné zastoupení všech velikostí) oslovení cca 50 zahraničních firem, které v současnosti s českými firmami obchodují oslovení cca 50 zahraničních firem, které s českými firmami neobchodují obory: strojírenství, kovozpracující průmysl, VT, služby (např. Hydroprojekt)

Cíle dotazování zhodnocení potřeb před vstupem na zahr. trh zhodnocení připravenosti firem pro vstup zjištění nedostatků v přípravě, hodnocení přijetí zahraničním partnerem zjištění očekávání zahraničních partnerů a míry jejich naplnění (pokud již obchodují s ČR) validní podklad pro přípravu semináře

Forma dotazování, zdroje využití elektronického dotazování ve spolupráci s CzechTrade (databáze firem již zajištěna), Komorou pro hospodářské styky se Společenstvím nezávislých států a místními obchodními komorami jazyk dotazování čj, aj, příp. rj

Další kroky – zpracování semináře na základě dat z dotazníků adresné řešení problémů spolupráce s vybranými odborníky institucí (Czech Trade, MPO, Komora SNS, apod., příprava lekcí, jmenování lektorů využití literatury (např. pro Rusko „When cultures collide - Managing successfully across cultures" od R. D. Lewis „Russlandknigge" od Baumgart/Jänecke „Moskva. Odjezd do ciziny, práce a všední den" od Kahlich „Business s Ruskem" od Denz/Eckstein „Kulturní šok Rusko" od Barbara Löwe 

Další kroky – mise, veletrhy, semináře snaha o návštěvu vybraných zemí v rámci podnikatelských misí (viz např. Komora SNS, březen 2007, Ukrajina) – předem ujasněná forma spolupráce s Komorou SNS návštěva veletrhů ve spolupráci s Czech Trade návštěva exportního veletrhu 2007, Praha, Czech Trade

Děkuji za pozornost. Ing. Zuzana Tománková