Jihlava 24.dubna 2012 Ing. Radka ŽÁKOVÁ 5. Public Relations
Cyklostezky --> Marketing --> Více cyklistů Zboží --> Marketing --> Zisk Cyklostezky --> Marketing --> Více cyklistů
Cílové skupiny: Politici (starostové, primátoři, poslanci úředníci NNO (cyklokluby atp.) Odborníci (urbanisté, dopravní projektanti)
Nástroje přímé: Nástroje nepřímé: Internetové stránky Tiskové zprávy Vlastní tištěná média / noviny Newslettery Facebook Kampaně Nástroje nepřímé: Tiskové zprávy Tiskové konference
Nástroje Cyklostrategie Internové stránky Newslettery Tiskové konference Tiskové zprávy
Nástroje pro města Internové stránky Vlastní noviny Tiskové zprávy Newslettery Facebook Kampaně Tiskové zprávy Tiskové konference Akce (otevírání stezek, vyjížďky po stezkách)
Role NNO ve městech Kampaně (formou grantů) Podpora výuky udržitelné dopravy v reálných podmínkách (školy) Besedy / kulaté stoly
Vlastní příklad Politici a úřednící na cykloakcích Do úřadu na kole Osobnosti na kolech – je to „in“
Zpětná vazba Cyklomejl Sčítače na frekventovaných místech Facebook
Mnichov cyklostránky routeplanner film akce cyklofestival Facebook
Charakter kampaně za větší podíl cyklistů v Mnichově Kampaň má za cíl změnit chování a pohled lidí na cestování na kole. Změna chování lidí nastane jen tehdy, jestliže pro ně vyžadované chování (více jízd na kole, ohleduplné chování v dopravě) představuje určitou hodnotu. Proto musí kampaň s mottem „Společné místo pro všechny" splňovat následující tři kritéria: 1) Být vnímána: Má cyklodopravu jako systém učinit lépe viditelnou a vnímatelnou než dosud. K tomu patří nejen jízda na kole, jízdní kola, cyklostezky, cykloparkoviště, dopravní předpisy, nadřízené systémy, nabídky informací atd. ale i z toho vyplývající témata, jako např. téma bezpečnosti v dopravě. 2) Zlepšit identifikaci: Kampaň by chtěla zlepšit identifikaci Mnichovanek a Mnichovanů s ježděním na kole v Mnichově. Ježdění na kole a Mnichov mají být neoddělitelně spojeny. Lidé by měli sami sebe chápat jako součást dopravní kultury v Mnichově. 3) Umožnit participaci: Mnichovanky a Mnichované mají být podníceni k tomu, aby se zapojili. Každý jednotlivec dostává možnost sám sebe aktivně vložit, spolupůsobit při uskutečňování kampaně a tím zaujmout tvůrčí roli
tisková mluvčí národního cyklokoordinátora Děkuji za pozornost Ing. Radka ŽÁKOVÁ tisková mluvčí národního cyklokoordinátora 777 093 290, 377 240 666, cykloradka@seznam.cz