ŽAHAVCI Žijí ve sladké i slané vodě Většina žije trvale přisedle

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podříše: Mnohobuněční živočichové
Advertisements

PLOŠTĚNCI – ŽIVOČICHOVÉ S PLOCHÝM TĚLEM
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
Život se strunou hřbetní..
Živočichové rybníka Žahavci.
ZOOLOGIE VÝVOJ NOHOBUNĚČNÝCH ŽIVOČICHŮ
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
KROUŽKOVCI Válcovité článkovité na koncích zašpičatělé tělo Pokožka
Bezobratlí živočichové
Žahavci - Cnidaria HCl, BIGY, 2009.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Obr. 1 Obr. 2 Opakování Žahavci.
Mnohobuněční živočichové.
Kmen: Žahavci vodní mnohobuněční živočichové sladké i slané vody
Základní škola Kladruby
MĚKKÝŠI Měkké tělo, které je (bývalo) chráněno vápenitou schránkou
Žahavci Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Žahavci.
Kmen: Žahavci /Cnidaria/ /Moře a oceány: Larousse,nakl. SLOVART/
Živočišné houby.
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
HLÍSTI (Hlístice – nejpočetnější skupina těchto bezobratlých živ.)
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
Ploštěnka mléčná Mgr. Helena Roubalová
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Člověk Člověk je společně s živými organizmy součástí živé přírody.
Kmen: Žahavci /Cnidaria/
ZOOLOGIE VÝVOJ NOHOBUNĚČNÝCH ŽIVOČICHŮ
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Žahavci Šablona:III/2.
Žahavci Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př4
Žahavci.
ROZMNOŽOVÁNÍ OBRATLOVCŮ
HLAVONOŽCI Nejdokonalejší druh měkkýšů
zpracování ve dvojicích
kmen. Žahavci vodní mnohobuněční živočichové
Žahavci, ploštěnci, měkkýši
MLŽI Schránku tvoří dvě lastury spojené svaly
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŽAHAVCI MNOHOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_256.
Mnohobuněčné organismy
ŘÍŠE: živočichové (bezobratlí)
Gymnázium Jiřího Wolkera v Prostějově
HOUBY 28.září 2013 VY_52_INOVACE_210203
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
Stavba těla  tělo tvořeno řadou speciálních buněk, netvoří ani tkáně ani orgány  pohárek s mnoha drobnými otvory = póry (ostie) ve stěnách, které nasávají.
ŘÍŠE ŽIVOČICHOVÉ. výživa: ……………………….. …………….. – …………… – ……………. – …………………………….. – ………………………. rozdělení: obratlovci: ……………………., ……………………………., ……………………….….,
Název školy:Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace Autor: Datum tvorby: Mgr. Daniela Čapounová Název:VY_32_INOVACE_01A_03_Žahavci.
Obecná charakteristika, polypovci. NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_7A_11_TEMA.
ŽAHAVCI - ŽAHAVÍ DRAVCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
VY_32_INOVACE_31_Žahavci – 1.část Šablona Identifikátor školy:
Žahavci – žahaví dravci
Žahavci 24. listopadu 2013 VY_52_INOVACE_210204
Kmen: Žahavci /Cnidaria/ /Moře a oceány: Larousse,nakl. SLOVART/
Podříše: Mnohobuněční živočichové
Kmen: Žahavci /Cnidaria/
Kmen : HOUBOVCI Nejprimitivnější živočichové.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Přírodopis: ŽAHAVCI.
Žahavci.
zpracovaný v rámci projektu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
6.ROČNÍK Žahavci VY_32_INOVACE_ Název školy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
NEZMAR OBECNÝ Žahavci VY_32_INOVACE_08_23.
Odpověz na otázky v pracovním listu:
Název: VY_52_INOVACE_PR_17 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Transkript prezentace:

ŽAHAVCI Žijí ve sladké i slané vodě Většina žije trvale přisedle Tělo je paprsčitě souměrné Ústní otvor Ramena Regenerace – obnovení ztracených částí těla Pupen - nový jedinec Terč

Buňky pokožky přijímají kyslík Na povrchu jsou rozmístěny žahavé buňky ŽAHAVCI Povrch těla tvoří vrstva buněk Buňky pokožky přijímají kyslík Řez pokožkou Na povrchu jsou rozmístěny žahavé buňky Žahavá buňka při podráždění vystřelí vlákno s jedovými látkami Buňka v klidu Podrážděná buňka

ŽAHAVCI Drobné svalové buňky pohybují částmi těla Pokožka Ústní a vyvrhovací otvor Láčka - probíhá v ní trávení Vnitřní vrstva buněk - vylučuje trávící šťávy - vstřebává výživné látky

ŽAHAVCI Trávící proces Kořist vsune do láčky Rozloží kořist Čeká na kořist Vyvrhne zbytky Vstřebá živiny

ŽAHAVCI Nervová soustava je tvořena rozptýlenými žahavými buňkami Žahavé buňky reagují na podráždění samostatně – jejich reakce není koordinovaná

ŽAHAVCI pohlavní – vajíčko + spermie = nový jedinec - jedinec má oboje pohlavní buňky Rozmnožování nepohlavní – na povrchu těla se začne tvořit nový jedinec - PUČENÍ